Wet 'n Wild - Photofocus Foundation

Ik ben heel erg fan van het budget merk Wet 'n Wild en ik heb heel wat favorieten van dit merk zoals hun highlighters. De laatste tijd zijn er heel wat beauty guru's op You tube die helemaal enthousiast zijn over deze nieuwe Photofocus foundation. Deze zou geweldig zijn en natuurlijk wil ik dit ook testen!

Ik kocht 2 verschillende kleuren, Nude Ivory en Rose Ivory. Ik kocht 2 verschillende kleuren aangezien ik deze online heb besteld en ik niet zeker zou zijn welke kleuren zouden passen bij mijn huidskleur. Ik heb dikwijls moeite om te weten of ik een roze of een gele ondertoon heb, daarom vond ik het het beste om ze allebei te bestellen en ze uit te testen.



De foundations komen in een glazen verpakking met een zwarte, plastic dop. Simpel maar mooi.


De foundation heeft een lichte matte formule die de huid zou moeten perfectioneren. Een goed werkende, en dekkende foundation volgens Wet 'n Wild. Dat moeten we testen! 

Nude Ivory


Rose Ivory


De foundation komt deze keer niet met een pompflacon, maar met een grote spatel. Met deze kan je het product op je gezicht verdelen.


Wanneer je de kleur in het flesje ziet van buiten af, zie je bijna geen verschil tussen de 2 kleuren, maar wanneer je ze op je arm swatched zie je duidelijk het verschil tussen de verschillende ondertonen.

Rose Ivory/ Nude Ivory

Zonder Makeup


Met foundation

Op onderstaande foto heb ik op de linkerhelft van mijn gezicht geen makeup aan, rechts draag ik de kleur Nude Ivory. De foundation is erg lopend, brengt makkelijk aan en blend ook makkelijk op het gezicht. 

Ook al is de foundation erg licht, toch is deze heel dekkend. Na één laag zijn er al heel wat oneffenheden verdwenen. Jammer genoeg zijn er toch wat droge plekjes te bespeuren, maar ik heb nu eenmaal een droge huid en matte foundations zijn normaal niks voor mijn huidtype, maar toch wou ik deze proberen. 


Rode vlekjes in het gezicht zijn niet helemaal bedekt. Daar zul je nog wat extra foundation nodig hebben. Voor de rest dekt de foundation goed en ziet het er ook mooi uit. Ook voel je niet dat je een dekkende foundation aanhebt, het voelt allemaal erg fijn en licht aan op de huid.


Foundation over het gehele gezicht


Jammer genoeg was de vreugde van korte duur want na enkele minuten begon de foundation enorm te oxideren en werd de kleur donkerder en oranje. Je kan het ook al zien op de foto hieronder... Heel erg jammer! Je zag het ook meteen donkerder worden na enkele tellen.



Wanneer de kleur is geoxideerd is het veel te donker voor mijn huidskleur. Heel erg jammer want het ziet er een hele mooie foundation uit! Voor meiden met een vette huid is deze zeker perfect! Let er wel op dat deze donkerder wordt wanneer je deze hebt aangebracht!

Je kan deze foundations vinden via de webshop Boozyshop voor €6,99 per stuk. Je kan ze hier vinden.

Hebben jullie deze al getest? Wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)