I Heart Makeup - Chocolate Rose Gold oogschaduwpalette - Dupe Huda Beauty - Rose Gold palette ?!

Er is weer een nieuwe Chocolate palette aan het assortiment van I <3 makeup toegevoegd en deze keer is het een prachtige Rose gold versie geworden. Deze heeft de naam Chocolate Rose Gold palette. 

De palette komt in een rosé gouden kartonnen verpakking met aan de voorzijde een opening zodat je al een deeltje van de palette kan zien. 

 
Op de achterzijde van de kartonnen verpakking staan ook de kleurtjes weergegeven. Handig als je de kleurtjes wil zien maar de verpakking niet kan openmaken in de winkel.


De palette zelf ziet er prachtig uit! Ik ben geobsedeerd met alles wat rosé goud of koper is, dus je kan wel begrijpen dat ik deze niet kon laten liggen. Deze palette is trouwens de dupe voor de Huda Beauty - Rose gold palette. De kleuren zitten niet op net dezelfde plaats, maar deze is er wel op geïnspireerd. De vroegere chocolate palettes zijn trouwens ook dupes voor de Too faced - chocolate bar palettes. Als je de originele dus te duur vindt zijn deze een geweldige optie!


De namen komen op een plastic sleeve die bovenop de kleurtjes ligt. Ik heb persoonlijk liever de namen op de palette zelf gedrukt, want deze plastic sleeves geraken in de kortste keren toch zoek.



De palette heeft een mooie mix aan kleuren, helemaal mijn ding! Ook zitten er matte kleuren in de palette en meer shimmery tinten in de palette (meer pressed glitters zoals in de huda palette). Ook krijg je een dubbelzijdige sponsapplicator erbij maar deze gebruik ik nooit. 


Swatches

De kleuren zijn goed gepigmenteerd en brengen mooi aan op de huid. De enige kleur waar ik een probleem mee had was Luxe (rechtse kleur op de eerste rij). Dit is een pressed pigment en ook al is deze prachtig in de pan zelf, toen ik deze swatchte kwam er totaal geen kleur vanaf, enkel een lichte waas met heel wat glitters. Jammer, want dit was net één van mijn favoriete tinten in de palette. 

Bij de Huda palette waren er ook al meerdere mensen die niet tevreden waren over die pressed glitters en die er ook geen pigment vanaf kregen. Voor de rest zijn de kleurtjes goed en zijn de oogschaduws goed om mee te werken en een mooie ooglook te maken.

Sommige kleuren kunnen een lichte fallout geven, vooral de pressed glitters! Dus hou hier rekening mee en tik je kwast goed af alvorens ze aan te brengen. 
Rij 1


Rij 2




Rij 3


Ik maakte volgende ooglook met deze palette.. De mooie warme tinten zijn echt mijn favoriet! En deze zijn heel erg mooi voor deze herfst!






Deze palette kost slechts €9,95 en is te koop bij Boozyshop! Zeker en vast een goede dupe deze palette!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)