Nyx - Strobe of Genius Illuminating Palette

Eén van mijn favoriete budgetmerken is Nyx Cosmetics. Ze hebben altijd leuke producten en er zijn nog niet veel producten van dit merk dat ik niet fijn vond. Zoals jullie wel weten zijn highlighters één van mijn zwaktes. Ik kreeg bij het Nyx filiaal in Gent deze palette aangeraden door mijn vriendin die er werkt. Ze zei dat het zeker een fijn palette is, en sinds ik hem heb gekocht heb ik er iedereen ook vol lof over horen praten. 

De palette heet de Strobe of Genius Illuminating Palette en heeft 7 verschillende tinten. Er zitten zowel gekleurde highlighters in de paletten maar ook neutrale tinten. Een leuke en mooie mix om mee te experimenteren. Nyx raad ook zelf aan om verschillende tinten met elkaar te mixen om een leuk effect te creëren.



De palette heeft een harde plastic verpakking met een glanzend zwarte achterkant en aan de voorzijde een zwarte omlijsting op het deksel. De rest van het deksel is doorzichtig zodat je de kleuren goed kan zien zitten.


De eerste 2 kleuren op de eerste rij zijn niet zo gepigmenteerd als de andere kleuren. Ze zijn ook wat stroever qua textuur dan de derde en vierde kleur. Ook de onderste rij heeft prachtige gepigmenteerde kleuren. Dit zijn meer de basiskleuren in de palette. De basiskleuren hebben ook een grotere pan dan de andere op de eerste rij.

Ik moet zeggen dat sommige kleuren er intimiderend uitzien in de palette zoals de gele en lila tint, maar wanneer je deze lichtjes op je gezicht aanbrengt, valt dit reuze mee. Natuurlijk kan je ze opbouwen tot hoever je zelf wil.

Eerste Rij 



Tweede Rij



De kleuren zijn allemaal goed intens en gepigmenteerd. Ze zijn zacht qua textuur en brengen makkelijk aan op het gezicht en blenden ook makkelijk uit. Ook heb ik twee kleuren getest toen ik mij dit weekend opmaakte.

Rechtse kleur van de tweede rij...


En de linkse kleur van de tweede rij...


Beide erg mooie kleurtjes! De palette kan zowel voor meiden met een lichte huidskleur als een wat donkerdere huidskleur. Voor ieder wat wils! Deze palette is zeker aan te raden als je eens wat nieuwe highlighter kleuren wil proberen of als je eens een fijne palette in huis wil halen die wat budget vriendelijker is.

Deze palette is te koop bij de Nyx filialen in België en Nederland of bij Douglas (Nederland). Deze kost €24,95.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)