I Heart Make-up - Salted Caramel Eyeshadow Palette

Er zijn momenteel al heel wat I Heart Makeup (onderdeel van Makeup Revolution) - chocolate palettes op de markt uitgebracht en ik had er ook al enkele in mijn bezit, maar ik had ze nog lang niet allemaal. Ik had gelezen dat deze Salted Caramel palette een dupe was van de Too Faced - Semi Sweet Chocolat bar en die heb ik niet in mijn bezit, dus het is misschien leuk als deze net zo fijn zou zijn. Deze is alvast een stuk goedkoper dan die van Too Faced.

De palette komt net zoals alle andere palettes in een kartonnen verpakking met een grote opening aan de voorkant zodat je de palette al goed kan zien zitten.



Op de achterzijde van de kartonnen verpakking staat een grote afbeelding met alle kleurtjes die aan de binnenzijde zitten. Handig als je in de winkel op zoek bent.


De palette heeft deze keer een donkerbruine en lichtbruine mix met nog steeds het smeltende chocoladereliëf op de voorzijde.


Wanneer je de palette openmaakt zie je allereerst de handige, grote spiegel die de palette heeft. Heel erg fijn voor onderweg! Verder ligt er een doorzichtige folie met de namen van de kleurtjes overheen de oogschaduws heen om eventuele beschadiging en vuil tegen te gaan. Jammer wel dat de namen niet op de palette zelf staan, want deze folies geraak je namelijk snel kwijt.

Ook krijg je nog een dubbelzijdig sponsapplicator erbij, maar deze gebruik ik nooit en gooi deze steeds weg.


Er zitten in totaal 16 verschillende oogschaduwkleuren in de palette waaronder er veel warme en natuurlijke tinten van in zitten. Er zitten zowel matte als shimmery finishes in de palette en de hoeveelheid is mooi verdeeld. 

De oogschaduws hebben een zachte textuur en sommige kleuren hebben heel wat fallout. Ook van de kleur Cake ben ik helemaal niet tevreden. Hoe hard ik ook wrijf, er komt bijna geen kleur vanaf en ook de textuur is enorm raar. Voor de rest zijn ze wel redelijk goed gepigmenteerd.

De shimmery kleurtjes hebben een betere pigmentatie en hebben niet zo een erge fallout als de matte varianten.


Hieronder vindt je alle namen nog eens en ook de swatches...

Rij 1

v.l.n.r. Delicious/ Tempt/ Heavenly/ Drizzle/ Enjoy

Rij 2

v.l.n.r. Choc/ Cake/ Perfect/ Crunch/ Sweet/ Fudge

Rij 3

v.l.n.r. Salted/ Candy/ Caramel/ Spoon/ Yum!


Ook heb ik een ooglook gemaakt met enkele kleurtjes...




De palette heeft leuke kleurtjes die goed werken, maar het is niet hun beste palette die ze al hebben uitgebracht. Maar voor €9,49 is dit best een goede palette. Ik kocht deze via Boozyshop

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)