Nyx - Total Control Drop Foundation

Ik heb een heel erg bleke huidskleur en voor mij is het dan ook steeds erg moeilijk om de juiste kleur foundation te vinden. Toen ik deze Total drop foundation bij de Nyx counter zag liggen, heb ik een aantal kleurtjes getest en ik heb daarvan de 2 lichtste kleuren, 01 Pale en 02 Alabaster, meegenomen.

De foundations kopen in een simpele, zwarte verpakking met op de voorzijde een afbeelding van het product. Verder is er aan de buitenste verpakking niet veel te zien. Lekker simpel.



De verpakking van de foundation zelf is van glas. De foundation heeft ook, zoals de naam al doet vermoeden, een pipet om de druppels foundation aan te brengen op de huid. Deze foundation is heel erg vloeibaar en daarvoor is een pipet echt een must!


Zo ziet het pipetje eruit...


De foundation is helemaal aan te passen qua dekking. Je kan deze zowel als lichte of als volledige dekking en naar eigen wens aanbrengen. Hoe meer druppels je gebruikt, hoe voller de dekking en omgekeerd.

De foundation heeft een velvet matte finish, maar voor mijn droge huid was deze toch zeer aangenaam. Normaal gezien is het niet aan te raden een matte foundation te gebruiken als je een droge huid hebt omdat je anders de droogte op je gezicht geaccentueerd wordt en de foundation ziet er dan ook niet mooi meer uit. Hier en daar kon je toch een droog plekje terugvinden, dus zeker goed moisturizen op voorhand!

Zonder foundation


Met foundation

Ik bracht de foundation aan met een beautyblender en ik had ook niet heel veel product nodig om de foundation dekkend te krijgen. Vloeibaar is de foundation zeker en vast! Hij is erg lopend en lijkt net op water met een kleurtje! Hier en daar zijn er met mijn droge huid wel wat droge plekjes te vinden jammer genoeg, maar dat kan je natuurlijk verwachten met een droge huid. Voor mensen met een vettige huid is deze zeker ideaal!


Met foundation en bronzer


Het is een mooie en goed werkende foundation met een handige verpakking, goede dekking, enz... Maar jammer genoeg niet perfect voor mijn droge huid. Ik ga deze wel nog verder gebruiken (met een diepe moisturizer, maar echt aan te raden is hij niet. Deze is zeker meer voor de normale en vette huid!

Deze foundations zijn verkrijgbaar in 24 verschillende kleuren, kosten €16,70 per stuk en zijn verkrijgbaar bij de Nyx filialen.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)