Urban Decay - Naked Heat Eyeshadow palette & Naked heat Lipstick Fuel

Het is al een tijdje geleden dat Urban Decay nog eens een Naked palette op de markt bracht, maar eindelijk is het dan weer zover! Deze keer is de palette gedoopt met de naam Naked Heat, een palette met warme tinten. Echt mijn favoriete kleuren! Natuurlijk kon ik het dan ook niet laten om deze te bestellen, ook al heb ik 100 andere palettes in mijn collectie liggen.

Naast de palette zijn er ook nog andere producten verkrijgbaar want deze zitten allemaal samen in de Naked Heat collectie. Eén van deze producten is een lipstick (één van de drie) met de naam Fuel die ik ook heb gekocht en die ik jullie ook vandaag laat zien samen met de palette.



De palette komt in deze mooie kartonnen verpakking met al direct de kleuren op de voorzijde weergegeven. Je ziet dus al meteen welke kleuren er in de palette zullen zitten. Daartussen staat de naam er in gouden letters op gedrukt. De verpakking van zowel de palette als de lipstick hebben diezelfde warme kleuren die inspeelt op de collectie natuurlijk.


Als je al dacht dat de buitenste verpakking mooi was, dan zul je nu zeker versteld staan, want holy moly, wat is deze palette prachtig qua vormgeving! Heel wat anders dan hun voorgaande palette, echt een eyecatcher en zeker één van de mooiste palettes!

De palette is zeker en vast mooi vormgegeven en zeker ingespeeld op het thema.


Ook de kartonnen verpakking aan de buitenkant heeft heel wat mooie details en foto's...



De verpakking is heel stevig en redelijk dik en zwaar, niet echt een palette dat je mee zou nemen onderweg omdat hij licht is om mee te reizen. Maar aan de andere kant is deze heel erg stevig en zullen de oogschaduws niet snel breken.


De palette heeft een soort diepte-effect wat heel erg mooi is. Details ten top!


Er zitten in totaal 12 verschillende oogschaduwkleuren in de palette met een mix van shimmer kleuren en matte tinten die van warme, naar oranje tinten en zo naar kleuren met een rode basis overlopen.

Het is een mooie palette met prachtige kleuren maar hier en daar mis ik wel een paar dingen aan de palette. De shimmer kleuren voelden wat droger en dunner aan dan de andere kleuren die Urban Decay al had, terwijl de matte tinten droog waren maar een lichtere pigmentatie hadden dan anders en ze niet zo op te bouwen waren als anders en ook niet zo blendbaar.


De kleuren in deze palette hebben niet dezelfde luxueuze en romige textuur als sommige andere merken hebben. Ook waren de shimmer kleuren niet zo intens dan dat ze in de palette doen lijken. Ze zijn wel shimmery, maar ze hebben geen wauw-effect zoals die van bijvoorbeeld Juvia's place.

Ook mistte ik een felle inner corner highlight want de kleur Ounce (eerste kleur in de palette) was verre van fel. Ook mistte ik een felle oranje tint en een mooie bordeaux kleur. Deze hadden ze perfect kunnen vervangen door de 4 lichte tinten in de palette.

Ounce/ Chaser/ Sauced/ Low Blow/ Lumbre/ He Devil/ Dirty talk/ Scorched/ Cayenne/ En Fuego/ Ashes/ ember

Het is een mooie palette met mooie tinten, maar een echte "dit moet je hebben" palette is het niet. Er zijn heel wat merken die net dezelfde tinten verkopen en die heel wat beter zijn. Ook kreeg ik enorm wat fallout wanneer ik de producten swatchte met mijn vingers of probeerde op te nemen met een kwast, wat erg jammer is.

De oogschaduws zijn enorm poederig qua textuur waardoor ze jammer genoeg fallout geven. Ze zijn wel goed gepigmenteerd en je kan er mooie ooglooks mee maken, maar een wauw-effect heeft deze niet.

Enkele kleuren geswatched...



Ik maakte ook deze ooglook met de palette... Deze warme tinten zijn echt mijn favoriet! 




Naast de palette kocht ik ook nog deze Vice lipstick in de kleur Fuel.


Deze heeft voor deze collectie een andere kleur van huls, de vaste kleuren komen normaal in het zilver.


Op de onderzijde staat op de sticker de naam en finish weergegeven. Deze lipstick heeft dus een creamy finish.




De kleur is een mooie nude/ peachy tint die heel erg mooi bij deze palette past, maar ook bij mijn lichte huidskleur. Ik ben helemaal fan! De lipstick voelt heel erg fijn en zacht aan, brengt makkelijk aan en zit ook erg fijn. Ook is de kleur echt helemaal mijn ding.



Ben je ook benieuwd naar deze producten? Je kan ze nu online shoppen in de webshop van Ici Paris XL. Je kan deze ook in de winkels verkrijgen die een Urban Decay counter hebben (niet elke ici paris heeft dit!). De palette kost €54,90 en de lipstick €19,50.

Hou je van warme tinten? Dan is deze collectie misschien iets voor jou!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)