Inglot - Freedom System Palette - Zelf samengestelde palette

Ik wou al een hele poos een Freedom System palette aanschaffen van Inglot, maar hier in België zijn hier jammer genoeg geen winkels van. Omdat ik het niet via het internet wou bestellen, omdat ik de kleurtjes in real life eerst wou testen, heb ik deze in Amsterdam gekocht waar er wel een Inglot counter is. Nu ik daar toch op vakantie was, had ik geluk dat ik de kleurtjes kon testen!

Ik kocht een lege palette die 10 kleuren kan opslaan en natuurlijk ook 10 kleurtjes die ik in de palette kon stoppen. Benieuwd naar welke kleurtjes ik heb gekozen? Kijk dan mee... 

De palette zelf heeft een simpele matzwarte onderzijde en een semi-transparant deksel die magnetisch sluit door gewoon het deksel er op te leggen. Deze klikt als het ware vast. Wanneer je het deksel er terug af wil halen, wrijf je deze gewoon eraf naar de zijkant toe. Je hoeft dus helemaal niet aan het deksel te trekken! Het deksel zit enorm goed vast en zal niet zomaar loskomen, je oogschaduws zitten 100% veilig.

Voor de rest is de verpakking simpel, maar mooi. Op het deksel staat het logo van Inglot weergegeven op de gehele oppervlakte.


De oogschaduwkleuren die in de palette zitten hebben geen namen, maar nummers. Deze staan ook enkel met nummer weergegeven op de kartonnen verpakking waar de oogschaduws in zitten. Beetje jammer!

Let ook op wanneer je de kleuren in een bepaalde volgorde van je palette wilt steken. Leg deze alvorens even op tafel voor je uit hoe je ze in de palette wilt, want eens ze er in zitten geklikt, krijg je ze er niet makkelijk meer uit!

De kleuren die ik kocht zijn; 48/ 296/ 299/ 311/ 314/ 337/ 355/ 431/ 453/ 605. Ik rangschikte de kleurtjes dan ook van licht naar donker, zodat ze allemaal een beetje samen in de palette zaten. Ik had ook nog een prachtige bordeaux kleur op het oog, maar deze was helaas uitverkocht.


Ik ben momenteel heel erg fan van warme tinten en roze tinten, die je ook in deze palette terug kan vinden. Om het geheel wat op te vullen stak ik er een witte highlighter kleur in en 2 matte overgangskleuren om te blenden. Het is een ideale palette voor mij om mee te nemen onderweg. Zo heb ik steeds mijn favoriete kleuren bij de hand. Dit is dan ook de bedoeling van deze palettes.

De textuur van de oogschaduws zijn super zacht en ze voelen heel erg fijn aan. Jammer genoeg krijg je bij de matte tinten fallout als je ze gebruikt. Maar door je kwast even af te tikken is dit al verholpen!


  
De oogschaduws zijn geweldig goed gepigmenteerd en ook de donkere matte tinten zijn geweldig mooi en goed van kwaliteit. Ook bij het aanbrengen blenden ze makkelijk in de huid en lopen ze ook mooi over in elkaar. Ik ben helemaal fan van deze oogschaduws.

Ik maakte volgende ooglook met enkele van de oogschaduws...




Ik ga zeker nog eens een palette zoals deze samenstellen want de producten zijn geweldig! Zowel de palettes als de oogschaduws zijn geweldig en kan ik zeker aan iedereen aanbevelen! Jammer genoeg zijn deze niet overal beschikbaar, maar je kan deze wel online bestellen als je dit wil!

Je kan kiezen tussen verschillende soorten palettes met verschillende hoeveelheden en je kan er ook voor kiezen om palettes met blush kleuren en zo samen te stellen en verschillende finishes. Je kan er heel wat mee!

De palette die ik kocht kostte €16 (lege palette) en per oogschaduwkleur die ik er in stopte betaalde ik €8. Ik betaalde dus in totaal €96! Een dure palette, maar je krijgt heel wat product in de pans en de kwaliteit is geweldig! Ik betaal dan ook liever wat meer dat ik mijn eigen custom palette heb en zeker weet dat ik ze zal gebruiken.

Hebben jullie deze al geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)