Physicians Formula - Butter Bronzer

Het is nog steeds niet echt zomer, maar deze zit er wel aan te komen. Stiekem is het toch wel fijn om weer de lente- en zomerproducten weer langzaamaan boven te halen. Nu zag ik bij meerdere beauty liefhebbers deze Physicians Formula - Butter Bronzer voorbij komen en ik werd er heel nieuwsgierig naar. 


Het product komt alvast in een erg zomerse verpakking. Deze doet je al meteen wegdromen naar warme oorden met palmbomen en zandstranden. Jammer genoeg is het daar nu nog wat te vroeg voor. Toch haal ik met dit product toch wat de zomer in huis.


De bronzer heeft een vrolijke verpakking met de gele, groene en paarse tinten. Ik wordt er dan ook al meteen vrolijk van. Het dekseltje is doorzichtig zodat je het product al goed kan zien zitten. Een spiegeltje vindt je bij dit product dus niet terug.

Het product zelf heeft een golvend reliëf en doet mij meteen denken aan zand. Wanneer ik het doosje openmaak is het eerste wat ik opmerk de sterke geur. Deze ruikt namelijk heel sterk naar kokos en een beetje van een zonnebankgeur, wat niet echt mijn favoriete geur is. Hou je ook niet van deze soort geuren en wordt je er misselijk van? Dan laat je deze best in de schappen liggen!


Volgens het merk Physicians Formula zou deze bronzer samensmelten met de huid en zou deze een hydraterende werking hebben. Eén van de ingrediënten is Murumuru boter, het vet dat gewonnen wordt uit de zaden van de Murumuru palm uit Brazilië.  

Wanneer je de bronzer aanraakt, voel je ook meteen dat deze enorm zacht en boterachtig aanvoelt, mede door de Murumuru boter. Poederig voelt het product zeker niet aan, eerder boterachtig.



Onderaan de compact vindt je ook nog een geheim vakje. Wanneer je deze openmaakt, komt er een klein kwastje tevoorschijn. Jammer genoeg is dit niet mijn ding en ga ik deze ook niet gebruiken. 

Ook heeft deze onderaan een spiegeltje in de verpakking, wat erg handig is voor onderweg.


Zo ziet het kwastje eruit. Deze heeft een soort rubberen textuur waarmee je als het ware het product er op 'smeert'. Ik gebruik liever mijn eigen kwasten.



Voor mij persoonlijk is een nieuwe bronzer vinden een hele opdracht. Omdat ik een heel bleke huid heb, zien alle bronzers er meteen te donker of te oranje uit. Ook de hele lichte kleuren.

De butter bronzer is verkrijgbaar in 2 tinten. Ik kocht de lichtste tint van de 2 en deze heeft, hoe origineel ook, de naam light.


Wanneer ik het product aanbracht voelde deze heel zacht aan. Aangezien de bronzer een zachte en boterachtige textuur heeft en totaal niet aanvoelt als een poeder, is deze ook moeilijker uit te blenden. 

Waar je de kleur aanbrengt, gaat deze ook meteen goed zitten en lijkt het meteen ook een vlek. Let dus op dat je de bronzer met een lichte hand aanbrengt en verder opbouwt. Als je meteen teveel aanbrengt kan je dit ook niet mooi uitblenden en lijkt ineens heel intens. Je brengt deze dan ook het beste aan met een grote fluffy kwast.
  


Voor de rest is dit een heel fijn product waarmee je kan experimenteren! Ik ga deze zeker en vast nog verder uittesten! Je kan dit product vinden bij de drogisterij Di in België! Deze heeft een prijskaartje van €19,90

Wat vinden jullie?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)