Physicians Formula - Cushion Foundation - Light

Met mijn bleke huidskleur is het altijd moeilijk om de juiste kleur foundation te vinden. Steeds neem ik de lichtste kleuren die er zijn en meestal zijn ook deze kleuren niet licht genoeg of niet de juiste ondertoon. 

Nu heb ik al een aantal keer een cushion foundation gebruikt van verschillende merken en ik moet zeggen dat deze mij tot nu toe allemaal goed hebben bevallen en dat ook de lichtste kleuren ook allemaal perfect pasten bij mijn huidskleur.

Ik zag bij Boozyshop deze cushion foundation van Physicians Formula passeren en ik heb ook deze even de kans gegeven. Hoe dit mij heeft bevallen zien jullie verder in dit artikel! 



Laten we het eerst even hebben over de verpakking hebben want wat is deze leuk! De gehele compact heeft een felblauwe kleur. De onderzijde heeft een glanzende blauwe finish. De bovenzijde heeft een rubberen textuur met blauwe glanzende pareltjes op.

Natuurlijk moet dit refereren naar een speldenkussen (cushion), wat heel leuk en anders is dan de andere compacts die ik al heb gezien. De verpakking is zeker al goedgekeurd!



Aan de binnenzijde zit er ook een applicatorkussentje die handig van pas komt onderweg, maar ik gebruik zelf liever mijn beautyblender bij het aanbrengen van zulke foundations. Wanneer je het kussentje weghaalt, zit er een handig spiegeltje achter. 

De foundation zelf zit mooi afgedekt met een plastic afsluitklepje zodat er geen vuil in kan en geen product eruit. Ook is dit enorm hygiënischer. Sluit het dekseltje goed af om uitdroging te voorkomen.


Natuurlijk zit er bij een cushion foundation een 'sponsje' aan de binnenzijde die doordrenkt is met foundation. Het enige nadeel wat je hebt bij zulke foundations is dat deze sneller opgaan dan bij een normale flacon aangezien je niet alle product uit het sponsje kan halen. Veel van het product blijft er altijd in zitten. Voor het aantal product je er maar uitkrijgt durven ze enorm veel geld vragen, wat het zeker soms niet waard is.



Deze foundation heet de Mineral wear all in one Abc Cushion foundation. Een hele mond vol! Ik kocht deze in de kleur light en deze is geschikt voor een lichte huidskleur met een neutrale ondertoon. Het is een minerale formule voor de lichte huid en hij voelt ook licht aan wanneer deze is aangebracht op de huid.

De formule bevat mineralen waardoor de huid er flawless door gaat uitzien. De foundation corrigeert imperfecties, fijne lijntjes en poriën en geeft je huid een airbrushed finish. Ook heeft deze SPF 50 die je beschermd tegen de UVA en UVB stralen van de zon. Let wel dat je 15 min moet wachten nadat je deze hebt aangebracht om in de zon te gaan eer het product kan werken.

Je krijgt een lichte tot medium dekking met dit product naargelang hoe je deze aanbrengt. Wanneer je lichte druk zet op het sponsje krijg je minder product en ga je ook een lichtere dekking krijgen. Duw je wat meer door zal je een wat betere dekking hebben.


Ingrediënten :
Actieve Ingrediënten:
 Titanium Dioxide, Zinc Oxide
Inactieve Ingrediënten: Mineral Water, Ethyl Macadamiate, Cyclopentasiloxane, ,Dimethicone, Cyclohexasiloxane, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Butylene Glycol, Mica, Calcium Aluminum Borosilicate, Polyethylene, Polyglyceryl-4 Isostearate, Aluminum Hydroxide, Water, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Smithsonite Extract, Malachite Extract, Rhodochrosite Extract, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Retinyl Palmitate, Alpha-Arbutin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Glycerin, Ethylhexylglycerin, Tocopheryl Acetate, Tetrahexyldecyl Ascorbate, Tocopherol, Alumina, Hydrogen Dimethicone, Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer, Disodium Cocoyl Glutamate, Disodium EDTA, Dimethicone/Polyglycerin-3 Crosspolymer, Hexyl Laurate, Magnesium Sulfate, Malic Acid, Polysorbate 20, Sodium Chloride, Sodium Cocoyl Glutamate, Synthetic Fluorphlogopite, Sodium Citrate, Trimethylsiloxysilicate, Triethoxycaprylylsilane, PEG-32, PEG-10 Dimethicone, Silica, Hexylene Glycol, Dipropylene Glycol, Caprylyl Glycol, Phenoxyethanol May Contain: Titanium Dioxide, Iron Oxides

Swatches

Om goed het verschil te kunnen zien heb ik op de fotos maar op de helft van mijn gezicht de foundation aangebracht. Zoals je kan zien verbergt deze inderdaad goed mijn roodheden en imperfecties. Hij voelt heel licht en fijn aan. Ik heb een heel droge huid en ik zie geen droge plekjes of andere nadelen wanneer deze is aangebracht.

Ook de kleur is perfect voor mijn lichte huidskleur. Enkel onder de ogen moet ik zeker nog een concealer aanbrengen. Aangezien ik enorm donkere kringen heb, heeft de foundation niet alles bedekt en zie ik nog wat donkere kringen er doorheen. Door de dag heen zat deze nog steeds perfect! Ik ben fan en ga deze zeker als reserve in huis halen!

Met foundation/ zonder foundation

De juiste kleur, mooie finish en een goede werking, kortom een prima foundation voor mij! Deze kost wel €19,90 per stuk. Je kan deze hier terugvinden of ze bij drogisterij Di (België) kopen.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)