Essence - Get picture ready! Eyeshadow palette - 10 1... 2... 3 Smile!

Een tijdje terug kwam Essence met enkele producten op de markt. Deze lijn heeft verschillende Get Picture Ready! producten. Tussen deze producten zit er ook deze oogschaduw palette met de naam 10 1...2...3 Smile

De verpakking zelf heeft niet veel speciaals qua uitstraling, maar toch ziet het wit/roze ombre effect er niet verkeerd uit. Simpel maar leuk. 



Wat mij het meeste aantrok aan dit palletje waren de kleurtjes op de achterzijde. Deze roze/mauve tinten zijn echt mijn ding tegenwoordig en ik was op slag verliefd. Jammer genoeg kon ik in de winkel de inhoud niet bewonderen want er was geen tester beschikbaar en de palletjes die er lagen waren dicht gekleefd.


Ik besloot dan maar de gok te wagen en dit palletje mee te nemen naar huis.


Toen ik het palletje opendeed dacht ik dat ik eerst het verkeerde had meegenomen. Waarom vraag je je af? Wel, de kleuren aan de binnenzijde lijken in de verste verte niet op de kleuren die achteraan op het stickertje staan afgebeeld. Sorry, maar ik zie een heel ander palletje voor mij. Ik was enorm teleurgesteld, want je betaald voor iets wat je helemaal niet had gedacht. Een groot minpunt qua misleiding!

Wat ik dan wel weer apprecieer is dat ze elk kleurtje een naam hebben gegeven, wat we niet veel zien bij budgetmerken.


Maar goed, dat terzijde. De palette bevat 7 verschillende oogschaduwkleuren. Deze variëren in kleur en finishes. Er zitten zowel lichte tinten in de palette als wat donkerdere kleuren. Het is een mooi palletje met mooie draagbare kleuren, maar niet hetgeen wat ik in gedachten had! De kleurenmix is echter wel geschikt om draagbare looks voor overdag mee te maken.

In de oogschaduws zelf staat de tekst "Get picture ready and smile" geprint, wat een erg leuk detail is. Jammer genoeg zie je het al na een aantal keer gebruiken niet meer.


Ook zit er een kwastje bij het palletje met aan de ene kant een plat oogchaduwkwastje en aan de andere zijde een sponsapplicator. Leuk dat het erbij zit, maar deze gebruik ik nooit. Wel handig als noodoplossing.



Laten we de swatches bekijken... Op het eerste zicht zien de kleurtjes er goed gepigmenteerd uit. Je kan duidelijk het verschil zien tussen de verschillende kleuren qua tint en ook de lichtste kleur valt goed op.

Helemaal mat zijn de kleuren niet. Sommige hebben een matte basis maar bevatten alsnog hier en daar wat mini glitters. Ze hebben een zachte textuur en ze kunnen wat fallout geven als je ze probeert op te nemen met je kwast.

01 Lights on!/ 02 Selfie queen/ 03 #Picoftheday/ 04 Insta Beauty/ 05 #nofilter/ 06 Mauvie-star/ 07 Zoom in

01 Lights on!/ 02 Selfie queen/ 03 #Picoftheday/ 04 Insta Beauty/ 05 #nofilter/ 06 Mauvie-star/ 07 Zoom in
Zoals je kan zien kan je fallout krijgen...


Eenmaal op de ogen aangebracht ziet de donkere kleur er niet zo heel donker meer uit. De kleuren zijn wel gepigmenteerd, maar wanneer je ze probeert met elkaar te blenden, blenden ze echter uit in één geheel. Je ziet het verschil tussen de lichtste en donkere kleur, maar de gradaties ertussen lijken echter allemaal hetzelfde als je ze blend, wat jammer is.





Het is een leuk palletje, maar niet iets waar ik veel naar zou grijpen. Ben je op zoek naar een alledaags, simpel maar toch goed palletje, dan kan ik je deze zeker aanraden. Dit palletje kost €4,99 en is te koop via de Kruidvat filialen met grote essence schappen of gewoon online!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)