Book review #2

Ik ben de laatste tijd weer helemaal verslaafd geraakt aan boeken lezen. Vooral in het najaar lees ik meer dan in de zomer omdat ik dan ook meer binnen zit. Het leek mij dan ook leuk om weer eens een boekreview voor jullie te schrijven.

Ik heb er alweer 5 uitgelezen en deze ga ik vandaag met jullie delen!



Shane Dawson - I Hate Myselfie

Het verhaal:  Shane Dawson is een bekende You Tuber die gevolgd wordt door miljoenen fans. In dit boek heeft hij hilarische verhalen uit zijn leven gestoken die met heel wat humor zijn geschreven. Als je Shane kent dan weet je wat ik bedoel. Met zijn zelfspot en soms grove vertelsels heeft hij met dit boek zeker een hit gecreëerd.


Mijn score: 5/5

Shane is mijn absolute favoriet op gebied van You tube en humor. De manier waarop dit boek verteld is, is hilarisch en je zou jezelf haast herkennen in enkele verhalen.



Shane Dawson - It Gets Worse

Het verhaal:  Het tweede boek gaat verder in op andere verhalen naast het eerste boek. Opnieuw humoristisch en hilarisch vertelt.


Mijn score: 5/5

Net zoals het eerste boek is deze wederom een schot in de roos! Net hetzelfde boek maar met andere verhalen.



Paul van Loon - Raveleijn

Het verhaal:  Thomas, Joost, hun broer Maurits en tweelingzussen Emma en Lisa lijken heel gewone kinderen... Totdat Joost ze voorgaat, onder de poort door van de magische stad Raveleijn.Tot hun verbijstering groeien ze uit tot ruiters te paard, en dat is niet zomaar!

Volgens oude voorspellingen hebben zij een belangrijke opdracht. Ze moeten Raveleijn en haar bewoners bevrijden van hun overheerser: graaf Olaf Grafhart. De vijf broers en zussen hebben elkaar, hun paarden en speciale wapens en genoeg moed om de strijd aan te gaan met de monsterlijke wezens die ze onderweg tegenkomen. Maar hoe komen ze aan die magische krachten die nodig zijn om de graaf te verslaan? En de nog grotere verschrikking die hen wacht.


Mijn score: 4/5

Leuk boek voor jongeren. Ik was altijd al benieuwd naar het verhaal rondom Raveleijn, daarom ben ik deze beginnen lezen. Het leest snel en vlot uit, maar het is een boek dat wel wat voorspelbaar is aangezien het ook voor de jeugd is geschreven. Het boek bevat mooie illustraties maar het verhaal zelf treed niet in details. Het is even snel vertelt en that's it! Geen diepteverhaal over de personages zelf en details over het dorp enzo. Dit had beter uitgewerkt kunnen zijn en het is een leuk concept, maar het blijft natuurlijk een jeugdboek!


Paul van Loon - Raveleijn en de bende van de witte veer

Het verhaal:  Geruchten doen de ronde over vreemde, wolfachtige wezens in de magische stad Raveleijn. Een boevenbende! De leden dragen wolvenmaskers. Overal waar deze bende geweest is, wordt een witte veer gevonden. Het volk spreekt over de Bende van de witte veer. Die naam alleen al roept angst op bij de mensen. En erger nog: de wereld van Raveleijn dreigt te stollen in steen!

Ook in de 'echte  wereld' gebeuren vreemde dingen. Joost heeft koortsdromen. Schaduwen glijden door zijn kamer. En op het schilderij van de Poort naar Raveleijn gloeien gele ogen op...Wat is er aan de hand? Thomas en zijn broers en zussen horen de roep om hulp in Raveleijn. Maar de poort lijkt voor altijd gesloten...


Mijn score: 3/5

Qua opbouw leek het boek veel op het eerste verhaal van Raveleijn. Het komt traag op gang en er wordt veel herhaalt van wat er in de eerste boek is gebeurd. Het was daarom dat ik niet veel zin meer had om verder te lezen. Het leek net alsof ik het eerste boek opnieuw aan het lezen was. Jammer want er kon zoveel verder op ingegaan zijn.



Franck Thilliez - De schakel

Het verhaal:  Wanneer biologiestudente Eva Louts dood wordt aangetroffen in het Centrum voor Primatologie, lijkt ze slachtoffer van een bizar misdrijf, want ze is ogenschijnlijk aangevallen door een aap die haar schedel heeft ingeslagen. 

De jonge vrouw deed onderzoek naar linkshandigheid, maar de gegevens blijken van haar computer te zijn verdwenen. Al snel ontdekt rechercheur Franck Sharko dat Eva vlak voor haar dood naar Brazilië is geweest. Ook heeft ze elf gewelddadige criminelen bezocht in de gevangenis, allen linkshandig.

Wat was ze op het spoor? De sleutel bevindt zich in drie letters: DNA. 


Mijn score: 4/5

Ik had in het begin eerlijk gezegd niet veel verwacht van het boek, maar naar mate ik verder las werd ik meer in het boek gezogen. Onverwachts veel bijgeleerd in dit boek over de geschiedenis en evolutie van de mens en er zitten heel wat onverwachte plottwists in dit boek. Het is er eentje waarvan je niet op voorhand kunt weten hoe het boek zal uitdraaien! Zeker een aanrader!

xx Kimberley

Reacties

Jessica J. zei…
Die boeken van Shane Dawson wil ik ook wel lezen! Ik vind zijn humor echt geweldig, haha.

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)