W7 - In the Mood & In the City Oogschaduwpalettes - Dupes van Naked Basics Palettes?

Het merk W7 heeft opnieuw 2 nieuwe oogschaduwpalletjes aan hun assortiment toegevoegd! Deze keer geen grote palettes, maar 2 handige kleine formaatjes met matte oogschaduwkleuren. Deze heten de In the mood en In the city palettes.


Het zijn opnieuw tinnen doosjes zoals de grotere versies, niet echt iets vernieuwend. De kwaliteit van de doosjes ik ook niet echt het van het. In een mum van tijd is het deksel al kapot en heb je er niks meer aan. Echt veilig zitten je oogschaduwkleuren dus niet.


En wanneer je ze opent denk ik meteen aan de Urban Decay - Naked Basics palette. W7 kwam met hun vorige palettes ook op de proppen met een 'namaak' van de Urban Decay - Naked palettes. Dezelfde kleuren, dezelfde tinnen doos. Echt origineel zijn ze niet, maar voor diegenen die de palettes van Urban Decay te duur vinden, zou dit wel eens een goede dupe kunnen zijn?! Laten we kijken naar de kwaliteit...

In the mood


Er zitten per palette 6 oogschaduwkleurtjes. Bij de eerste palette zitten er 4 heel lichte kleuren en 2 iets donkerdere kleuren in. De kleurtjes hebben namen, van links naar rechts in de palette vindt je de kleuren: Shrimp/ Oops/ Venice/ Wink/ Katie/ Cargo.

Shrimp/ Oops/ Venice/ Wink/ Katie/ Cargo

Wanneer ik de kleuren swatch, merk ik al gauw dat ik enorm veel fallout krijg van deze oogschaduwkleuren. Ik raak de kleuren amper aan met mijn vingers, en hieronder zie je wat er gebeurd. Grote brokken komen er los en er ligt overal oogschaduw. Erg jammer dit!


De textuur van deze oogschaduw is heel erg zacht, té zacht zelf, want het valt zo uit elkaar! Wanneer ik ze probeer te swatchen krijg ik wel nog een degelijk resultaat qua pigmentatie, zeker voor matte kleuren. Sommige lichte kleuren kan je amper zien, maar ze kunnen goed dienen als basis voor op je bewegend ooglid.


In the city


Ook bij deze palette heb je 6 kleuren oogschaduw. In dit doosje vindt je meer neutrale kleuren. Niet te licht en niet te donker. Als je een donkere ooglook wil maken, zal dit echter niet een doosje zijn voor jou, want de donkerste kleur is zelf nog te licht om in de crease te gebruiken.


Ook deze kleurtjes hebben namen gekregen. Van links naar rechts vindt je: Wigwam/ Troy/ Brass/ Touch/ Autumn/ Andrea. 


Wigwam/ Troy/ Brass/ Touch/ Autumn/ Andrea


Ook bij deze oogschaduws een enorme fallout!



Vergelijking met Urban Decay - Naked Basics palette

Ik kan jullie laten zien dat de In the mood palette een dupe is voor de Urban Decay - Naked basics palette. Of de Naked basics 2 een dupe is van de In the city palette, kan ik jullie niet vertellen, want ik heb deze echter niet in mijn bezit om te vergelijken!

Hieronder op de foto zie je bovenaan die van Urban Decay, daaronder die van W7.
De kleuren zijn identiek, maar de kwaliteit niet echt! Wil je een palletje zoals dit? Investeer dan €28 en koop er eentje van Urban Decay. De pigmentatie is goed, en hebben geen fallout!

De W7 palette heeft ook een goede pigmentatie zoals je kan zien op de foto's met swatches, maar na een uurtje is de kleur op je ogen al vervaagd!


Urban Decay - Naked basics Swatches


W7 - In the mood Swatches




Wil je deze van W7 toch eens proberen? Je kan ze vinden via de webshop Boozyshop voor €5, 95 per stuk. Ik ben geen fan! Ik zou deze zeker niet opnieuw kopen.

xx Kimberley

Reacties

Anoniem zei…
Wauw! Ik wist niet dat W7 deze palettes ook al heeft! Ik ga ze beiden halen. Ookal heb ik de Naked Basics al. Nadat ik één keer het palletje had laten vallen was de donkerste kleur eruit *snik*. De pigmentatie van W7 ziet er goed uit.
oei, jammer dat je naked basics palette stuk is! Ze zijn jammer genoeg niet zo goedkoop :( x

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)