Jeffree Star Cosmetics x Shane Dawson - Conspiracy Eyeshadow Palette

Eén van de grootste en succesvolste samenwerkingen dit jaar op gebied van beauty en make-up is zeker en vast wel die van Jeffree Star Cosmetics en Shane Dawson. Na hun veelvuldige serie op You Tube kregen we al een inzicht in de making van deze samenwerking. Ook ikzelf heb de serie met spanning gevolgd aangezien ik een enorme fan ben van Shane Dawson. Ik volg hem al enkele jaren en het kan dan ook niet anders dan dat ik ook iets kocht uit de collectie.

Al moet ik eerlijk bekennen dat niet de gehele collectie mijn ding is. De collectie is wel een reflectie van Shane en Jeffree samen, maar voor mij persoonlijk zijn veel producten niet echt iets voor mijzelf. De varkentjes die als logo worden zijn schattig en ik snap wat de link is met Shane, maar daarom hoef ik het ook niet echt te kopen. Het enige wat mij echt aansprak was de grote oogschaduwpalette met de naam Conspiracy (vernoemd naar een van Shane zijn You Tube series).  

Ik moet toegeven dat ik niet klaar zat achter mijn laptop wanneer de collectie online kwam. Toen ik hoorde dat de gehele collectie geen limited editie is, had ik iets van, ik koop het wel eens wanneer de hype wat over is, want na enkele seconden was alles compleet uitverkocht. Maar na enkele dagen zat ik toevallig op beautybay dat er weer enkele palettes beschikbaar waren met een fout die er was gebeurd, en ik heb deze toen daar kunnen bestellen.


De palette komt in een kartonnen sleeve met daarop de naam en een spiraalvorm als achtergrond. 


Aan de zijkant kan je de kartonnen verpakking openschuiven waar de palette inzit, net als een luciferdoosje.



De palette zelf loopt in een soort piramidevorm, wat een beetje het gevoel moet geven van de illuminatidriehoek, wat verwijst naar Shane's conspiracy (samenzwerings) video's. Het concept is erg mooi uitgewerkt.


Het grootste oppervlak van de palette heeft een matzwarte kleur, de spiraal heeft dan weer een glanzend effect, wat er erg leuk uitziet. Bovenaan staat het logo van Shane en Jeffree samen op een metalen plaatje in de vorm van een driehoek.


De palette sluit aan de voorzijde door middel van 2 slotjes, zodat de palette muurvast zit. Ook deze hebben een zwarte tint!


De palette komt met 18 verschillende kleuren die zowel matte tinten als shimmer oogschaduws bevat. De palette bevat een mooie mix van neutrale en opvallende tinten waardoor je alle kanten uitkan met deze palette. Op het eerste zicht ziet deze er intimiderend uit, maar eens je deze gaat gebruiken, zal je zien dat je deze dagdagelijks kan gebruiken. Ikzelf was ook eerst niet zo een fan van de palette, maar toen ik bij verschillende mensen zag hoe ze hem gebruikten, was ik verkocht.


In elke oogschaduwkleur staat er een afbeelding gestempeld wat ook met Shane heeft te maken. Zo drinkt hij bv. graag cola light en staat er dan een afbeelding van een blikje cola afgebeeld. Heel erg leuk gedaan. Ik moet wel zeggen, als je niet naar Shane kijkt, zullen de plaatjes en namen je dan ook niet veel zeggen. Het is echt een palette voor de die hard fans!


Nog even een close-up van de kleuren, namen en plaatjes...



De kleuren geswatched...

v.l.n.r. Ranch/ My Pills/ Tanacon/ Diet Root Beer/ Just a Theory/ Spiraling

v.l.n.r. Conspiracy/ PIG-MENT/ Food video's/ Trisha/ Cheese Dust/ Flaming Hot

v.l.n.r. What's the tea?/ Diet Cola/ Not A Fact/ Sleep Paralysis/ Illuminatea/ My Ride's here

Wanneer ik de oogschaduws gebruikte, merkte ik dat ze enorm veel kickback hebben, wat wel bij al zijn oogschaduws het geval is. Daarom heel goed je kwast aftikken vooraleer je het product op je ogen aanbrengt. Jammer genoeg kan het wel wat een puinhoop worden, dus let vooral op je kleren! Je brengt dan ook best eerst je oogschaduw aan ipv je foundation omwille van fallout! Ook de plaatjes in de palette blijven niet zo lang heel, maar het gaat meer op de kleuren zelf ipv om het uitzicht.

Qua textuur zijn de oogschaduws dus wel heel zacht, maar ze blenden wel mooi met elkaar en blenden ook makkelijk uit. Wat ik wel wat jammer vindt is dat er een aantal oogschaduwkleuren niet in de dichte nabijheid van je ogen mogen aangebracht worden, en het zijn er best een aantal, wat niet echt een pluspunt is als je deze in een oogschaduwpalette steekt, maar dat is natuurlijk mijn mening. Het gaat om de kleuren Cheese Dust, Sleep Paralysis, Food video's, My Pills, Trisha, Not a fact, flamin hot en PIG-MENT. De reden hiervoor is omdat deze kleuren geen oogschaduws zijn, maar pigmenten en deze kunnen de ogen stainen (plekken geven die moeilijk te verwijderen zijn). Daarom zetten ze dit uit voorzorg op de verpakking. Dit heb je erg vaak met felle kleuren.


Ik gebruikte een aantal kleuren en maakte deze look met de palette...







De kleuren zijn zeker en vast goed gepigmenteerd, ze blenden mooi en makkelijk, maar met de fallout en kickback zal je moeten leren leven en werken! Het is wederom een prachtige palette die zeker mijn collectie niet meer zal verlaten! Echt een aanrader! De palette zou rond ongeveer februari moeten terugkomen. Ik kocht mijne via beautybay, maar de palette komt ook bij Ici Paris XL en Morphe.uk terug! Let er wel op dat de site's verschillende prijzen handhaven! Ik betaalde zelf €54 voor deze! Bij Morphe.uk stonden ze slechts €48!

Wat vinden jullie van deze palette? Staat deze ook op jullie wishlist of vinden jullie deze helemaal niks?

xx Kimberley

Reacties

Jessica J. zei…
Ik heb het palette ook, maar heb het nog niet durven gebruiken. Het is zó mooi!!

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)