Morphe x Jeffree Star Artistry Eyeshadow Palette & Make-up Fixing Spray

Jeffree Star heeft dan wel zijn eigen cosmeticalijn, toch staat hij open voor samenwerkingen met andere bedrijven. Zo bracht hij al een lipproduct uit samen met Jouer en nu ook met Morphe. Zijn eigen cosmeticalijn is ook te koop bij de Morphe winkels, dus de samenwerking met Morphe was dan ook geen verrassing. 

De collectie bestaat uit een kwasten set, een lippenset, een setting spray, beauty spons en een oogschaduw palette. Ikzelf was meer geïnteresseerd in de setting spray en de oogschaduw palette en deze heb ik dan ook besteld en laat deze vandaag aan jullie zien.


De spray komt in een barbie roze kartonnen verpakking zoals we al gewend zijn van Jeffree. Ook de spray zelf heeft een felroze kleur. Toen ik de spray voor het eerst gebruikte viel mij meteen de geur op. Deze is enorm geparfumeerd en ruikt heel erg naar aardbei, maar niet echt aangenaam. Deze ruikt precies naar een soort hoestsiroop die ik als kind kreeg. Ik heb niet snel last van geuren, maar deze is een beetje té hevig.

Wat wel fijn is aan de spray is dat deze een microfijne spray heeft die zorgt voor een gelijkmatige en gecontroleerde applicatie en geeft zowel poeder make-up als vloeibare make-up een mooie finish. Je kan deze ook doorheen de dag gebruiken als een verfrissende spray, heerlijk voor in de zomer.


De spray heeft een lichte en hydraterende formule en bevat glycerine en vitamine E! Ben je niet zo een fan van de geur of ben je overgevoelig aan geuren, dan ga je best voor de originele Morphe spray. Het is net dezelfde, alleen heeft deze een zwarte verpakking.

De prijs is ook wat een tegenvaller. Deze kost maar liefst €20! Fijne spray maar ik denk niet dat ik deze specifieke spray nog opnieuw zou kopen.



Naast de spray kocht ik ook nog de oogschaduw palette van deze samenwerking. Deze heet de Artistry palette. Ook deze palette komt in de felle roze tint. Verder is er niet zoveel poespas rondom deze palette gemaakt. Simpele tekst op de voorzijde, een kartonnen, vierkanten palette en voor de rest ziet deze er vrij normaal uit.


Er zitten 30 oogschaduw kleuren in de paletten met zowel matte tinten als shimmer kleuren. Deze palette bevat de perfecte mix van kleuren voor verschillende oogschaduw looks. Van nude/bruine tinten naar roze, groene en gouden kleuren, alles wat je nodig hebt zit in deze palette.


De matte kleuren hadden wel veel fallout bij het swatchen en ik moest dan ook een paar keer product opnemen om een degelijke swatch te kunnen maken. De shimmery kleuren hebben meer pigmentatie dan de matte tinten. Toch kan je mooie ooglooks met deze palette maken.


Ik ga zeker en vast nog meer met deze palette experimenteren!




Een heel erg mooie, budget palette. Deze kan je vinden bij The Makeup spot, net als de setting spray en de andere producten. De palette kost €39.

xx Kimberley

Reacties

Jessica J. zei…
Jammer dat de setting spray zo'n sterke geur heeft, dat hoeft wat mij betreft niet. Kwaliteit zal het in ieder geval wel zijn, want iedereen weet hoe gesteld Jeffree op zijn setting sprays is. ;-)

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)