Catrice - Limited Edition Glitterholic Collectie Eyeshadow palettes + Highlighter palette

De laatste tijd koop ik niet zoveel producten meer van de merken Catrice en Essence, enkel en alleen omdat ik al teveel producten heb, en als ik dan iets nieuws koop, geef ik dan liever wat meer uit dat ik dan een mooi product in handen heb. Het probleem met deze 2 budgetmerken is, dat de kwaliteit wel oké is, maar niet het beste ooit en de laatste tijd gaan hun prijzen steeds maar de lucht in, maar hun kwaliteit blijft wel hetzelfde. Ook de verpakkingen waren een tijdlang maar gewoontjes, maar ik heb zo de indruk dat Catrice de laatste tijd wel hun best aan het doen was.

Ik zag deze Limited Collectie van Catrice met de naam Glitterholic in de rekken liggen bij Kruidvat, en ik moet zeggen dat deze er best leuk uitzagen. De oogschaduwpalletjes zagen er leuk uit en de binnenkant deed mij direct denken aan de mini palletjes van Huda Beauty. Daarom besloot ik ze mee te nemen naar huis samen met een leuke highlighter palette. Laten we dit merk nog eens de kans geven om hen te bewijzen...


Bij de naam Glitterholic zou je al direct denken aan palletjes vol met glitters, maar dit is bij deze palletjes niet het geval. De verpakking heeft in ieder geval wel glitters! De kleine vierkanten palletjes hebben een mooie zwart en roze glitter verpakking wat erg mooi oogt! De glitters voelen niet ruw aan aan de buitenkant van de palette wat erg fijn is! Zo komen er ook geen los wanneer je ergens tegenaan botst! Fijn dat ze hieraan hebben gedacht! 

De palletjes hebben de namen C01 Showstopper en C02 So Vain. De palletjes hebben elk 9 kleuren oogschaduw waarvan er in het midden telkens 1 glitter kleur zit. Tof dat ze er slechts 1 hebben ingestopt als finishing touch, en dat ze de overige kleuren simpel hebben gehouden zodat je er een mooie ooglook mee kan maken.

C02 So Vain / C01 Showstopper

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel verwachtte van deze palletjes aangezien de kwaliteit van voorgaande budgetpalletjes niet echt veel soeps was, maar ik was aangenaam verrast wanneer ik de kleuren begon te swatchen en aan te brengen op mijn ogen.

De textuur van de oogschaduws is zacht en geven niet veel fallout wanneer je ze probeert op te nemen met een kwast. Ook op de ogen komen ze mooi en duidelijk over en blenden ze mooi in de huid. Het enige is dat als je 2 kleuren samen in elkaar wil overblenden, dan de eerste kleur weer vervaagt en je deze weer opnieuw moet aanbrengen. Verder werken deze prima! Zelf de glitter kleur werkt erg goed! Je brengt deze wel best met je vinger aan en je wrijft het met kleine bewegingen zijwaarts. Al deppend werkte deze niet zo goed bij mij.

C02 So Vain

Dit palletje heeft 4 matte tinten, 4 shimmer kleuren en 1 glitterkleur.


Verder hebben de kleuren geen namen, wat wel jammer is.


Ik maakte volgende ooglook met dit palletje... Heel erg mooi gepigmenteerd! Zeker een aanrader!





C01 Showstopper

Dit palletje heeft 5 matte tinten, 1, shimmerkleur, 2 metallic tinten en 1 glitterkleur.


Wederom geen namen bij de kleurtjes.


Met het palletje maakte ik deze ooglook... Heel erg leuke budgetpalletjes die ik beide zou aanbevelen!



De palletjes kosten €6,99 per stuk en zijn zeker de moeite waard om even naar te kijken!

Naast de oogschaduw palletjes zag ik ook deze highlighter palette in de schappen liggen. Ook deze heeft net dezelfde buitenste verpakking als de oogschaduw palletjes in de collectie, maar deze is wel langwerpig. Deze heeft enkel de naam Highlighter Trio, verder staat er geen andere naam bij.


De binnenzijde vindt ik persoonlijk wel wat saai. De highlighters liggen wat dieper in het palletje. De palette heeft aan de binnenkant een simpele zwarte kleur en de highlighters zelf hebben de vorm van een diamand. Leuk, maar niet echt speciaal. De highlighters in de palette hebben allemaal een lichte kleur, wat ideaal is voor meiden met een lichte huidskleur zoals ik.


De highlighters zijn niet oogverblindend, maar hebben wel een goede pigmentatie. Ook van deze is de textuur heel zacht en krijg je amper fallout. Een leuk highlighter palette als je op zoek bent naar een leuk palletje om af te wisselen en voor meiden met een lichte huidskleur.



Ik bracht de middelste kleur uit de palette aan en ik moet zeggen dat deze best fijn is! Voor een budget palette is dit echt een aanrader! Mooie pigmentatie, goede textuur en blend mooi in in de huid en ziet er ook goed uit!


Dit highlighter palletje kost €9,89. Wel wat aan de prijzige kant voor dit palletje, maar gelukkig doet hij het wel goed! Wat vinden jullie van de productjes? Hebben jullie iets gekocht uit deze collectie?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)