Coty Airspun - Loose face powder

Ik hoorde al een poosje heel veel over de Coty Airspun - Loose face powder. En dit is een product dat al erg lang bestaat (sinds 1935!). Vroeger gebruikten vrouwen of gewone talkpoeder of deze van Coty Airspun! Een cultproduct dus! Ik werd er heel erg benieuwd naar en bestelde deze op Boozyshop. 

Wat ik niet wist is dat deze blijkbaar een enorme parfum geur heeft. En niet zomaar een geur, maar een echte ouderwetse 'oma' geur. Het is echt een enorm aanwezige, zware geur. Dus als je niet tegen zulke geuren kan, schaf je deze best niet aan, want de geur is zo aanwezig dat je er hoofdpijn zou van krijgen. Gelukkig blijft de geur niet enorm hangen na het aanbrengen, maar aanwezig is hij wel. 


Het product komt in een doorzichtige, kunststof pot met een oranje deksel waar bovenop katoendonsjes staan afgebeeld. Redelijk simpel, maar het gaat al even mee! Je kan de poeder in verschillende finishes krijgen, ik koos voor de transluscent variant.



Bij deze poeder krijg je aan de binnenkant een leuke ouderwetse 'pouf' om je gezicht mee af te poederen. Ikzelf gebruik liever een beautyblender maar dit is echtwel leuk en nostalgisch!


Het hoofdbestanddeel dat in de poeder zit is gewone talk. Daardoor matteert de poeder ook goed op je gezicht. Het poeder doet goed zijn werk en geeft je gezicht een mooi geairbrushed resultaat. Ben je op zoek naar een goed matterend poeder, dan is deze zeker iets voor jou.


Jammer genoeg heeft dat matterend effect wel wat nadelen. De poeder is zo mat dat het ook té poederig kan worden en als je een droge huid hebt met velletjes dan zal je zeker en vast geen goed resultaat mogen verwachten. Ook de geur is voor mij persoonlijk té. Voor een normale huid is dit echt een goed poeder. Het geeft een mooi effect en rimpels en littekens vallen ook minder op.



Ikzelf heb ook een droge huid, maar ik gebruik als basis een primer oil, daarom heb ik geen last meer van een droge huid en ziet deze matte poeder er ook beter uit op mijn huid. Buiten de geur is dit een prima poeder! Je kan deze hier vinden voor €14,95.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)