Essence - vernieuwde make-up kwasten

Essence vernieuwde onlangs enkele make-up kwasten en aangezien het een tijdje geleden was dat ik nog in een Kruidvat ben binnen geweest, zag ik ze afgelopen weekend in de schappen liggen. Ik kocht 2 kwastjes die mijn aandacht trokken en waar ik wel benieuwd naar was of ze wel goed hun werk zouden doen.


Het uiterlijk van de nieuwe kwastjes ziet er alvast veelbelovend en fris uit. Met de pastelkleurtjes en het leuke bloemenmotiefje erop zien ze er al een stuk leuker uit. Elke kwast komt in een plastic hoesje, zodat ze niet vuil worden. Je kan dit hoesje houden en zelf opnieuw gebruiken als je daar zin in hebt.


Ik kocht de Eye blender brush en de Blush brush. Laten we met de eye blender brush beginnen.

Eye blender brush

Deze kwast heeft een vrij lang steeltje en ligt ook makkelijk in de hand. De haartjes zijn niet al te hard of te zacht, zodat je hem makkelijk kan gebruiken om in de crease te blenden, waarvoor hij dan ook bedoeld is. Hij neemt ook het product makkelijk op waardoor de kans op fallout minder is. 

De haartjes zijn ook super zacht! Een heel fijne kwast dit.






Blush Brush

De blush brush daarentegen heeft een heel korte steel, wat ik minder fijn vindt werken. Ik heb nogal grote handen en wanneer een kwast zo'n korte steel heeft, durft mijn kwast weleens weg te slippen in mijn hand. Wel is hij handig wanneer je plaats wilt besparen in je make-up tas of je op reis gaat, dan neemt deze niet zoveel plaats in beslag.

De haartjes van deze kwast zijn te zacht voor mij. Wanneer je product op probeert te nemen lukt het niet zo goed aangezien je niet echt een lichte druk kunt op uitoefenen. Wel is deze kwast dan weer goed voor gezichtspoeders waarvan je weet dat ze snel fallout geven. 





Ik zou de eye blender brush eerder opnieuw kopen dan de blush brush! Ik heb fijnere blushkwasten liggen dan deze. De blender kwast was €1,59 en de blush kwast €2,89. Beiden te koop bij Kruidvat in België en bij Kruidvat en Trekpleister in Nederland.

xx Kimberley

Reacties

Delphine zei…
Oogschaduw kwasten van Essence zijn wel heel fijn. Ik heb ook eens eentje gehad die ik beter vond dan gelijk welke. Ze zijn heel fleurig. Dat is wel tof. Ik snap ook volledig dat je liever met een hardere contourkwast werkt. Uiteindelijk moet je het goed kunnen shapen hé :)
Melissa zei…
De blender kwast lijkt me erg fijn in gebruik!
x
Hij is zeker fijn hoor :) x
Ja idd, Een beetje een teleurstelling die andere kwast! Je kan hem wel gebruiken om een fellere blush mee aan te brengen hoor, zo gebruik je hem lichtjes en breng je niet teveel aan ineens omdat je toch niet echt kracht kan zetten :)

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)