Jeffree Star - Jawbreaker Eyeshadow/Pressed Pigment Palette

Eindelijk is het zover! De Jeffree Star Cosmetics zomercollectie met de naam Jawbreaker Collection is gereleased en het beloofd een kleurrijke zomer te worden. Vooral met deze Jawbreaker eyeshadow palette, die meteen ook het hoogtepunt uit de collectie is geworden. Het is meteen ook de grootste palette die momenteel door het merk is uitgebracht.

Jeffree koos voor deze collectie omdat hij een echte zoetekauw is en ook omdat een Jawbreaker (bij ons in België noemt dit een toverbol) één van zijn favorieten is. De buitenste, kartonnen verpakking heeft dan ook de print van de snoep in kwestie. Heel erg leuk en origineel!


En het zou natuurlijk Jeffree niet zijn mocht hij de palette zelf niet in een barbie roze kleur hebben gestoken. Heel erg leuk en kleurrijk! Aan de binnenkant zit er een grote spiegel en de palette kan helemaal open gevouwen worden zodat je deze makkelijker kan omvouwen. Ook is de palette heel erg dun, dus veel plaats zal deze niet innemen.


Het mooiste gedeelte is natuurlijk de binnenkant van de palette. Er zitten in totaal 24 verschillende kleuren in de palette waarvan 17 mat zijn. Verder zitten er ook nog metallic tinten en pressed glitters in de palette. Het is zeker en vast een palette die heel divers kan gebruikt worden, maar je kan er zowel een neutrale look mee maken alsook een enorm kleurrijke of net gebruiken voor een pop of color, het kan allemaal!


De oogschaduws zijn super zacht, soms zelf té zacht. Want zodra ik met mijn kwast de kleuren wil opnemen, krijg ik enorm veel kickback en fallout op het gezicht. Je brengt dus het beste je oogmake-up aan vooraleer je je gezichtsproducten aanbrengt. Ook je kwast even aftikken voor gebruik is een must! De oogschaduws zijn net hetzelfde qua kwaliteit als de voorgaande palettes.


Wanneer je de kleuren swatched zijn ze heel goed gepigmenteerd. Ik moet zeggen dat de matte tinten wel een groot deel wegvallen op het oog wanneer je ze hebt aangebracht met een kwast of probeert uit te blenden. Een kleverige basis zoals een witte concealer is aanbevolen als je de kleuren nog feller wilt laten overkomen. Doordat ze zo poederig en zacht zijn vervagen ze ook sneller. 

Bij sommige kleuren zoals de matte tinten zal je dus enorm veel moeten blenden en meerdere laagjes aanbrengen, maar je kan er alsnog wel een mooie ooglook mee maken.

Rij 1

Virgin/ Good Morning/ Bubble Gum/ WOW/ Suck/ Licorice

Rij 2

Cute/ Fuck/Gum Drop/ Snack/ Brain Freeze/ Jawbreaker

Rij 3

And What?/ Orange Juice/ Sour/ Soaked/ Raspberry/ Cotton Candy

Rij 4

Lemon Drop/ Bite Me/ Cherry Wet/ Tasty/ Cone/ Delicious

Mijn aandacht werd getrokken naar de rode/bordeaux tinten in de palette. Niet meteen de meest kleurrijke, maar wel mijn favoriete tinten! Om het af te maken gebruikte ik de gele kleur onder mijn ogen om er toch nog wat kleur aan te geven. 



Ik ben helemaal enthousiast over deze palette en kan niet wachten om er nog meer mee te spelen. Je kan deze palette op meerdere plekken kopen, maar ik kocht de mijne hier via Ici Paris XL voor €62,50. Een prijzige palette maar je krijgt er wel 24 tinten voor in de plaats!

xx Kimberley

Reacties

Jessica J. zei…
Stiekem ben ik blij dat deze kleuren te gewaagd zijn voor mij, want anders moest ik weer in mijn geldbuidel duiken, haha. Ziet er wel weer prachtig vormgegeven uit; echt volledig wat ik me bij een Jawbreaker-palet voorstel!

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)