Jeffree Star - Blue blood Eyeshadow palette

Na de Sugar Blood palette, met de prachtige rood/roze tinten heeft Jeffree Star nu ook een blauw/groene variant op de markt gebracht met de naam Blue Blood. Op het eerste zicht was ik niet weggeblazen door de kleuren, aangezien ik nooit blauwe/groene oogschaduws draag, maar toen ik enkele swatches, reviews en ooglooks met deze palette zag, ben ik dan toch gezwicht en heb ik de palette gekocht.

De palette komt in een felblauwe, kartonnen doos met mooie versiering langs de zijkant en het logo met de naam op de bovenkant. 



De palette zelf heeft dan weer een baby blauwe kleur met de naam op de bovenzijde. Het is echt een dikke en grote verpakking. Jammer genoeg is deze niet echt gemaakt om mee te reizen, maar het werk dat er is ingestoken om deze te ontwerpen en maken is geweldig. Qua vormgeving is dit het mooiste ooit! De doos doet mij een beetje denken aan een mix van een juwelendoos en een schatkist. Heel erg leuk en origineel!


De palette gaat stevig dicht en zal niet zomaar openvallen door het slotje, dat zelf ook een leuke baby blauwe kleur heeft gekregen. Details ten top!


In de palette zitten er 18 verschillende kleuren. Er zitten voornamelijk blauwe tinten in de palette, maar er zitten hier en daar ook wat groene - en nude tinten. Van de 18 kleuren zitten er 13 matte tinten, 5 metallic tinten en 1 kleur in met glitters. Het zijn prachtige tinten, maar wel wat moeilijk om looks te creëren als je deze soort kleuren niet gewend bent.

De matte tinten zijn wat minder gepigmenteerd en voelen wat poederig aan dan de andere finishes in de palette. Daarom zijn ze ook wat moeilijker aan te brengen dan de andere kleuren en blenden ze ook wat minder makkelijk omdat ze wel wat fallout geven. Ook de glitter kleur 'Ocean Ice' was niet zo makkelijk om aan te brengen. Heel wat fallout en blenden was hiervoor nodig. Ook breng je de kleuren beter aan met je vinger en blend je ze verder met je kwast, anders gaat er niet zoveel pigmentatie op je ogen.


Vooral de kleur Cullinan is best chalky (poederig). Wat leuk is aan de binnenkant is dat deze met een grote spiegel komt en dat er ook leuke afbeeldingen in de oogschaduws staan weergegeven. Het zijn de kleine details die ervoor zorgen dat het een aantrekkelijke palette wordt.


Swatches

Rij 1

Cullinan/ Mintea/ Crystal Flesh/ I'm Cold/ Untouchable/ Priceless


Rij 2


Power/ Blue Blood/ Deceased/ Ice Tray/ Blue Monday/ Flourishing

Rij 3

Wealthy/ Celebrity Skin/ Entitled/ Ocean Ice/ Cremated/ Undertaker


De kleuren deden mij wat denken aan de kleuren van een pauw, daarom probeerde ik een ooglook te maken die daar op lijkt. De matte tinten die ik als basis gebruikt heb, hadden wat opbouw nodig, want veel pigment kwam er niet ineens vanaf. Het is dan ook aan te raden om een witte basis aan te brengen om de kleuren feller te doen uitkomen, wat ik hier niet heb gedaan.

De metallic kleuren en glitter kleur heb ik met mijn vingers al deppend moeten aanbrengen en daarna uitgeblend. Wanneer ik de kleuren Entitled en Ocean ice met een kwast probeerde aan te brengen, kwam er zo bijna niks vanaf op mijn oog.

Wanneer ik ze daarna met elkaar probeerde uit te blenden, vielen de kleuren ook wat weg waardoor ik alles een aantal keer heb moeten heraanbrengen om het wat feller te krijgen. Dit kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik geen oogschaduwbasis droeg en het niet bleef 'kleven'. Let hier dus mee op! Ook is het aan te raden je oogmake-up aan te brengen vooraleer je je foundation, enz.. aanbrengt omwille van de enorme fallout van de glitter.







De palette is net als alle overige producten van Jeffree Star Cosmetics vegan, dierproefvrij en vrij van parabenen en gluten! Ikzelf kocht de palette online via de webshop van Ici Paris XL voor €50 en betaalde geen verzendkosten! Het is een leuke palette om mee te experimenteren maar als je niet voor deze kleuren bent, laat je deze best links liggen.

xx Kimberley


Reacties

Jessica J. zei…
Ik heb hélemaal niets met blauw, maar hoe ongelooflijk mooi is dit palette weer vormgegeven?! 🤤

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)