Essence - Love & Sound LE - shoplog + review

Toen ik dit weekend bij de Kruidvat binnenliep zag ik dat de nieuwe LE collectie van Essence in de rekken lag. Deze heet Love & Sound. Ik kocht enkele productjes van deze collectie en laat deze vandaag aan jullie zien. Enjoy!

Wanneer er een nieuwe collectie uit is, wordt ik altijd meteen aangetrokken door de blushes. Ook deze keer kon ik het niet weerstaan en greep meteen naar dit mooi exemplaar met ombre effect. Deze heet 01 Sunset @ Center Stage en heeft een aantal heel erg mooie tinten! Hoe mooi! Een erg mooie blush voor deze zomer.





De blush is heel erg zacht van textuur en is niet heel erg gepigmenteerd, maar is toch wel mooi van kleur. Ideaal voor meiden met een lichte huidskleur die enkel een heel lichte blos op hun wangen willen. Natuurlijk is deze blush op te bouwen en krijg je na enkele laagjes wel een donkerder resultaat.

Wat mij ook is opgevallen is dat de blush een lichte vanillegeur heeft als je er aan ruikt. Leuk detail. De blush kost €2,99, lekker budgetproof!


Ook spotte ik deze twee matte lipkleuren uit de collectie. Deze heten 01 Crowd Gone Wild en 02 Glastonberry. Twee erg mooie en uiteenlopende kleurtjes. Een hele felle en een mooie zachte taupekleur. Leuk! De kleur Glastonberry is echt mijn favoriet!




De lipsticks zijn ook heel erg zacht van textuur en brengen makkelijk aan. Ook glijden ze makkelijk op je lippen en heb je geen moeite nodig om ze te gebruiken. Ze zijn goed gepigmenteerd en zien er erg mooi uit. Na een hapje of drankje gaan ze jammer genoeg wel vervagen en moet je ze bijstiften. Hou ze dus zeker in je tas bij de hand.

Deze kosten €2,39 per stuk.

01 Crowd gone Wild





02 Glastonberry






Als volgt hebben we deze drie single oogschaduwdoosjes. Meer zijn er ook niet beschikbaar uit deze collectie. De kleurtjes heten 01 Glastonberry, 02 Make life a festival en 03 Feel the vibe.

Normaal gezien koop ik bijna nooit single oogschaduw omdat ze zoveel plaats innemen in mijn lades. Zeker met zulke 'bolle' doosjes kan je ze niet op elkaar stapelen! De laatste tijd gebruik ik de             Z palette en kan ik ze makkelijker depotten daar naartoe. Ik had deze kleurtjes geswatched in de winkel en was meteen verkocht! Wat een pigmentatie hebben ze. Jammer genoeg waren er niet meer kleurtjes beschikbaar...


Ook deze zijn super zacht van textuur en hebben, zoals ik al zei, een enorme pigmentatie. Verrassend veel zelfs voor een budgetmerk als Essence. Fijn! En voor een klein prijsje van €2,89 per stuk kan je ze echt niet laten liggen. De kleuren 02 & 03 kan je ook perfect gebruiken als highlighter!


01 Glastonberry




02 Make life a festival




03 Feel the vibe




Als laatste kocht ik ook deze twee lakjes uit de collectie. In totaal zijn er vier kleurtjes beschikbaar, maar deze kleurtjes vond ik persoonlijk het mooiste. Dit zijn de kleurtjes 01 Make life a festival & 02 Blue-chella.


Deze lakjes hebben een desert matt finish. Dit zijn lakjes met een 'Sand' effect. Wanneer je de nagellak aanbrengt, krijg je het effect van zand op je nagels. Je ziet van dichtbij ook echt de korreltjes zitten.

Wat je wel hebt bij deze lakjes is dat je echt niet teveel lak op elkaar mag gebruiken, want dan zie je het effect niet goed. Maar breng je te weinig aan, dan zie je je nagel er doorheen en dat vind ik persoonlijk niet mooi!

Zoals je kan zien bracht ik bij het eerste lakje teveel aan (3 laagjes) en dekte het nog niet goed en ook zag je het effect niet.

01 Make life a festival







02 Blue-chella



Bij het derde lakje bracht ik één laagje aan en zie je het effect, maar dekt deze niet goed.



Nog een laagje er proberen overdoen, maar je kan zien dat het niet mooi lakt en het effect is verdwenen...



Deze lakjes zijn niet echt mijn ding. Ook drogen ze heel erg traag naar mijn zin. Ben jij wel benieuwd? Deze kosten €1,89 per stuk!

Deze collectie is nu verkrijgbaar bij Kruidvat. Wat vinden jullie?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)