Essence Metal Glam oogschaduw

Deze oogschaduwdoosjes van Essence liggen al van vorig jaar in de schappen, maar ik had tot nu toe er nog niet veel aandacht aan geschonken. Ik koop bijna nooit losse oogschaduwdoosjes aangezien ik veel palettes in mijn make-up collectie heb liggen. Deze heten de Metal glam oogschaduwdoosjes.

Toen ik dit weekend bij de Kruidvat deze kleurtjes zag liggen, wou ik ze toch eens testen en besloot om er 3 mee naar huis te nemen. Ik koos de kleurtjes 06 Miss Tangerine, 09 Frosted cotton candy en 14 Pink glam. In de schappen kan je meerdere mooie kleurtjes vinden van deze collectie.


De oogschaduwdoosjes zijn simpel en zijn niet echt van hoge kwaliteit, wanneer je een doosje laat vallen, zijn ze gegarandeerd kapot, alsook de oogschaduw zelf. Ze hebben een doorzichtig dekseltje zodat je de kleurtjes goed kan zien, wat dan wel weer een pluspunt is.

De kleurtjes hebben wel een overspray, dit wil zeggen dat de eerste laag altijd het felste is en dat de kleur die daaronder zit minder shimmer heeft. Na één keer gebruiken is deze al zo goed als weg. Jammer want dit is zo een afpersing! Niet echt eerlijk! Gelukkig zijn de oogschaduwkleurtjes zonder de overspray ook nog mooi gepigmenteerd. Dat maakt het net ietsje beter! Maar hé, het blijft een budgetmerk.

06 Miss Tangerine





09 Frosted cotton candy





14 Pink glam

Deze kleur ziet er paars uit op foto, maar het is een roze kleur!




 

De textuur van de oogschaduws zijn zacht, brengen makkelijk aan en blenden mooi uit. Ook zijn ze voldoende gepigmenteerd en zijn ze makkelijk met elkaar te combineren. Heel erg leuke productjes, maar wel jammer van de overspray!

Deze oogschaduwkleurtjes kosten €2,59 per stuk en zijn verkrijgbaar bij de Kruidvatfilialen.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)