Anastasia Beverly Hills - Soft Glam palette

De enige oogschaduw palette die ik van Anastasia Beverly Hills in mijn bezit heb is de Modern Renaissance palette waar ik helemaal weg van ben. Het is ook één van mijn favoriete palettes. De Prism palette en de Subculture palette heb ik eerder niet gekocht aangezien het niet zo mijn favoriete kleuren waren. Ook hoorde ik teveel negatieve reacties op de Subculture, daarom heb ik die laten liggen.

Nu bracht ABH laatst een nieuwe palette uit met de naam Soft Glam, een palette prachtige nude/bruintinten, een prachtige palette die zeker en vast bij veel bruiloften zal worden gebruikt vanwege de mooie, naturelle tinten. Ik wou eerder al de Master by Mario palette kopen in samenwerking met de makeu-up artist van Kim Kardashian, die een soortgelijke tinten hadden, maar daar ben ik nooit aan toegekomen. Aangezien ik nog geen neutrale palette van ABH had, leek het mij wel leuk om deze aan te schaffen.


De palette komt in een beige kartonnen verpakking, met op de voorzijde de naam van de palette in wit opschrift. Verder staat er nog het logo van ABH op de voorzijde in het goud. Ook de palette zelf heeft dezelfde vormgeving.

Net als de Modern Renaissance palette heeft ook deze een fluwelen verpakking die super zacht aanvoelt Het enige nadeel is dat deze best snel vuil wordt en alle make-up geeft vlekken hierop.


De palette heeft 14 verschillende oogschaduwkleuren waarvan er 9 matte tinten in zitten, 2 glanzende tinten en 2 metallic kleuren. De kleuren zijn ook overwegend warm met hier en daar een koele tint als highlighter.


Ook krijg je een dubbelzijdige kwast bij de palette. Niet meteen mijn favoriet, maar wel handig wanneer je je kwasten bent vergeten onderweg.



De oogschaduws hebben een zachte textuur. De metallic tinten zijn nog iets zachter als de glanzende en matte kleuren. De kleuren hebben allemaal enorm veel pigment maar de kleuren bevatten wel veel fallout, wat bekend is onder de oogschaduws van ABH. Let dus op bij het aanbrengen en dip je kwast heel voorzichtig in de oogschaduws en tik je kwast goed af. Ook breng je best de oogschaduw deppend aan om fallout en overtollige poeder zoveel mogelijk te voorkomen.

Ook kan het zijn dat je enkele dupes herkend van voorgaande ABH palettes. De kleuren Tempera, Cyprus Umber en Burnt Orange zijn namelijk kleuren die ook in de Modern Renaissance zitten.

Rij 1

Tempera/ Glistening/ Orange Soda/ Rose Pink/ Sultry/ Bronze/ Mulberry


Rij 2

Dusty Rose/ Fairy/ Burnt Orange/ Sienna/ Rustic/ Cyprus Umber/ Noir

Ik maakte volgende ooglook met deze palette...





Het is een prachtige basic palette, en wanneer je nog geen palette als dit in je bezit hebt, is dit zeker en vast een aanrader. Zeker en vast een palette die qua prestatie kan worden vergeleken met de Modern Renaissance. Ik ben fan!

Ik kocht deze palette via de Franse Sephora (geen douanekosten!) via een vriendin voor €49!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)