Too faced - Born this way foundation in kleur Swan

De laatste tijd heb ik niet zoveel producten meer gekocht van het merk Too Faced aangezien hun kleuren en collecties niet veel verschillen van hun voorgaande collecties, vooral van hun kerstcollecties. De enige collectie die mij de laatste tijd kon bekoren is hun Sweet Peach collectie.

Nu is het voor mijzelf erg moeilijk om aan een goed dekkende foundation te komen die mijn huid niet uitdroogt en die ook nog eens licht genoeg is voor mijn enorm lichte huidskleur. Nu zag ik allerlei goede reviews passeren over de Too Faced - Born this way foundation.

Toen ik onlangs in Amsterdam was voor een shopping weekend zag ik deze staan bij de Douglas waar Too Faced nu opnieuw te koop is en daar kon ik enkele kleuren van deze foundation testen. De beste match voor mij was de kleur Swan. De één op na lichtste kleur.


Het product komt in een leuke baby roze kleur die afgewerkt is met zwart en gouden details. De buitenkant ziet er alvast luxueus uit.


Op de bovenzijde van de kartonnen doos kan je de naam en de kleur terugvinden.


Ook de verpakking van de foundation zelf ziet er erg luxueus uit en is ook met zwart en gouden details afgewerkt.


Zelf tot op de dop zijn de details te vinden...


Het flesje komt met een handige pompflacon zodat dit hygiënischer is en handiger in het verdelen.

In de foundation worden voornamelijk Kokoswater, Alpineroos en Hyaluronic Acid gebruikt als hoofdingrediënten. Heel erg fijn wanneer je last hebt van puistjes want Hyaluronix Acid wordt daarvoor gebruikt.

De foundation is olie-vrij en belooft een medium tot volledige dekking die niet zichtbaar zou zijn, ook niet van dichtbij. De foundation is niet matterend maar belooft wel dat de huid een mooie, natuurlijke glans krijgt. Doordat er ook kokoswater in de foundation zit, heeft deze ook nog eens verzorgende en hydraterende eigenschappen. Zoals ik dus mag lezen, zou deze ideaal zijn voor mijn huid! Ik ben benieuwd!


De foundation zelf heeft een dikke en romige formule, maar desondanks brengt deze mooi aan en verdeeld deze ook mooi en gemakkelijk op de huid. De foundation heeft inderdaad een volledige dekking en maakt de huid vrijwel bijna volledig egaal. 

Toch kan ik van dichtbij hier en daar wat drogere plekjes zien, maar heel opvallend is dit niet. Hij voelt prettig aan en geeft inderdaad een lichte glow aan je huid. Ook blijft hij heel goed op zijn plaats zitten. 100% blij ben ik niet met deze foundation, maar ik zal deze absoluut wel dragen. Op sommige plekjes lijkt het net of ik een poederig laagje heb zitten van dichtbij zoals je op de foto's kan zien zoals op mijn neus. Ik heb ook een setting spray gebruikt achteraf, maar ook dan gaat het niet weg.




Ik ben overal best tevreden over deze foundation. Een heel erg positief punt is ook de kleurenvariatie! Ze gaan van heel erg licht naar donkere huidskleuren, dus er is voor iedereen wel een kleur die matched wat heel erg fijn is! Je kan deze foundation scoren online via Douglas voor €35,99 (hier) of via de Franse Sephora online. Dit is binnen Europa dus geen douanekosten! Deze vindt je hier. Daar kost deze wel €38,99!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)