Catrice - LE 'Treasure Trove' Shoplog + Review

Toen ik een paar maanden geleden de eerste persberichten zag van deze nieuwe LE collectie 'Treasure Trove' van Catrice was ik meteen verkocht. De verpakkingen en producten van deze collectie zien er gewoonweg prachtig uit. 

Ook ik kocht een aantal producten die nog in voorraad waren in de winkel en die laat ik vandaag aan jullie zien. Jammer genoeg waren de highlighter en een lakje uit deze collectie uitverkocht in mijn Kruidvat! Voor de rest heb ik een aantal leuke producten kunnen scoren! Kijk maar mee...



Laten we beginnen met het product dat de mooiste verpakking heeft. Dit oogschaduwpalette uit deze collectie heeft een prachtige witte verpakking met ontelbaar veel gouden hartjes op de voorzijde. Deze heeft de naam CO1 Blaze of Glory. Dit pareltje heeft een heel erg harde plastic verpakking. Deze zal niet zomaar breken!

De palette heeft een grote spiegel in de palette, wat erg handig is voor onderweg! Ook zit er een dubbelzijdige sponsapplicator in het doosje. Ik gebruik deze nooit, maar is een kwestie van eigen keuze!


In totaal zitten er 8 verschillende oogschaduwkleurtjes in de palette. Deze kleurtjes zijn allemaal bruintinten, een ideaal palette voor mij want deze kleurtjes gebruik ik namelijk het liefst.

Er zitten in totaal 3 matte kleuren in de palette (de twee kleurtjes helemaal links en de kleur helemaal rechts onderaan). De overige kleuren hebben een mooie metallic glans wanneer je ze aanbrengt.


Toen ik de bovenste rij kleurtjes swatchte was ik nogal teleurgesteld in de pigmentatie. De kleurtjes zijn heel erg licht en wanneer je ze op je arm swatched (zie foto hieronder) zijn de lichte kleurtjes nauwelijks zichtbaar, vooral de eerste 3 kleuren. De kleur valt ook meteen weg op je oogleden. Beetje jammer!

Bovenste rij


Onderste rij

Wanneer ik de onderste rij kleurtjes begon te swatchen, was ik al wat meer opgelucht! Deze zijn namelijk een stuk gepigmenteerder dan de bovenste rij. Ook de matte kleuren hebben een goede pigmentatie.

Wat verrassend is aan deze palette is dat de kleurtjes geen fallout hebben, ook de matte kleurtjes hebben geen fallout! De meeste budgetpalletjes hebben dit wel, dus dit is dan wel weer een pluspunt!
De textuur van deze oogschaduwkleuren is superzacht!


Al bij al is dit toch een leuk palletje die leuk is om te hebben en waar je toch wat leuke ooglooks mee kan maken! Als je begint met make-up is dit zeker een leuk starters palletje. Dit palletje kost €7,99. Een beetje aan de duurdere kant, maar het is zo een mooi hebbeding!

Ook zit er in deze collectie een blush met de naam C01 Caviar and Champagne. Er is ook een highlighter met net hetzelfde mooie sterrenpatroontje in deze collectie, maar deze was jammer genoeg uitverkocht.


Dit product heeft ook een stevige plastic verpakking en is doorzichtig zodat je de kleur van de blush goed kan zien zitten. Deze blush heeft een warme roze kleur met een perzik kleurige ondertoon.

Voor wie liever een matte blush heeft, heb ik slecht nieuws, want deze blush heeft een gouden shimmer in zich. De blush heeft een mooie gouden metallic glans wanneer je deze aanbrengt, maar heeft ook gouden glittertjes. Wanneer de zon hierop schijnt zie je het heel goed. Gelukkig zie je de glittertjes niet zo heel erg doordat de gouden glans in het product zit.


Wanneer je deze blush aanbrengt raad ik het af om er nog een highlighter overheen te gebruiken aangezien deze al heel erg veel glans heeft. Het zou snel een beetje te worden!


De blush is heel goed gepigmenteerd en heeft geen fallout. Let wel op wanneer je dit product op je kwast wil aanbrengen. Er komt geweldig veel kleur en pigment van deze blush af, dat je snel teveel op je gezicht aanbrengt.

Tik daarom je kwast erg goed af en breng de blush aan in laagjes! Een heel leuk product met een kleurtje die je niet zo snel ziet. Jammer dat ik de highlighter niet heb weten te bemachtigen!


Zo ziet de blush eruit met 1 laagje... Ik draag niks van make-up op onderstaande foto behalve de blush.


Deze blush kost €4,59. Wel wat duur voor een budgetproduct.

De mooiste productjes uit deze collectie zijn deze lipsticks vind ik zelf. De lipsticks hebben een prachtige gouden huls met daarin ontelbaar veel kleine sterretjes erin gegraveerd. Heel erg mooi. De collectie is zeker en vast een eyecatcher!



In deze collectie zitten er in totaal drie verschillende lipkleuren, maar ik kocht er maar twee. De derde kleur is een rode lipstick, maar die draag ik nooit, daarom heb ik hem dan ook niet aangeschaft.

De kleurtjes die ik kocht zijn C01 Jewel Daze en C02 Caviar and Champagne, een mooie nude kleur en een koraalkleurtje.


De lipproductjes brengen heel makkelijk aan en zijn heel erg zacht qua textuur. Ook hebben ze beiden een erg mooie glans en ze gaan niet in de lijntjes zitten, wat een enorm pluspunt is als je snel droge lippen hebt!

C01 Jewel Daze




C02 Caviar and Champagne




Mits niet te eten en te drinken blijven ze goed zitten. Na een lunch of drankje zal de kleur namelijk wel vervagen en zal je ze moeten bijwerken. Voor de rest zijn dit erg mooie productjes!

Deze lipproductjes kosten €3,99 per stuk. Deze prijs valt nog goed mee!

Als laatste hebben we ook nog de nagellakjes. Hiervan zijn er in totaal ook vier verschillende kleurtjes, maar het vierde kleurtje was in mijn Kruidvat namelijk uitverkocht.


De kleurtjes die ik kocht zijn C02 Golden Grace, C03 Caviar and Champagne en C04 Treasured Twinkles. 

De flesjes van deze nagellakjes zijn heel erg leuk. Het is eens iets anders dan altijd die saaie verpakking. De dop is ook in het goud, zodat we bij het gouden thema blijven met deze collectie. Ook is de dop nog eens erg handig, want deze is makkelijker om vast te houden tijdens het lakken van je nagels!

C02 Golden Grace





C03 Caviar and Champagne





C04 Treasured Twinkles





Het enige wat een beetje jammer is aan deze lakjes is dat je de lijntjes kan zien lopen waar je ze hebt gelakt. Bij het eerste lakje zie je het heel goed op de foto. Vermijden kan je jammer genoeg niet. Het derde lakje heeft er minder last van. 

De lakjes hebben erg mooie kleurtjes, zijn goed dekkend, maar toch aan te raden om twee laagjes te gebruiken zodat je nagel er niet meer doorheen schijnt. Het kwastje is erg fijn om mee te werken! Heel leuke en mooie lakjes! Echt een aanrader ook.

De lakjes kosten €3,59 per stuk. Een redelijke prijs!

Dit waren alle productjes uit deze collectie die ik heb gekocht! Heel erg mooie producten zijn dit. Wat ik wel merk is dat Catrice niet echt meer zo een 'budgetprijzen' heeft. Je betaald al €8 voor een oogschaduwpalletje! Maar hé, zolang de kwaliteit goed blijft...

Deze collectie is nu te koop bij Kruidvat in België en Nederland en bij Trekpleister in Nederland.

Wat vinden jullie?

xx Kimberley

Reacties

Ik heb gisteren Treasured Twinkles gekocht. Vind het een hele mooie kleur. Heb er vandaag mijn nagels mee gelakt, ben benieuwd hoe lang het gaat blijven zitten
Vindt het ook een erg mooie kleur! Als je een topcoat gebruik zal het lakje wel wat langer blijven zitten hoop ik! x
Unknown zei…
Ik vind de pallete enorm tegenvallen, het pigment is niet goed en daarom heb ik de Palette laten liggen! De Blush daarentegen is wel erg mooi, maar deze heb ik ook laten liggen :). De lipsticks zijn prachtig daarvan heb ik de rode kleur gekocht en het Nude lakje heb ik gekocht en natuurlijk kon ik de highlighter ook niet laten liggen!
X
De onderste rij kleurtjes van de palette valt nog mee maar het is idd veel geld voor een matige palette. Jammer genoeg hadden ze de highlighter niet meer :( x

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)