MAC blushes - Trace Gold & Coppertone

Ik heb vandaag weer eens 2 MAC productjes om aan jullie te tonen. Deze keer geen lipsticks, maar blushes. Ik kocht een Sheertone shimmer blush in de kleur Trace Gold en een Powder blush in de kleur Coppertone

Ik zag deze blushes bij een aantal beautybloggers en deze zijn beiden erg populair. Laten we ze eens van dicht bekijken.

Laten we beginnen bij Trace gold. Beide blushes hebben de standaard zwarte doosjes als verpakking en hebben de namen aan de bovenkant geprint staan. 



Ik ben blij dat ik deze blush nog in de oude verpakking heb gevonden, want de nieuwe verpakkingen vind ik echt niet zo mooi. Natuurlijk gaat het hem om de inhoud, maar het oog wil ook wat, nietwaar?


Trace Gold is zoals ik al zei een Sheertone shimmer blush. Dit wil zeggen dat de blush niet zo erg veel pigment heeft qua kleur, maar wel genoeg glitters afgeeft. Je kan deze ook perfect als duo product gebruiken en je hebt er meteen een highlighter bij. Je brengt het best geen andere highlighter meer erboven aan, anders is het snel too much.



Het is een warme blush met daarin een mooie gouden glans. Voor de meiden die graag een bronzer hebben met glitters erin, kan je hem daar ook voor gebruiken, ik persoonlijk hou het liever bij een matte bronzer. De glitters die in de blush zitten zijn niet grof van textuur en uiten zich meer als een glans dan in een glitter. Wanneer je deze blush draagt en het zonlicht valt op je gezicht, dan geeft deze een ongelofelijke mooie gloed.

De sheertone shimmer blushes zouden minder kleur hebben, maar alsnog heeft deze een prachtig pigment! De blush heeft een warme ondertoon en heeft een gouden, koperkleurige tint. Echt een mooie kleur voor deze zomer. Let wel op dat je niet teveel ineens aanbrengt, met de glans zou het snel een beetje teveel zijn.




De textuur is super zacht, de kleur blend mooi in de huid en blijf de hele dag zitten. Kortom, hij doet alles wat je van een blush verwacht!



Ook kocht ik nog een andere blush die op mijn verlanglijstje stond, namelijk de powder blush Coppertone. Deze blush bevat geen shimmer en is dus een matte blush.



Deze blush heeft een koperbruine warme kleur zoals de naam al verraad. Voor mijn lichte huid vind ik deze jammer genoeg te donker en moet ik serieus opletten wanneer ik deze aanbreng.




Ik heb ondervonden dat deze blush enorm veel fallout geeft. Wanneer ik nog maar lichtjes met mijn kwast in het product ga, heb ik al problemen ermee en valt het product overal! Heeft nog iemand daar problemen mee, of komt het doordat het een poeder blush is? Bij mijn andere blushes van MAC heb ik dit probleem niet!



Wanneer ik de kleur op mijn handen swatch is deze veel lichter van kleur, dan wanneer ik hem op mijn gezicht aanbreng. Wanneer je hem op je wangen aanbrengt, heeft hij snel die oranje kleur op je gezicht die je niet wil hebben als je een lichte huidskleur hebt. Daarom zal ik hem ook niet gebruiken om te contouren. Voor meiden met een donkere huid is deze meer geschikt.


Wel heeft deze veel pigment, daar kan niet over gediscussieerd worden, maar de fallout is jammer genoeg ook enorm. Hieronder heb ik de fallout even weggeblazen en verder in de huid geblend. Het is een mooie kleur, dat wel.


Zoals je kan zien een enorme fallout. Dit is het resultaat van een lichte aanraking met mijn blushkwast...


En aangebracht op mijn huid...


Het is en blijft een mooie kleur, maar moeilijk om mee te werken door de fallout. Ook is deze iets te donker voor mijn lichte huid en kan ik hem door de oranje kleur niet gebruiken om mee te shapen. Ik zou deze eerder als miskoop beschouwen. De blush trace gold is meer mijn ding.

Beide blushes zijn te koop bij de MAC filialen, bij de Douglas filialen en ook online bij beide webshops. Beide blushes kosten €22 per stuk.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)