Essence - Too Glam to give a damn oogschaduw palette + LE handcrème

Het is al een tijdje geleden dat ik eens bij Kruidvat was langs geweest en dat wil ook zeggen dat ik al een tijdje niks heb gekocht van Essence en Catrice. Nu had ik onlangs toch wat spulletjes nodig en keek ik toch even bij de make-up schappen. Daar zag ik enkele productjes waar ik wel benieuwd naar was. 


Allereerst lag de nieuwe LE collectie van Essence in het schap. Deze heeft de naam Kisses from Italy en deze ligt daar dus maar voor een korte periode. Nu het oktober is had ik niet echt een collectie als deze verwacht aangezien het eerder wat zuiders getint is. Deze zal wellicht nog van afgelopen september geweest zijn. De handcrème zelf heeft de naam 01 Arrivederci dry hands.

Er lagen een aantal leuke producten maar buiten de handcrème die ik kocht lag er niet echt iets waarvan ik dacht "dit wil ik echt testen". Aangezien ik wel veel handcrème gebruik en er ook echt nodig had, besloot ik deze te kopen en wanneer ik aan de tester rook was ik meteen verkocht! Deze ruikt namelijk naar citroen en dit is mijn favoriete geur!


Het flesje heeft een leuke vorm en formaat en ziet er ook schattig uit. Ook het formaat is handig want deze hebben slechts 50 ml aan product en je kan ze lekker makkelijk meenemen in je tas. Ook de tekening van de citrusvruchten ziet er leuk uit! Simpel maar tof!

De geur van deze handcrème is ongelofelijk lekker en het product zelf is lekker vloeibaar. Ook al is deze niet zo dik van textuur, deze trekt wel snel in en kleeft niet op de huid. Ook hydrateert de handcrème onmiddellijk en heb je ook meteen het heerlijke, frisse gevoel. Dit is zeker en vast een product die van mij in de vaste collectie zou mogen zitten. Ik kocht er alvast 2 om in reserve te hebben.



Deze handcrème is alvast een favoriet en zit al in mijn tas! Deze kost slechts €1,99 per stuk en zijn zeker de moeite waard!

Naast de handcrème kocht ik ook een oogschaduw palette die mij opviel in de schappen. Deze heeft de naam Too glam to give a damn eye & face palette. 


De buitenkant van de palette ziet er alvast heel erg mooi uit. De kleurencombo is prachtig! Voor een budget palette is de vormgeving alvast geslaagd.


De binnenkant van de palette echter doet mij denken aan de MAC Girls palettes die ze onlangs hebben uitgebracht. De kleuren hebben geen namen, maar er zitten in totaal 9 verschillende tinten in waarvan de grootste pan een highlighter kleur is. 

In totaal zitten er 5 matte tinten in, 3 shimmer kleuren en 1 highlighter kleur. 



Wanneer ik de kleuren swatchte op mijn arm kwam er niet heel veel pigmentatie vanaf. Vooral de matte tinten zijn niet zo geweldig.




Ook bij het aanbrengen van de oogschaduws kreeg ik enorm veel fallout wanneer ik het product wou opnemen met mijn kwast. Je kwast aftikken is dus de boodschap. De oogschaduw voelen ook erg droog aan wanneer je ze swatched.


Ook bij het aanbrengen had ik heel wat problemen. De oogschaduws hadden geen tot weinig pigmentatie en ik moest bij elke kleur wel 5 keer het product opnieuw aanbrengen omdat ik niks kon opbouwen. Het resultaat dat je op de foto's ziet is het beste wat ik kon verkrijgen.

De kleuren blenden niet mooi met elkaar en wanneer ik een eerste kleur met de tweede wou blenden, vervaagde de eerste kleur alweer. Het was een constante struggle om alles op mijn ogen te houden zonder dat alles vervaagde. Je moet echt veel moeite doen om er iets leuk van te maken.



Ook probeerde ik de gouden shimmer kleur aan te brengen met een natte kwast en met mac fix + maar er was geen enkel verschil te zien. Jammer!



Nee, deze palette is absoluut een fail voor mij! Essence needs to step it up want op dit gebied is Catrice qua producten veel beter! Na een lange tijd actief te zijn, zouden ze deze dagen al wat betere producten op de markt moeten gebracht hebben. Wat vinden jullie? De palette is te koop voor €6,99.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)