W7 - In the buff palette vs. Naked 2 palette

Op dit moment is er een nieuwe palette die door veel bloggers wordt gezien als dupe voor de Naked 2 palette van Urban Decay. Ikzelf heb ook de Naked 2 in huis en wou deze natuurlijk ook vergelijken met die van W7. Ik heb de palette online gekocht bij Alicejo.com en de dag later had ik hem in huis (deze webshop is van Nederland en ik woon in België) dus heel erg goede verzending! W7 is niet in de winkel te koop in Nederland en België. Dit merk is een merk uit Engeland.

Laten we beginnen met de verpakking. Net zoals de Naked 2 palette heeft de W7 ook een metalen doosje, heel erg handig wanneer je veel moet reizen en voor in je bagage, zo kunnen ze tegen een stootje. De verpakking heeft ook precies dezelfde kleur en ook de naam is er op precies dezelfde manier in verwerkt.
Het enige wat ik vindt is dat de verpakking van de W7 niet zo echt stevig zit wanneer je het deksel opendoet, precies of het hangt er wat losjes aan. Ook is de W7 palette ietsje dikker en lomper en heeft geen spiegel zoals die van Urban Decay.







Ook hebben beide paletten een dubbelzijdige kwast in de verpakking zitten. Die van Urban Decay heeft een gewone oogschaduwkwast en een blendingkwast terwijl die van W7 een klein plat oogschaduwkwastje heeft en aan de andere kant een oogschaduwapplicator. Ik heb ze allebei geprobeerd en ga toch voor die van Urban Decay. De kwast die bij de w7 palette zit werkt langs geen kanten. Het is veel te stijf en neemt bijna of geen product op en het sponsje gebruikt ik zowieso anders ook nooit. Ik vind ze niet handig om mee te werken.

 W7 oogschaduwkwast

 W7 oogschaduwapplicator



 Urban Decay blendingkwast

Urban Decay oogschaduwkwast

Dan hebben we nog de oogschaduwkleurtjes. Qua uitzicht zijn de palettes identiek. Ze hebben net dezelfde kleurtjes en zitten op net dezelfde plaats.

Bovenaan het W7- In the buff palette, Onderaan de Urban Decay Naked 2 palette

Kleuren W7 van links naar rechts: Buff/Camel/Sand/Dust/Chocolate/ Topaz/Earth/Storm/Silk/Wave/Thunder/Onyx

Kleuren Naked 2 van links naar rechts: Foxy/ Half baked/Bootycall/Chopper/Tease/Snakebite/Suspect/Pistol/Verve/Ydk/Busted/Blackout

De pigmentatie van de Urban Decay palettes zijn alom bekend en zijn volgens mij de best gepigmenteerde palettes ooit. Mijn favoriete merk is dan ook Urban Decay. Maar zijn de kleurtjes van de W7 palette ook zo goed? Ja en nee ... Voor een dupe palette zijn deze kleurtjes heel goed als je weet dat de palette €6.95 heeft gekost. Natuurlijk gaat een palette die €6.95 gekost heeft, niet hetzelfde werken als een palette van rond de €42, maar deze zijn heel erg goed! De pigmentatie is goed, maar het enige nadeel is wanneer je de oogschaduw wilt aanbrengen. Wanneer ik met de kwast de oogschaduw wilde opnemen kreeg ik erg veel fallout. De oogschaduws zijn heel erg "brokkelig" waardoor je ze niet makkelijk kan aanbrengen. Maar wanneer je ze eenmaal hebt kunnen aanbrengen is de pigmentatie heel erg mooi. Misschien dat ze makkelijker zijn aan te brengen met een wat vochtige kwast zodat de oogschaduw goed 'pakt'? Dat ga ik nog uitproberen. 


Nog enkele swatches:

 swatches van de W7 palette

Bovenaan: W7 kleur Dust
Onderaan: UD kleur Chopper

Verdict: Voor de meiden die graag een naked 2 palette willen, maar die het geld er niet voor hebben kan ik deze palette zeker aanraden! De pigmentatie is even goed, maar let wel op voor fallout! Voor de rest een heel goede dupe voor de Urban Decay palette, zeker omdat ze zo goedkoop is!

Te koop voor €6.95 bij Alicejo.com.

xx Kimberley

Reacties

Unknown zei…
Lijkt mij inderdaad een goede dupe. Wat fijn dat je het palette zo snel binnen had!
Ja idd de webshop is idd heel snel in verzenden, heb er al een paar keer gekocht en ben steeds tevreden geweest :)
Unknown zei…
Fijne review! Leuk om te zien dat die palette zo goed nagemaakt kunnen worden. Zelf houd ik het lekker bij mijn oude vertrouwde Naked 2 palette waar ik erg happy mee ben <3

Liefs,

Svenja
www.lovinglifeiseasy.blogspot.nl
Ik hou het ook liever bij de naked 2 hoor! Maar toch leuk voor de meiden die het liever budget houden :) xx

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)