The Ordinary - Coverage foundation & Serum Foundation

Follow my blog with Bloglovin
Een vriendin van mij had deze 2 foundations van het merk The Ordinary gekocht maar had de verkeerde kleur gekocht. Aangezien ze deze maar één keer had getest en de kleuren wel mijn kleur waren (beiden kleur Fair en hebben roze ondertonen), heb ik ze van haar overgekocht.

Beide producten zijn echter wel verschillend aangezien de ene een Coverage foundation is en de andere een serum foundation.

Het verschil tussen beiden is dat de serum foundation een dun laagje achterlaat en niet zo dekkend is. Deze is meer voor meiden die niet zo graag een dikke laag hebben, maar toch een lichte dekking nodig hebben. Ideaal als je een mooie egale huid hebt zonder oneffenheden of roodheden. De coverage foundation is voor meiden die wel wat dekking nodig hebben. Ik heb ze beiden getest en laat hieronder het resultaat zien.



De foundations komen in plastic flesjes met een zwarte dop. De dop kan je sluiten door deze bovenaan te draaien, zo kan er geen foundation in je makeup tas lekken. Heel erg handig. Ook de verpakking is handig met dit kleine formaat.

Coverage Foundation


Voor een coverage foundation is deze redelijk vloeibaar en licht van textuur. Op het gezicht voelt deze absoluut niet zwaar aan.


De foundation geeft een mooie dekking en bedekt heel (zoals roodheden), wat ondanks de vloeibare en lichte textuur. Toch kan ik deze niet helemaal full coverage noemen. Deze heeft eerder een medium dekking. Mocht je roodheden in je gezicht hebben kan je erna nog even wat extra foundation over deze plekjes aanbrengen zodat deze helemaal verdwenen zijn want deze durven na de eerste laag er toch hier en daar nog wat doorkomen.  


zonder makeup                                                     met makeup
            

Ik heb van mezelf een extreem droge huid, maar met deze foundation zie ik geen droge plekken die geaccentueerd worden of andere rare oneffenheden benadrukt worden. Heel erg fijn, want meestal is dit wel het geval. Daarom draag ik dan ook geen matte foundations!

 

links met makeup, rechts zonder


Serum Foundation


De serum foundation is nog lichter in textuur dan de coverage foundation en heeft een lopende, waterachtige textuur.


Ook deze ziet er heel erg mooi uit op de huid en is meer een foundation die ik dagdagelijks gebruik. Een lichte foundation, wat mascara en een leuk lipkleurtje en je kan al de deur uit. Ook deze accentueert geen oneffenheden en roodheden.



Ik ben best tevreden met deze foundations. Deze zijn verkrijgbaar via Cultbeauty en kosten £5,90 (ongeveer €6,87) per stuk.

Fijne werking en budgetproof! Zeker een aanrader.

xx Kimberley 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)