H&M - Metallic Shimmer Matte oogschaduwpalette

Ik kocht deze palette alweer een tijdje terug bij de grote H&M die ook een beauty afdeling heeft in Maastricht. Ik was benieuwd naar de pigmentatie van deze grote palette. Ik heb al eerder kleinere oogschaduwdoosjes van H&M gekocht en geprobeerd en was er nog geen enkele keer tevreden over. De oogschaduwkleuren hadden ofwel veel fallout ofwel totaal helemaal geen pigmentatie.

Deze keer kocht ik een grote palette om te testen aangezien ik al van andere merken ook heb gemerkt dat hun grotere palettes meer pigmentatie hebben dan hun kleinere. Laat ons hopen dat dit bij deze palette ook het geval is.


De palette heeft in totaal 18 verschillende oogschaduwkleuren en 2 blushes. De palette bevat zowel lichte als donkere kleuren. Zoals de naam van de palette al doet vermoeden zitten er in deze palette 3 verschillende soorten oogschaduw. De bovenste rij oogschaduw hebben een metallic finish, de middelste rij bevat shimmerkleurtjes en de onderste rij heeft dan weer matte kleuren.

Een heel veelzijdige palette. Je kan zowel een nudelook maken of een smokey eye. Heel erg groot is deze palette niet, dus je kan ze ook makkelijk in je tas stoppen om mee nemen. Wel jammer dat er geen spiegel in de palette zit.



 

Ik heb de lichte kleurtjes op foto proberen zetten, maar er was helaas niet echt veel van te zien. Op mijn hand vielen die lichte kleurtjes wel mee van pigmentatie, zeker omdat ze zo licht zijn. De donkere kleurtjes zien er wel al een heel stuk beter uit (zie foto hieronder). Maar zoals ik al kon vermoeden, hebben de meeste kleurtjes heel wat fallout. Heel goed je kwast aftikken dus als je de oogschaduw aanbrengt. De kleuren zijn wel heel erg mooi.


Al bij al vind ik de kleuren best wel meevallen. Het enige wat een beetje tegenvalt is de pigmentatie van de lichte kleuren en een redelijke fallout bij meerdere kleurtjes. Voor de rest valt alles goed mee. 

Zoals ik al zei zitten er in deze palette ook 2 blushes, een perzikkleurige en een barbieroze kleur. Van deze producten ben ik het meest onder de indruk. De blushes zijn beiden mat en hebben een heel erg goede pigmentatie, zeker voor matte blushes!



Voor een palette van €7,95 is de kwaliteit oké. Geen hoogstaande kwaliteit maar er valt zeker mee te werken en kan best gebruikt worden om een mooie ooglook te maken. Een aanrader wanneer je een beginner bent met make-up.

Deze palette is te koop bij H&M met een beautyafdeling en in de webshop.

xx Kimberley 

Reacties

Unknown zei…
Ik vind de kwaliteit zeker niet tegenvallen. Inderdaad geen knaller maar zeker best leuk hoor!
Karlien zei…
leuk palette
en het pigment zit ook wel goed :)

liefs
Karlien
Jouvence zei…
wat een mooi palette ♥
Es zei…
Leuk palette, maar toch niet iets voor mij! X

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)