Nyx Cosmetics - Swear by it Shadow Palette

In mijn collectie heb ik een aantal kleine palletjes van Nyx, maar ik was er tot nu toe niet echt een fan van. Tot vandaag heb ik ook niet echt interesse gehad in hun verschillende palletjes omdat ik niet echt iets 'speciaals' heb gezien. 

Toen ik op Zalando tussen de beauty spulletjes aan het rondsnuffelen was, zag ik dat ze ook Nyx Cosmetics verkopen en zag ik ook deze palette met de naam Swear by it. De reden waarom ik deze palette heb gekocht is de kleurenmix. Ik heb wel even getwijfeld om deze aan te schaffen aangezien deze palette €39,95 kost. Ik moet zeggen dat Nyx voor een budgetmerk wel wat aan de duurdere kant is, maar voor een palette als dit valt het nog mee. Voor de kleinere palletjes vragen ze al rond de €22. Dan is deze nog goedkoop!


Deze palette komt uit de vorige herfstcollectie en is samengesteld uit 40 verschillende kleuren waaronder koele en warme tinten die variëren van chocoladebruin en diepturkoois tot oranje en mosterdgeel. Ze hebben zowel mooie matte tinten als metallic en satin finishes. Een handige palette om mee te nemen op reis. Ze is niet te groot en je hebt heel wat kleuren mee in één palette.

De kleuren hebben een zachte textuur, waardoor de matte tinten wel fallout hebben, maar door je kwast af te tikken kan je dit goed voorkomen. 


Wanneer ik de kleuren swatchte was ik aangenaam verrast. De kleuren hebben een mooie pigmentatie. De matte kleuren zijn wat minder gepigmenteerd en hebben de meeste fallout, maar alsnog valt er goed mee te werken. Ook de metallic tinten zijn erg mooi.


Ook op de ogen blenden ze mooi uit en zijn ze goed gepigmenteerd. Je kan er prachtige looks mee maken! Een leuke palette waar je elke dag een andere look uit kan maken. Ik kan wel aanraden om je kwast goed af te tikken als je matte tinten gebruikt en de metallic kleuren al deppend met je vinger aan te brengen zodat het pigment mooi blijft vastzitten.




Zeker een palette die ik iedereen kan aanraden. Ze kost wel €39,95 maar aangezien deze goed werkt is het wel de prijs waard! Deze is hier verkrijgbaar!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)