Book Review #3

Ik ben de laatste tijd weer helemaal verslaafd geraakt aan boeken lezen. Vooral in het najaar lees ik meer dan in de zomer omdat ik dan ook meer binnen zit. Het leek mij dan ook leuk om weer eens een boekreview voor jullie te schrijven.

Ik heb er alweer enkele uitgelezen en deze ga ik vandaag met jullie delen!


Karin Fossum - Zwarte Seconden



Het verhaal:  Negen dagen voor haar tiende verjaardag gaat Ida Joner op haar fietsje naar een kiosk om een paardenblad en kauwgom te kopen. Ze komt daar echter nooit aan en keert ook niet huiswaarts. De politie wordt ingeschakeld. Negen dagen later wordt Ida's lichaam langs de kant van de weg gevonden. Ze is gekleed in een nachthemd en in een deken gerold. 

Inspecteur Konrad Sejer moet de zaak oplossen en hij staat voor een lang en moeizaam onderzoek. Maar door zijn mensenkennis, zijn empathie voor zowel het slachtoffer als de dader en door zijn directe manier van communiceren weet hij de zaak naar een ontknoping te leiden.

Mijn score: 4/5

Het verhaal leest makkelijk weg, maar het is al snel duidelijk wie het heeft gedaan. Wanneer ik halverwege het boek al doorhad hoe het zat, had ik geen zin meer om verder te lezen aangezien ik het 99% zeker was. Verder leest het snel uit en zit er veel detail in het boek.


Thomas Olde Heuvelt - Echo


Het verhaal:  Nick Grevers en zijn klimmaatje Augustin worden aangetrokken door de Maudit, een afgelegen berg in de Zwitserse Alpen. Documentatie over de berg is schaars, het is er ongewoon stil, en als ze de vallei betreden bekruipt hen het onheilspellende gevoel dat ze niet alleen zijn.

Niet veel later is Augustin dood en ontwaakt Nick in een coma. Hij is verminkt en zijn gezicht zit in het verband. Een moeizame revalidatie wacht, maar algauw beseft Nick dat het niet alleen het trauma van het ongeluk is dat hem achtervolgt. Er is iets in hem gewekt... 

Mijn score: 3,5/5

Het is een verhaal waar tijd en research heeft ingestoken geweest en dat zie je als je het boek leest. Enorm veel details en beschrijvingen over het bergbeklimmen komen aan bod, maar dit is het hem net wat het boek saai maakt. Na de helft van het boek te lezen wordt je het zat om die vele termen te lezen. Naar het einde toe betert het boek wat en gaat het meer om het verhaal, maar griezelig zoals het boek wordt omschreven is het zeker niet. Goede auteur, maar het boek zelf heeft mij niet zo erg weten te bekoren.



Alison Gaylin - In het donker



Het verhaal:  Brenna Spector heeft een zeldzame neurologische afwijking waardoor ze geen enkel detail van haar leven vergeet: beelden, geluiden, smaken, geuren. Het begon in haar kindertijd, toen haar oudere zus in een vreemde auto stapte en verdween, en het is van onschatbare waarde bij haar speurwerk naar vermiste personen.

Ze krijgt de video onder ogen van de verdwenen webcamgirl Lula Belle die grote vragen bij haar oproept. Naakt maar verborgen in de schaduw worden haar diepste, intiemste geheimen aan haar onzichtbare mannelijke publiek getoond. Geheimen die Brenna huiveringwekkend bekend voorkomen. In haar zoektocht naar het meisje wordt ze meegezogen in een web van seks, schuldgevoelens en moord. Zal de speurtocht oplossingen bieden of haar het leven kosten...? 

Mijn score: 3/5

Het boek zelf was spannend en een echte puzzel, maar een echte thriller is dit boek niet. Het was langdradig en als je niet zo goed oplet ben je al snel niet meer mee. Het was ook een boek waarbij ik niet het gevoel had dat ik moest verder lezen omdat het te spannend was. Deze was het net niet voor mij. Ook het verhaal zelf was niet zo boeiend.



Karin Slaughter - Genesis



Het verhaal:  Na de gruweldaad die haar leven in Grant County heeft verwoest, is Sara Linton naar Atlanta gevlucht. Daar probeert ze haar leven weer richting te geven. Ze werkt in het ziekenhuis, waar op een dag een zwaar mishandelde jonge vrouw met spoed wordt binnengebracht.

Sara raakt in de ban van deze mysterieuze vrouw en gaat op onderzoek uit. Samen met FBI-agenten Will Trent en Faith Mitchell raakt ze vervolgens verwikkeld in een complexe zaak waarachter uiterst beklemmende en duistere geheimen schuilgaan, en die hun levens voor altijd zal veranderen.

Mijn score: 5/5

De boeken van Karin Slaughter zijn keer voor keer een hit! De boeken zijn spannend, geweldig goed tot in het detail beschreven en ook het verhaal van de personages zijn uiterst intrigerend. Dit boek is er eentje uit een hele reeks die je wel van in het begin zult moeten lezen. Wanneer je éénmaal deze boeken begint te lezen kan je niet meer zonder! Een echte politieserie in boekvorm! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)