Primark - PS... Nudes Eyeshadow palette

Ik zag deze oogschaduw palette van Primark al bij verschillende You Tubers passeren, maar bij ons in de Primark in Gent (België) kon ik deze nergens vinden. Nu was is onlangs op vakantie in Amsterdam en daar hadden ze hem wel in de grote Primark in de Kalverstraat! Deze is trouwens van hun PS... lijn. 

Voor een palette van de Primark ziet deze er best mooi uit. En het is dan ook het uitzicht van de palette die mij heeft overhaalt om deze te kopen. De palette bevat een mix van lichte naar donkere tinten waarmee je dus elke look kan bedenken die je zelf wil. 

Er zitten in totaal 28 verschillende tinten in de palette waarvan er 14 tinten shimmer kleuren zijn. De overige tinten hebben allemaal een matte finish.


De palette heeft een mooie zachtroze tint die heel erg mooi is en mij zelf een beetje doet denken aan de producten van de Kim Kardashian collectie. De palette bevat geen spiegel en de kleuren hebben ook geen namen.


Ik was vooral benieuwd naar de pigmentatie van de pallette. Toen ik de kleuren op mijn arm swatchte, was is dan ook aangenaam verrast wanneer ik een degelijke pigmentatie tevoorschijn zag komen.

De lichte tinten in de palette kwamen jammer genoeg niet zo goed over aangezien deze dicht bij mijn huidskleur liggen. Ook wanneer ik de lichtere tinten aanbracht op mijn ogen, waren deze nauwelijks zichtbaar en veel de pigmentatie weg, vooral bij de matte tinten.

De shimmer kleuren in de palette hebben veel meer pigmentatie en vallen dus ook meer op wanneer je ze aanbrengt. Jammer genoeg hebben ook sommige tinten (vooral de matte) heel wat fallout. Van zodra je de oogschaduws met een kwast probeert op te nemen, brokkelt de oogschaduw af. Je kwast goed aftikken is dus zeker een must!

Enkele kleuren geswatched

Zoals je kan zien heb je meteen fallout als je de oogschaduws probeert op te nemen. Doordat de textuur enorm zacht is, zijn de oogschaduws ook broos.



De palette is fijn als je snel wat make-up wil aanbrengen en je houdt van een natuurlijke look. Wanneer je niet zoveel geld wil uitgeven aan een palette en toch wel wat keuze wil hebben qua oogschaduws. Ook moet je het niet erg vinden om met fallout te werken, want die is er zeker wel!

Naar mijn mening blenden de oogschaduws ook niet zo erg mooi over in elkaar zoals je op de foto's hieronder kan zien.





De palette is niet super slecht, maar ook niet mijn favoriete product ooit. Leuk om eens mee te spelen maar ik zou deze niet snel elke dag gebruiken omwille van de kwaliteit. Voor €10 is deze wel leuk om mee te experimenteren en voor meiden die beginnen met make-up om te oefenen.

Wat vinden jullie?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)