Opgemaakt/Empties #8 XXL editie!

Ik heb afgelopen tijd weer een heleboel producten opgemaakt en ook van een aantal producten afscheidt genomen aangezien deze niet meer zo goed waren. Ik probeer zoveel mogelijk producten op te gebruiken vooraleer ik van mezelf nieuwe mag aanschaffen aangezien er veel te veel in mijn kasten ligt.

Vandaag laat ik weer aan jullie zien wat er in mijn prullenmand zit en ik geef er ook een korte review over! Veel plezier!

Het eerste wat ik heb opgemaakt is een kaars. Niet echt iets wat met beauty te maken heeft, maar aangezien deze zo populair zijn, steek ik ze er ook maar tussen. Ik heb deze Yankee Candle opgemaakt in de geur Mango Peach Salsa, een heel lekkere geur.

Ik hoorde iedereen altijd zo goeds praten over deze kaarsen en hier in België kan je ze niet kopen. Toen ik vorig jaar in Amsterdam was, ben ik daar naar de Yankee Candle Store gegaan en er 2 gekocht (de 2de ben ik nu aan het branden) want ik wou zien waar deze hype om ging. Ook al zijn deze zo populair, ik ben er niet zo verzot op. Waarom? Ze zijn duur voor een kaars! Ze ruiken heerlijk, maar de kaarsen van Ikea die zo goedkoper zijn ruiken ook erg lekker. 

Ook vond ik dat deze kaarsen enorm veel roken! Ik moest constant de wiek inkorten en na 5 min was deze alweer heel lang en bovenop komt er steeds een groot, zwart bolletje. Ook brandt de kaars niet volledig op en blijft de bodem onaangeroerd, wat erg jammer is, want je betaald er veel voor. Nee, sorry voor de liefhebbers, maar deze haal ik niet meer, ook al ruiken ze super lekker.


Ook heb ik weer een aantal douchegels opgemaakt (samen met mijn vriend). Eerst en vooral in mijn lievelingsgeur Glazed Apple van The Body Shop! Wat een heerlijke appeltjes geur! Deze mogen ze van mij een permanente geur maken, heerlijk! Jammer genoeg is deze voorlopig nog altijd enkel rond kerst te koop! Gelukkig heb ik nog een back-up liggen. Zeker een aanrader!


Volgende douchegel is er eentje van Sunlight in de geur Citrus Bloesem & pompelmoes. Voor wie dol is op citrusgeuren is dit echt een aanrader! Heerlijk voor de zomer.


Nog een douchegeur met citrusgeur is deze van Kneipp. Mijn favoriete douchegel van het moment. Deze kan je goedkoop krijgen bij Action! Probeer deze zeker eens wanneer je bij Action langsgaat! Deze was rond de €2,89, ergens anders kosten ze snel €5!


Volgende 2 doucheproducten zijn beiden van het merk Palmolive die ik kocht bij Action voor ongeveer €2 per stuk. Ze zijn allebei van de Mediterranean moments lijn.

Deze eerste heeft argan olie en amandel in zich en ruikt heel erg oosters. Erg lekker maar niet iedereen zal deze graag ruiken.


De tweede geur heeft een zoete geur met abrikoos en aardbei. Voor de liefhebbers van zoete geuren is dit een aanrader!


Een product dat mijn vriend heeft opgebruikt is deze shampoo van Head & Shoulders met komkommergeur. Deze ruikt heerlijk, maar ik mag deze totaal niet gebruiken aangezien ik last heb van eczeem en speciale producten daarvoor moet gebruiken. Vroeger gebruikte ik dit en ik kreeg nog maar last als ik deze had gebruikt. Niet voor mij helaas!


Ook heb ik deze maand mijn lievelingsproduct opgemaakt! Namelijk deze Shea body butter van The Body Shop! Het is al de derde pot die ik hiervan opmaak! Zeker een aanrader als je eens iets nieuws wil proberen, deze ruikt heerlijk en voedt heel goed je huid aangezien hij wik van textuur is, maar hij trekt wel snel in de huid. Deze koop ik zeker opnieuw.



Ook heb ik mijn favoriete face wash van Nivea opgemaakt. Deze verzachtende reinigingsmousse hebben jullie al een aantal keren zien voorbij komen in vorige opgemaakt artikelen. Tot nu toe is deze het fijnste voor mijn huid (eczeem). In het flesje is het een vloeibaar product, maar wanneer je het product eruit pomp komt het eruit als mousse. Het droogt mijn huid niet uit, reinigt goed en bevat amandelolie! Een aanrader als je een fijne reinigingsmousse zoekt!


Nog een product van Nivea is deze verfrissende peeling (scrub) voor je gezicht. Het product doet goed zijn werk, maar de textuur ben ik niet zo een fan van. De bolletjes zijn heel zacht en lossen snel op wanneer je ze inwerkt in je huid, waardoor je niet zo een harde scrub heb, wat heel slecht is voor je huid maar het product zelf is te plakkerig.

Wanneer ik het over mijn gezicht inwerk en daarna wil afspoelen, moet ik heel erg wrijven om alles eraf te krijgen, wat heel erg irritant is. Voor de rest is dit wel een fijn product.


Nog een gezichtsscrub die ik heb opgemaakt en fijner vindt werken dan die van Nivea, is deze van Bourjois. Deze heet de Radiance boosting face scrub. Deze heeft een wat grovere korrel in zich, maar heeft niet dat plakkerige gevoel als die van Nivea. Ook ruikt deze nog eens lekker naar sinaasappel.

Deze scrub kan je krijgen bij drogisterij Di (België).


Deze maand heb ik ook 2 deodorants opgemaakt. Eentje van Fa met lotus dream geur (frisse geur) die al een hele tijd in mijn kast stond en die ik niet zo speciaal vond. Ik heb hem maar opgemaakt opdat hij anders toch maar bleef staan. Deze zou ik niet opnieuw kopen.


Ook maakte ik deze mini-deo van Nivea - invisible for black & white opgemaakt die ik eens bij een Deauty box kreeg. Deze zat in mijn handtas voor onderweg. Fijne deo die geen plekken achterlaat.


Ook heb ik een droogshampoo van Batiste in de geur blush opgemaakt. Ik gebruik liever die voor brunettes, die geen witte waas achterlaat, dat doet deze jammer genoeg wel! Hij doet wel goed zijn werk en absorbeert de vettigheid goed!


Van Schwarzkopf maakte ik deze anti-klitspray op waardoor je beter je haar kan doorkammen en waarvan je 95% minder gespleten haarpunten meer hebt! Je haar wordt soepel en je punten krijgen een beschermende laag.
Doordat er keratine in het product zit, wordt je haar hersteld! Heel erg fijn product.


Ik maakte ook weer een pakje reinigingsdoekjes van Kruidvat eigen merk op. Deze gebruik ik om swatches mee weg te halen.


Ook heb ik nog enkele van deze reinigingsdoekjes liggen van Eyeko die ik ooit eens kocht. Ik wil zoveel mogelijk producten opgebruiken aangezien mijn collectie enorm is. Fijne doekjes om op te gebruiken.


Ook maakte ik een pakje van deze scheermesjes van Gilette breeze op. Deze gebruik ik altijd, doen prima hun werk.


Deze poriënstrips van de Action doen prima hun werk, maar heb al betere gebruikt. Wanneer je een budget hebt, zijn deze wel goed te doen.


Deze neusstrips van de essence - pureskin lijn lagen al een tijdje in mijn kast. Prima neusstrips, maar laat ze niet te lang liggen. Ze gaan namelijk snel kapot eens ze zijn open geweest.


Ook gebruikte ik dit haarmasker die ik eens in een pakket kocht bij drogisterij Di hier in België. Prima haarmasker die je 15 min moet laten inwerken en uitspoelen. Deze heeft amandelolie in zich en maakt je haar super zacht en glanzend.


Ook lagen er nog een aantal tubes Zwitsal crème in de kast. Ik heb deze ooit eens gekocht waarvoor ik het doel al niet meer wist. Aangezien ik nog geen kindjes heb, heb ik deze maar gebruikt als handcrème. Deze ruikt toch zo heerlijk!


Ook een tube tandpasta van Signal mocht niet ontbreken. Het is de enige tandpasta waar ik tegenkan qua mintgeur. Ik krijg namelijk onmiddelijk migraine van mintgeuren.


Ook maakte ik weer eens een product op uit een Deauty box. Dit micellair water van Uriage zat in de box van juli vorig jaar. Werkt perfect.


Een product wat ik niet meer opnieuw zal kopen is deze Peppermint colling foot spray van The Body Shop. Het product zelf doet prima zijn werk, maar ik kan echt niet tegen de geur. De mint geur is te sterk en ik wordt er misselijk van. Ligt aan mezelf, niet het product! Ik heb hem maar opgemaakt, heb er tenslotte voor betaald!


Met spijt in het hart heb ik deze lippenbalsem van Bershka opgemaakt. De verpakking is te schattig! Er zit nog wat in, maar ik heb echt geen zin om alles er van tussen te prutsen. Ik zou de verpakking willen houden, maar het heeft echt geen nut. De lippenbalsem was wat aan de vettige kant, eentje voor de winter! Ik deed hem telkens op voor het slapen.



Nog een lippenbalsem die ik opmaakte is deze van Rimmel van de Kate Moss nude lijn. Prima lippenbalsem en rook erg fijn maar is ook aan de vettige kant en op de één of andere manier smolt hij heel snel en brak hij snel af.



Deze maand 3 dezelfde mascara's waarvan 2 staaltjes en 1 fullsize van het merk Clinique. Deze heten de High impact mascara. Dit is één van mijn favoriete mascara's! Zeker een aanrader.


Ook standaard 2 pakjes met wattenschijfjes opgemaakt van de Aldi (merk Biocura). Doen prima hun werk.


En een gezichtsmasker (peel-off) van het merk Montagne Jeunesse in de geur pomegranate (granaatappel) & passionflower. Fijn gezichtsmasker! Deze zijn te koop bij onder andere Kruidvat.


Nog een product uit een Deauty box (deze keer van Augustus) is deze revitalizing crème van Shiseido! Echt een fijn product! Zeker een aanrader.




En als laatste 2 concealers die niet zijn opgemaakt, maar wel oud zijn en uitgedroogd. Ik heb ze beiden niet zo erg veel gebruikt, maar waren prima.

Eentje van essence, de coverstick.


En eentje van Dainty Doll (nog van de webshop beauty-queen die niet meer bestaat).



Zo! Dit was alles voor deze keer. Zitten er productjes tussen die jullie willen proberen of al geprobeerd hebben? Wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Jessica J. zei…
Jammer dat je de Yankees niets vindt. :-( Hoe de jouwe zich gedragen heeft, is echt wel vreemd! Ik heb trouwens een artikel op m'n blog staan over hoe je die achtergebleven bodem kan omsmelten tot tarts die je in je brander kan gebruiken, misschien vind je dat wat. :-)

Ik wist trouwens niet dat ze Kneipp bij de Action hebben, bedankt voor de tip!
Ja! Ik vind ze jammer genoeg niet echt fijn :( Misschien dat ik later nog eens eentje koop om te kijken of ik hetzelfde probleem heb! Ik bekijk graag jouw artikel eens! :) xx

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)