Essence - Trend Editie 'Urbaniced' - Shoplog + Review

Normaal gezien spot ik nooit eens een Trend editie van essence in de winkels. Bij mijn Kruidvat zijn het meestal enkel de LE's die in de schappen liggen. Ik moest dit weekend bij Dreamland zijn (een speelgoedwinkel) en daar hebben ze grappig genoeg ook een essence schap staan en ook een van 2B. 



Natuurlijk moet ik daar ook even rondneuzen en daar zag ik daar deze Trend editie 'Urbaniced' onaangeroerd in de schappen liggen blinken. Ik kocht niet alles want de nagellakjes waren niet echt speciaal en ik heb er al zo veel. Ik kocht in totaal 3 productjes die er leuk uitzagen en ik laat ze vandaag aan jullie zien.


Laten we beginnen met het eerste product, namelijk een blush. Deze heet 01 Sunny side of the street en is een blush die bestaat uit 2 tinten (een lichtroze en een wat donkerder roze) en heeft een soort 'marble' effect.

De verpakking is simpel met een zwarte onderkant en een plastic dekseltje aan de bovenzijde. Ondanks het plastic is, is het nog heel stevig.


Jammer genoeg zie je na een enkele swatch het mooie effect al niet meer... Maar natuurlijk gaat het om het product zelf. 


Zo ziet de blush eruit. Een heel erg mooie kleur! Wat mij meteen opvalt en waar ik erg blij mee ben is dat dit product geen fallout heeft en een erg zachte textuur.



Geswatched ziet de blush er zo uit. Een heel erg fijn product! Een mooie kleur, brengt makkelijk aan en geen fallout! Heel erg mooi voor een budgetproduct!


Deze blush kost €2,99, een mooie prijs! Je krijgt daarvoor 8g product.

Ook kocht ik de highlighter uit deze collectie. Hoe kan het ook anders! Als er producten zijn waar ik helemaal verslaafd aan ben dan zijn het wel blushes en highlighters.

Wanneer ik deze highlighter zag liggen was ik meteen verkocht door de print die erop staat. De verpakking zelf is identiek aan die van de blush, maar de binnenkant is totaal anders. Deze keer geen 'marble' effect maar een prachtige 'graffiti' print. Dit is denk ik één van mijn favoriete prints ooit! Bijna een zonde om te swatchen!

Deze heet 01 The happy direction.




Deze highlighter heeft net zoals de blush dezelfde zachte textuur. In de verpakking zie je duidelijk de roze ondertoon terug in het product.

Ook heeft deze highlighter reflecterende pigmenten waardoor je huid die mooie 'glow' krijgt. Op de foto hieronder ziet de highlighter er erg fel uit, maar wanneer je hem lichtjes aanbrengt, krijg je die mooie subtiele glans.

Ook dit product heeft geen fallout! Wat heel erg fijn is want ik ben gewoon dat de producten van essence meestal fallout hebben, wat nu niet het geval is. Top!


Deze highlighter kost €3,29, ietsje duurder dan de blush maar je krijgt er 9g aan product voor. Alsnog een leuke budgetprijs.

Het laatste product dat ik kocht is deze lip cream in de kleur 01 Go for a stroll. De lip cream die ik kocht heeft een barbieroze kleur. Ook was er nog een donker roze kleur verkrijgbaar, maar die zou ik toch niet hebben gedragen. Ik besloot om deze licht roze kleur mee te nemen.


Deze lip cream komt samen in een setje met een lipliner kwastje. Handig voor onderweg en zeker om aan te brengen aangezien het product in een tube zit. Het kwastje is fijn om het product precies in de lijntjes aan te brengen aangezien het met je vingers toch wat knoeien is.


Deze lip creams doen mij erg denken aan de OCC lip tars, die heel erg populair zijn in Amerika omwille van hun enorme pigmentatie. Ik moet zeggen dat ook deze lip cream van essence een goede pigmentatie heeft. Ik gebruikte slechts een klein beetje en hieronder zie je hoeveel kleur er vanaf komt.

Het product is niet lopend van textuur maar heeft een wat dikkere substantie wat ik erg fijn vindt. Ik heb het product met het kwastje aangebracht maar wanneer je dit gebruikt zie je al snel de 'vegen' waar je bent geweest met het kwastje.

Het handigste is het product met je vingers uitsmeren, maar dit wordt wel een knoeiboel. Meiden die geen fan zijn van lipproduct aanbrengen met je vingers, is dit niet echt een aanrader.


Wanneer je het product aangebracht hebt is het wel een prachtige kleur. Ook de textuur is erg fijn. Je voelt bijna niet dat je iets aan hebt en het product kleeft niet.



Ondanks ik het product moet aanbrengen met mijn vingers voor een mooi resultaat ben ik toch fan! Dit productje kost €2,79 per stuk (10ml).

Als jullie deze collectie zien, probeer zeker enkele productjes te scoren want het zijn erg fijne productjes!

Wat vinden jullie? Hebben jullie deze collectie al ergens gespot?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)