I Heart Revolution - Glitter Eyeshadow palettes

Het merk I Heart Revolution heeft weer nieuwe palletjes op de markt gebracht. Deze keer 2 leuke glitter palletjes! Aan de buitenkant dan alvast, want deze hebben wel een heel bijzondere bovenkant!

Er zijn in totaal 3 verschillende glitter palettes van deze varianten verkrijgbaar, maar ik kon er slechts 2 vinden. Er is ook nog een groene variant die niet verkrijgbaar was.

De palletjes die ik wel kon bemachtigen hebben de namen Fortune Seeker en One True Love


Fortune Seeker

De eerste palette heet Fortune Seeker en heeft een paarse verpakking. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gezwicht ben voor de verpakkingen van de palettes. En hoe kan het ook anders! Ze zien er dan ook super leuk uit!


Aan de binnenzijde van de palette zitten er 9 kleurtjes die een degelijke pangrootte hebben. De kleurenmix van deze palette is niet zo mijn ding. De 3 bruine tinten behoren niet echt tot de tinten. Ik had meer paarse en donkere tinten verwacht.

Van de 9 kleuren zitten er 4 matte tinten in de palette. Een mooie mix van finishes.


Jammer genoeg was mijn enthousiasme al snel weg toen ik de kleuren begon te swatchen. De pigmentatie was ver te zoeken, de glitter kleuren hadden heel wat fallout en de matte tinten waren te hard in de pan gedrukt waardoor ze heel moeilijk waren om op te nemen met een kwast.

Ook bij het swatchen van de glitter kleuren kreeg ik meteen hard pan en kreeg ik er met moeite nog kleur vanaf. Jammer want dit hadden zo leuke palletjes kunnen zijn.


Ik heb dan ook veel moeite moeten doen om een degelijke ooglook te kunnen maken. Normaal gezien is de kwaliteit van de Revolution palettes heel goed, maar bij deze hebben ze de bal misgeslagen.








One True Love

Het tweede palletje heeft de naam One True Love en heeft een mooie roze verpakking, wederom met de glitters aan de voorzijde.


Ook dit palletje heeft 9 kleuren waarvan er 3 matte tinten inzitten. Wederom vindt ik buiten de 2 roze kleuren en de witte tinten in de palette, dat de overige kleuren niet echt in de palette passen. Ook bij dit palletje ligt de kleurenmix mij niet echt.


Ook bij deze palette zijn de swatches niet geweldig. Er mocht wel wat meer pigmentatie in de kleuren gezeten hebben. Dit is niet echt wat ik gewend ben van de Revolution palettes. Erg jammer, want dit konden zo leuke palletjes geweest zijn.


Op de ogen kwamen de kleurtjes wel mooi over, maar ik heb opnieuw heel wat moeite te doen om deze goed zichtbaar en duidelijk te doen overkomen.





De palletjes zien er leuk uit, maar een echte pigmentatie zit er niet in. Je kan er vast wel een mooie look mee maken, maar je moet er wel wat voor doen. Er zijn heel wat palletjes op de markt die meer pigmentatie hebben dan deze. Niet echt mijn favoriete palletjes dit.

Je kan deze palletjes online via Kruidvat bestellen voor €11,99 per stuk. In de winkel zelf heb ik ze nog niet zien liggen.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)