Beauty Creations - The Sweetest palette

Ik bestelde onlangs weer een aantal productjes op één van mijn favoriete beauty webshops Boozyshop. Daar viel mijn oog deze keer ook op deze leuke oogschaduw palette van Beauty Creations. Deze heet The Sweetest palette, en dit kan je wel letterlijk nemen, want deze ziet er alvast uit om van te snoepen! Aangezien ik nog niks van dit merk heb uitgetest, was ik wel benieuwd naar dit merk.

De verpakking staat vol met heerlijke snoepjes en taartjes en alles wat maar met zoet te zien heeft. Heel erg leuk alvast!


Net zoals de buitenste verpakking, heeft ook de palette zelf dezelfde schattige verpakking. Roze van kleur en met de allerzoetste afbeeldingen. De palette heeft een tinnen verpakking maar heel erg stevig is deze niet. Wanneer je op de palette drukt, kan je deze helemaal indrukken. Het is dus niet dezelfde kwaliteit zoals de Too Faced sweet peach palette, die ook zo een verpakking heeft. Hij sluit ook magnetisch wat een pluspunt is, maar ik zou er niet van verschieten mocht deze snel stuk gaan. Heel erg krakkemikkig is deze nu ook niet, maar het had beter gekund.


Aan de binnenkant vindt je 16 verschillende oogschaduwkleuren. De mix van tinten passen heel erg mooi bij elkaar en neigen meer naar de warme kant. De namen staan onder de kleurtjes op de palette zelf geprint, wat heel fijn is want meestal ligt er een plastic vel bovenop die je toch kwijtgeraakt.


Ik moet zeggen dat ik veel verwachtingen had van deze palette aangezien deze er toch wel degelijk uitzag. Jammer genoeg begonnen de oogschaduws na één swatch al enorm af te brokkelen. Ook voelen ze erg poederig aan. Het lijkt net alsof de kleuren niet goed gepressed zijn en zo loskomen als je ze aanraakt. Ook met een kwast krijg ik enorm veel kickback wanneer ik ze probeer op te nemen.

met vinger geswatched

met kwast proberen opnemen

De pigmentatie valt goed mee wanneer je ze op de arm swatched, maar zoals je kan zien zijn de matte oogschaduws heel erg poederig. De metallic kleurtjes hadden dit niet. Ze zijn vaster qua textuur in de pan en hebben ook op de arm een mooie pigmentatie en glans.


Op de ogen vallen de kleurtjes mooi op de ogen maar ik heb er wel wat werk moeten voor doen om ze mooi te blenden. De donkerdere kleuren in de palette zoals de paarstinten heb ik in de outer v (buitenste ooghoek) proberen aanbrengen, maar deze wouden echt niet tevoorschijn komen.

Sommige tinten zijn goed, andere dan weer minder. Je kan mooie looks maken, maar een echte 'wauw' palette is dit niet!





Ik kocht deze palette bij Boozyshop voor €9,95. Ik zie dat deze dat deze na enkele dagen dat ik deze heb gekocht, deze niet meer te koop is bij Boozyshop, maar de palette met andere tinten wel. Wil je deze palette met deze kleuren, dan kan je deze nog vinden op Bol.com, maar daar vragen ze €17! Ik zou het die €17 niet voorover hebben eerlijk gezegd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)