Essence - #Secret Party - Review Kabuki Kwast, Blush en Bronzer

Momenteel ligt de nieuwe collectie van Essence in de schappen. Deze Limited Editie heet #Secret Party. Ik heb van deze collectie slechts 3 producten gekocht. Ik heb al zoveel nagellakjes in huis dat ik echt moet minderen. Daarom heb ik deze ook niet gekocht. De overige productjes spraken mij niet echt aan. Volgende 3 productjes was ik wel benieuwd naar dus laten we snel kijken hoe de kwaliteit is. 


Eerst en vooral kocht ik deze #Secret party kabuki kwast. Ik was laatst op zoek naar een goede poederkwast en kocht er uiteindelijk een van MAC waar ik uiteindelijk €57 voor betaalde, maar deze is nog niet groot genoeg naar mijn zin. Toen ik deze kabuki kwast zag liggen, zag ik dat deze perfect was! Een supergrote, zachte kwast waarmee ik lichtjes een bronzer kan aanbrengen of mijn gewone poeder kan aanbrengen over mijn BB cream.

De kwast komt in een plastic koker ter bescherming zodat de haartjes niet stuk gaan en de kwast mooi zijn vorm blijft behouden. Het handvat is een leuk extraatje want daar staat een leuke zomerse print op met flamingo's. Leuk detail!


Deze kwast is speciaal gemaakt voor de bronzer die in de collectie zit, deze zie je zo meteen hieronder.



De haartjes zijn super zacht en zijn redelijk stevig op elkaar gedrukt. Gebruik je de kwast met een lichte hand, is hij stevig. Gebruik je hem liever voor compact poeder kan je wat steviger doordrukken. Wanneer je hem voor het eerst gebruikt kan hij wel wat naar plastic ruiken omdat hij afgesloten heeft gezeten in de koker.




Een klein nadeel aan deze kwast; hij verliest hier en daar een paar haartjes wanneer je hem gebruikt. Maar voor een budgetproduct is dit zeker een prima kwast!

Deze kwast is te koop voor €4,59.

De kwast van hierboven is gemaakt voor volgende bronzer. Deze #Secret party bronzer heeft de naam 01 Glow of my life. Geen wonder dat de kabuki kwast al groot is, want wanneer je de bronzer ziet is deze al even groot! Deze bronzer bevat maar liefst 26g aan product, wat heel veel is. Ook bevat het product een super leuke print van teenslippertjes. Echt een leuk en zomers detail!


De bronzer is een combinatie van een mat en shimmer gedeelte. De donker bruine kant is het matte gedeelte, en de leuke slippertjes zijn het shimmer gedeelte. Het mooie shimmer gedeelte is gelukkig geen overspray, wat de meeste budgetproducten meestal doen. Volgens Essence zouden beide kleuren je huid een prachtig bruin effect moeten geven.



Beide kleurtjes afzonderlijk geswatched.... Let wel op dat je niet te hard met je kwast in het product duwt, want je kan fallout krijgen. Toen ik het product probeerde met mijn vinger, had ik last van lichte fallout.

Wanneer ik de bronzer alleen wil gebruiken komt er bijna geen kleur vanaf, wat ik wel jammer vindt. De bronzer heeft een vrij harde textuur en zit heel erg in de pan gepressed. Wanneer je ze met je vinger swatched krijg je al wat meer product los, maar dan heb je alweer last van fallout.

Om te shapen is het geen goede bronzer aangezien hij bijna geen pigment heeft, maar je kan hem wel gebruiken als blush zodat je een ietwat natuurlijke glow op je gezicht krijgt. Ook van het shimmergedeelte valt er niet veel over te zeggen. Niet veel pigment, maar een subtiele glow voor op je wangen.

Een opvallende bronzer is het niet, maar je kan hem wel gebruiken om een beetje kleur te krijgen in je gezicht wanneer je een heel erg bleke huid hebt. Ik had er alvast wel wat meer van verwacht.

Je kan deze bronzer halen voor €3,59.


Als laatste heb ik ook nog een blush gehaald uit deze collectie. Hier is er ook maar één van te koop. Deze blush heet 01 Pink up your life. Wederom een product met een heel leuke print. Er staat namelijk een blad van een palmboom in de blush met de tekst "You are invited" erin. Heel erg leuk! Maar is het product zelf ook wel goed?


De verpakking zelf is heel erg simpel zoals we al gewend zijn van dit merk. De verpakking is vervaardigd uit plastic en door het dekseltje kan je heel erg goed het product zien zitten.


Ook dit printje is zeker leuk! De printjes en verpakkingen van Essence zijn wel mooier geworden, maar hun kwaliteit van productjes zijn jammer genoeg wat minder geworden.


Ook deze blush is redelijk hard in de pan gepressed en krijg je moeilijk op je kwast. Wederom niet te hard met je kwast in het product duwen, want anders krijg je fallout. Breng je deze blush aan met een fluffy blushkwast zal je niet veel product op je wangen zien, maar ik probeerde het met de Real Techniques kwast (buffing brush) en met deze kwast krijg je meer resultaat.



Mits de juiste kwast krijg je een beter resultaat! Je zien dat een product wel kan werken, maar je hebt er enkel de juiste tools of methodes voor nodig om het te laten slagen!
Een prima blush, maar zorg voor de juiste kwast!

Deze blush kost €2,99.

Alle productjes zijn nu te koop bij Kruidvat in België en Nederland en bij Trekpleister in Nederland en zijn tot en met half juli nog verkrijgbaar!

Hebben jullie al productjes van deze collectie aangeschaft en geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)