Sally Hansen - Miracle gel nagellakjes (zonder lamp)

Mascha van Beautygloss spreekt altijd vol lof over deze Miracle gel nagellakjes van Sally Hansen. En aangezien ik niet zo een fan ben om naar een nagelsalon te gaan en daar uren aan te spenderen, laat staan veel geld aan te geven, wou ik deze wel eens proberen aangezien je voor deze lakjes geen lamp nodig hebt. 

De uitstraling van gelnagels op je nagels, maar zonder lamp en dit nog eens zelf thuis kunnen doen? Yes please! Ik heb een aantal kleurtjes gekocht die ik het mooist vond staan om te testen. Waarom 4 (de 5de is een topcoat)? Deze lakjes kan je enkel in Nederland bij o.a. Etos krijgen en aangezien ik in België woon, is het moeilijker om eraan te geraken. Ik was een paar maand terug in Amsterdam en heb ze dan meegebracht. 


Eerst en vooral, dit is de topcoat. Deze moet er namelijk voor zorgen dat je nagellak een hele poos blijft zitten. Eerst breng je de gekleurde nagellak aan en wanneer dat droog is gebruik je deze topcoat als 2de stap. Wanneer je met deze lakjes werkt, wordt afgeraden om een basecoat te gebruiken! Enkel 2laagjes van de kleur en 1 laag van de topcoat (stap 2).

Ik vond een betere beschrijving op het internet voor jullie:

De Miracle Gel-manicure bevat de gepatenteerde ‘Tube Technology’. Hierdoor komen er meer actieve bestanddelen vrij in de gellaag die de nagels voortdurend verzorgen en er zo voor zorgen dat de manicure tegen een stootje kan. Het resultaat? Super glanzende nagels die ultralang mooi blijven. De geavanceerde formule van de Color Coat en de Top Coat bevat een oligomeer en de Top Coat bevat daarnaast ook nog een foto-initiator. De foto-initiator in de Top Coat-formule gaat een verbinding aan met het oligomeer in de Color Coat, waardoor de formule zonder LED-/UV-licht uithardt. De manicure hardt na verloop van tijd steeds verder uit, waardoor de laag steeds sterker wordt. En dat zonder LED-/UV-lamp! Gewoon licht is al voldoende. En als je het tijd vindt voor een andere look, is Miracle Gel heel eenvoudig te verwijderen met een nagellakremover met of zonder aceton. Geen gedoe met weken, inwikkelen, schrapen of vijlen.



Ik kocht in totaal 4 verschillende gekleurde lakjes zoals ik al zei en laat deze hieronder aan jullie zien. In totaal zijn er 47 lakjes beschikbaar. Hieronder zie je de kleurtjes...



390 Lemon Heaven





240 B Girl





170 Pink Cadillaquer





520 Too Haute





Ik weet niet of ik iets verkeerd doe met deze lakjes, maar het duurt erg lang eer deze lakjes zijn opgedroogd. Wanneer je de gekleurde lak hebt aangebracht moet je een tijdje wachten eer je de topcoat aanbrengt, anders loop de gekleurde lak uit en zie je allerlei lelijke vegen.

Ook na tien minuten drogen en een topcoat krijg ik deukjes in mijn lak wanneer ik per ongeluk ergens tegen bots. Op verschillende blogs lees ik ook dat hun nagellak tot wel 8 dagen perfect blijf zitten, terwijl deze bij mij al na 2 dagen begint te 'chippen'. Wanneer jullie tips hebben of ervaringen, let me know! De lakjes zijn erg fijn om aan te brengen en hebben erg mooie kleurtjes!

De lakjes zijn wel wat aan de prijzige kant. Per lakje (ook topcoat) betaal je €11,99! De flesjes bevatten 15ml, wat redelijk veel is. De lak kan je gewoon verwijderen met een normale nagellakremover!

xx Kimberley

Reacties

Wat een lieve kleurtjes heb je gekozen! vooral de eerste 2 :-)

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)