Catrice x Disney - Limited Edition - Minnie & Daisy Eyeshadow palettes

Het afgelopen jaar kocht ik bijna geen make-up meer omdat het mij wat minder interesseerde, toen begon ook het hele corona gebeuren en waren ook de winkels gesloten. Afgelopen maand ben ik één keer bij Kruidvat binnen geweest aangezien ik wat essentiële producten nodig had die op waren en natuurlijk liep ik ook snel eens langs de beauty afdeling. 

Daar zag ik deze leuke collectie van Catrice en Disney. Ze hebben namelijk een volledige Minnie & Daisy collectie. Ik ben een enorme Donald en Daisy verzamelaar dus deze kon ik niet laten liggen! Ik heb niet zozeer iets met Minnie, maar aangezien het palletje ook mooie kleurtjes had, nam ik ze allebei mee. De nagellakjes enzo uit de collectie, waren niet zo mijn ding. Ik nam enkel deze 2 oogschaduw palletjes mee naar huis. 


De palletjes hebben een leuk klein reisformaat en hebben aan de buitenkant een lief pastelkleurtje. Op  de voorzijde staat er op allebei een mooie afbeelding van Daisy en Minnie. Simpel maar mooi!

Ze zijn gemaakt van stevig karton, sluiten automatisch met een magnetische sluiting en hebben aan de binnenkant een spiegeltje, wat erg handig is voor onderweg. Elk palletje bevat ook 9 mooie tinten oogschaduw.


Bij de Daisy palette is het kleurenthema overduidelijk paars, zoals de kleur op de voorzijde. Aan de binnenkant staat er ook een klein strikje op het spiegeltje, dit is geen stickertje, maar staat er mooi op geprint! Erg leuk die details. Ook de oogschaduwkleuren hebben allemaal een naam, wat niet snel gebeurd bij een budget palette.



Hier zie je de kleurtjes uit het Daisy palletje. Heel erg mooie tinten maar jammer genoeg zijn de oogschaduws heel erg droog qua textuur en ook de intensiteit van de kleuren is niet echt om over naar huis te schrijven. Vooral de matte kleuren zijn het slechtste qua kwaliteit. Voor een budgetmerk is het niet super slecht, maar het kan beter!

v.l.n.r. Eccentric/ Sassy/ Lazy/ Diva/ Dazzling/ Cheery/ Bouncy/ Jolly/ Flirty

Qua aanbrengen op de ogen is er ook wel wat werk aan. Wanneer je één kleur aanbrengt valt het nog mee, maar wanneer je een tweede kleur wilt blenden met de eerste, vervagen de kleuren weer opnieuw tot één kleur. Zo hoef je enkele keren je oogschaduw aan te brengen. De shimmer kleuren breng je ook het beste met je vingers aan, want deze komen anders niet mooi tot hun recht. Ook heb je veel fallout bij alle kleuren jammer genoeg, dus heel goed je kwast aftikken is een must!



Het Minnie palletje heeft dan weer bruine tinten in het palletje. 



Ook bij dit palletje is de kwaliteit van de oogschaduws niet optimaal maar je kan er wel een degelijke ooglook mee maken voor dagdagelijks gebruik, maar je zal er geen wauw-effect mee creëren.

v.l.n.r. Iconic/ Witty/ Legendary/ Feisty/ Darling/ Warmhearted/ Hearty/ Loving/ Cheerful



Ik zou de palletjes niet zozeer aanraden als beste palletjes, maar als collector's item zijn deze onweerstaanbaar! Beide palletjes kosten €8,99 (best duur) per stuk en zijn nu te koop bij Kruidvat.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)