Only You - Deep Dive Collection - Deep Dive & Coral Reef Eyeshadow Palettes

We zijn alweer halverwege het jaar en tot nu toe verliep mijn 'no buy year' heel erg goed. De afgelopen 6 maand kocht ik enkel iets wanneer het op was of echt nodig had, wat mij heel erg beviel en uiteindelijk heel wat geld heeft bespaard. 

Nu zou ik het hele jaar niks kopen ook omdat wij in mei op vakantie zouden gaan dit jaar en ik dat mijn 'traktatie' van dit jaar vond. Jammer genoeg is onze reis niet kunnen doorgaan omwille van het corona virus. Daarom mocht ik van mezelf enkele spulletjes kopen om toch nog iets te hebben. Aangezien we nu pas op reis willen gaan wanneer alles achter de rug is, kan het nog wel eventjes duren vooraleer we opnieuw een zonnige bestemming zullen bezoeken. 

Daarom mag ik de rest van het jaar hier en daar wel eens iets kopen, maar natuurlijk ook geen overbodige aankopen. De laatste maanden zag ik hier en daar wel wat ik leuk vond en ik heb ook een aantal dingen gekocht en nog op het oog die jullie nog voorbij zullen zien komen. Ik kan het iedereen aanraden even een tijdje niks te kopen en stil te staan bij wat je allemaal uitgeeft. Het is bevrijdend en je koopt enkel nog wat je echt wil of nodig hebt! Maar goed, nu is het tijd voor iets anders! Ik kocht namelijk 2 oogschaduw palletjes van de nieuwe Only You - Deep Dive collectie. De palletjes hebben de namen Deep Dive Eyeshadow Palette (grote palette) en Coral Reef Eyeshadow Palette (kleine palette). 

Ik moet toegeven dat ik normaal gezien niet snel iets koop van het merk Only You omdat het tot nu toe nog niet echt in het oog sprong. Toen ik deze collectie zag was dit dan ook snel voorbij. Het budget merk van Ici Paris xl is er met deze collectie wel in geslaagd om een toffe en in het oog springende collectie op de markt te brengen. Ook al doet deze collectie mij wel erg doet denken aan de Tarte - Rainforest of the sea collectie, toch is deze enorm leuk!


De grotere palette van de twee komt in een mooie, blauwe ombre, kartonnen verpakking met daarop enkele gouden accenten. 


De palette zelf komt in een prachtige, kunststoffen verpakking met aan de voorzijde een prachtige vormgeving en illustratie van de oceaan. De bovenkant bevat binnenin kleine pareltjes die het geruis van de zee nabootsen wanneer je de palette open en dicht doet! Het zit hem allemaal in de details! 


Binnen in de palette zitten er 24 verschillende oogschaduwkleuren met een leuk uiteenlopend kleurenschema. Jammer genoeg zit er wel geen matte witte of beige oogschaduwkleur in de palette om als basis te kunnen gebruiken, verder is het een geweldige palette qua kleurenschema. Ook de namen van de kleurtjes zijn helemaal op het beachy avontuur afgestemd! Er zitten zowel matte oogschaduws als metallics en pressed pigments in de palette. 


Hieronder vindt je enkele oogschaduwkleuren geswatched... 

v.l.n.r. In The Shallows/ Mermawesome/ Lifeguard Crush/ Sea Shell Necklace/ Barrier Reef/ Got Hooked/ Take A Dip

De oogschaduwkleuren hebben een goede pigmentatie, zeker voor een budget palette, maar de ene kleur is al wat meer gepigmenteerder en brokkeliger dan de andere. Vooral de matte kleuren hebben wel wat fallout en zijn heel erg licht gepressed in de pan, dus let op dat je niet te hard met je kwast in de palette duwt. Ook de shimmer kleuren breng je best met je vinger al deppend aan, zo krijg je het meeste pigment op je ogen. Ook aan te raden is een kleverige oogschaduwbasis zodat de kleuren mooi op het oog blijven zitten. 

Verder is dit een leuk palletje, zeker als je nog niet zo heel veel kleur in je collectie hebt en je graag eens wat meer kleur wil experimenteren. Deze grote palette kost €17,95 en is hier verkrijgbaar. 


Naast de grote palette kocht ik ook nog een kleinere versie. Hiervan waren er 2 beschikbaar, maar ik ben niet zo voor koele kleuren, daarom kocht ik het 2de palletje niet. Het palletje wat ik wel kocht is deze Coral Reef Eyeshadow palette met 6 verschillende kleurtjes. 

Ook dit palletje heeft dezelfde kartonnen verpakking met de ombre overloop en gouden details.


En ook het palletje zelf is net hetzelfde als de grotere versie qua uiterlijk, enkel is het een kleinere versie.


Enkel de binnenkant is ietsje anders ingericht. Er zitten slechts 6 kleurtjes in de palette en de pans zijn nu niet rond maar rechthoekig. Ook zijn de pans een stuk groter dan in de grotere palette.


De kleurtjes die in de palette zitten zijn heel erg mooi qua kleurenmix, dat is ook de reden waarom ik deze ook heb gekocht. Alhoewel het een mooie palette is, zou ik het palletje wel niet op zichzelf gebruiken. Ik heb deze voor een ooglook ook samen met de grotere palette gebruikt om een ooglook te maken.


De kleurtjes geswatched... 


Je kan mooie looks maken met de palletjes maar je zal er wel wat mee moeten leren werken. De oogschaduws geven heel wat kickback en fallout en wanneer je meerdere kleurtjes wil blenden, blend je de ene kleur al opnieuw weg. Je zal dus meerdere keren de kleuren opnieuw moeten aanbrengen en blenden.

Echt super gepigmenteerd zijn de kleuren niet maar je kan er wel leuke looks mee maken. Maar voor de prijs zijn deze zeker en vast goed qua werking. 




Ik ben tevreden met deze palletjes en kan ze zeker aanraden. Zeker de verpakking en de collectie is helemaal geslaagd. Er zijn nog meerdere productjes beschikbaar dus kijk zeker even op de site van Ici Paris XL! Dit kleine palletje kostte €9,95. 

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)