Jeffree Star - Alien eyeshadow palette

Als er wel iemand is die origineel uit de hoek komt met zijn collecties dan is het Jeffree Star wel. Keer op keer komt hij met een collectie die nog niemand op de markt heeft gebracht en vooral de verpakkingen zijn too die for

De kleuren die in de Alien palette zitten, zoals de palette ook heet, spraken mij op het eerste zicht niet echt aan. Maar na de kleuren geswatched te hebben, zijn de kleurtjes al wat leuker. Toch zou ik niet snel de kleuren uit de palette alleen gebruiken, ik zou ze combineren met de andere Jeffree Star palettes die ik al in mijn collectie heb liggen. En als verzamelaar kan ik het natuurlijk ook niet laten om de verpakking links te laten liggen, het is namelijk één van de grootste redenen waarom ik deze kocht.



De palette komt in een kartonnen verpakking met galaxy thema, want ja, welke verpakking zou je bij een Alien palette anders verwachten!


De verpakking van de palette zelf is zeker wel de hoofdattractie, want deze heeft de vorm van een alien hoofd. In de palette krijg je ook een grote spiegel en de palette zelf heeft een soort nepleren gevoel met een stel alien ogen aan de buitenkant in een 3D -achtige harde plastic afgewerkt. Qua vormgeving is dit het leukste ooit! Het nadeel ervan is dat het een enorme palette is, wat niet zo handig is als je deze wil meenemen onderweg. 


De palette bevat in totaal 18 verschillende kleuren waarvan er 10 matte tinten in zitten. De overige hebben een metallic finish.


De matte oogschaduws hadden een wat droge textuur en ik merkte dat ik een oogschaduwbasis nodig had om deze ook 'vast' te houden op mijn ooglid, anders veeg je de matte kleuren zo van je ogen af. Ik merkte dat het ook beter was om wat meer oogschaduw in één keer aan te brengen en dan te blenden, dan dat je kleine laagjes over elkaar heen aanbrengt. Als je een beetje leert om met de palette te werken en welke kleuren beter samen gaan met een oogschaduwbasis, is dit best een goede palette.

Hieronder vindt je de swatches terug. Op de arm geswatched zijn de kleuren alvast wel goed gepigmenteerd, maar dit wil daarom niet zeggen dat deze ook zo is op de ogen.

Pluto/ Titan/ Alien/ Interstellar/ Abduction/ UFO/ Gravitea/ Martian Soil

Flying Saucer/ Phone Home/ Moon Rock/ X-Files/ Ghost OG/ Area 51/ Space Cowboy

Probe/ Tall Grey/ Black hole

Dit is de ooglook die ik met de palette maakte...





De palette gaat binnenkort niet meer verkocht worden, dus kan je er nog aan eentje geraken, scoor hem dan nu!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)