Charlotte tilbury - Flawless Filter

Ik ben de laatste tijd erg into producten die ervoor zorgen dat je een mooie glow krijgt en met mijn droge huid is dit verre van het geval. Nu las ik overal over deze Charlotte Tilbury - Flawless filter. Een product dat ervoor zorgt dat je een youth glow krijgt volgens het merk. 

Charlotte Tilbury omschrijft het product verder als een 'magical, revolutionary flawless filter for the best skin of your life'. De lat ligt dus heel hoog! 


Op het eerste zicht ziet het product eruit als een foundation omwille van de kleur, maar het is een 'complexion booster' die de eigenschappen heeft van een (getinte) gezichtsprimer en de glow van een highlighter, waardoor je een mooi filtereffect krijgt. 

Je kan het product op verschillende manieren aanbrengen. Je kan het product op zichzelf aanbrengen. Dit is perfect als je van een lichte, glowy dekking houdt en een natuurlijk resultaat. Je kan het ook onder je foundation aanbrengen, zoals ik heb gedaan of je kan het met je foundation naar keuze mengen vooraleer je het op je gezicht aanbrengt. Zo krijg je een extra dekking en glow op je gezicht.

Ook kan je het product enkel aanbrengen op de highlights van je gezicht zoals de neusbrug, cupidoboog en je jukbeenderen. Zo krijg je die extra glow voor een oogverblindend effect.


Het product komt in een glazen fles met een roségouden dop en roségouden accenten. Heel erg mooi en luxueus! Er zit 30ml aan product in het flesje. Aan de binnenkant vindt je geen pompflacon, maar een grote applicator, net als de Tarte shape tape foundation en concealer. Heel erg handig om aan te brengen!



In totaal zijn er 7 verschillende kleuren beschikbaar, maar ik ging voor de lichtste kleur (1 Fair). De kleur past mooi bij mijn eigen huidskleur en de dekking ziet er goed uit. Op het eerste zicht ziet deze er wal geler uit, maar éénmaal uitgesmeerd zie je hier niks meer van en is de kleur perfect. De textuur is romig en verdeeld mooi over de huid net als een crème. Je kan deze aanbrengen met je vingers, kwast of een beautyblender.

Zonder basis


Dit is de hoeveelheid die ik aanbreng

Wanneer ik het product aanhad, gaf het mijn huid een mooie glow die mijn huid er gezonder deed uitzien, maar let op dat je, als je een vette huid hebt, er niet teveel van aanbrengt anders kan het snel te vettig er gaan uitzien. Vooral op je voorhoofd en kin kan je snel dat probleem tegenkomen.

Deze filter is meer geschikt als je een matte look hebt en je hier en daar wat meer een dewy glow op je gezicht wil toveren. Als je hem als highlighter gebruikt en deze aanbrengt met een beautyblender, zodat je deze mooi in de huid kunt inwerken, is deze ook erg mooi! Voor mezelf is deze prima onder mijn foundation aangezien ik een enorm droge huid heb! Ik breng er niet zo heel veel van aan (zie foto), en het werkt perfect voor mij als basis. Ook als je ziek bent en je huid wat dof is, doet deze je huid opnieuw weer gezond uitzien wat ook een pluspunt is!

Het resultaat!

Ben je benieuwd en wil je deze graag in huis halen? Deze is te koop bij de Bijenkorf voor €40, ook online! Wat vinden jullie van dit product? Ik ben enorm blij met deze! Het kost wel wat maar het geeft zo een mooi resultaat!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)