Too Faced - Le Grand Château (3 pallettes + Better than Sex mascara)

Iedereen houdt van mooie verpakkingen. Vooral dan als het om beauty producten gaat. En als er dan ook één merk is dat weet hoe ze de mooiste verpakkingen moeten maken en presenteren, dan is het Too Faced wel. Jammer genoeg is Too Faced niet te koop in België en Nederland, maar ik heb voor jullie een leuke Nederlandse webshop gevonden die ze verkoopt! 

Na wat rondneuzen naar nieuwe producten, kwam ik terecht op de webshop usa-shop.nl. Deze webshop verkoopt namelijk spulletjes die verkrijgbaar zijn in Amerika en niet bij ons zoals Bath & Body Works, Lady Speed stick en dus ook Too Faced! Gedaan dus met rond zoeken op Ebay! 

Deze webshop wordt gerund door een heel erg vriendelijke dame die mij zelf persoonlijk had opgebeld om mij mee te delen dat mijn bestelling ietsje later zou zijn. De verzending was tip top in orde en ook was het heel snel bij mij thuis! Ga zeker deze webshop even gaan bekijken! 

Nu genoeg gepraat! Laten we eens kijken naar wat ik heb besteld! De bestelling kwam in deze mooie roze kartonnen doos met het logo van Too Faced


Met bovenop een leuke afbeelding van een strik. Wanneer je dit aan iemand cadeau zou willen doen, kan je dit gerust zo onder de boom leggen!


Wanneer ik de verpakking openmaak komt er dit doosje tevoorschijn in de vorm van een kasteeltje! Hoe leuk en mooi is dit... Dit doosje heet Le Grand Château (het groot kasteel).


Je vraagt je misschien af wat dit is. Dit is namelijk een doosje met 3 verschillende palletjes. Elk palette heeft een andere kleurenschema en bevat elk 6 oogschaduwkleuren en in 2 van de palettes zit een blush, in de andere een bronzer. Ook krijg je er een kleine 'Better than Sex' mascara bij om te testen! Heel wat leuks dus! De verpakking alleen al is om te smelten.

Wanneer ik het doosje openklap zie je dat de kleine palletjes allemaal rechtop staan (ze staan in een harde plastic) en daarvoor ligt de mascara.


Wanneer alles eruit is gehaald, zie je deze mooie tekening op de achtergrond van Parijs! Ik houd van zulke details!



Dit zijn de productjes... Elk palletje heeft een eigen kleurtje en een afbeelding met een strikje erop. Cute!


Laten we beginnen met het eerste palletje. Deze is roze van kleur. Alle namen die hieronder tussen () staan zijn de namen van de kleurtjes!


Wanneer je elk palletje opendoet zie je dit aan de linkerzijde.


Zo ziet de eerste palette eruit...


De eerste palette heeft op de bovenste rij een matte highlighter kleur (Amour) die heel goed gepigmenteerd is, zeker voor een matte oogschaduw. Daarnaast hebben we een koraal/roze kleur met een warme, gouden shimmer (Fleur), zeker een kleurtje dat je niet snel in een andere palette zal tegenkomen. De rechtse kleur bovenaan (Je t'aime) is een mooie metallic roze kleur met een prachtige glans.


Op de tweede rij hebben we de donkere kleurtjes. Links hebben we een donker bruine kleur met gouden glans (Moi) erdoorheen. Ik moet zeggen dat deze kleur een enorme fallout heeft wanneer ik deze swatch. Zelf met mijn vinger swatchen is een nachtmerrie. Let dus zeker op bij deze kleur.
Het middelste kleurtje is een grijze metallic kleur met een lichtpaarse tint (Chérie), deze heeft ook een lichte fallout maar niet zo erg als de vorige kleur. De laatste oogschaduwkleur uit deze palette (Tout Suite) is een donker bruine kleur met een licht gouden metallic glans, maar niet zo bruin als de kleur Moi. Erg mooi!

Alle kleurtjes zijn enorm zacht van textuur, sommige iets té zacht waardoor ze een lichte of juist enorme fallout geven. De matte kleuren zijn goed gepigmenteerd en hebben raar genoeg net geen fallout. De kleurtjes zijn allemaal geweldig gepigmenteerd en passen allemaal erg mooi bij elkaar.

Wanneer je ze nat aanbrengt is de pigmentatie nog intenser!


Als laatste hebben we ook nog een bronzer (Jolie) in deze palette en meteen ook de enigste uit de ganse doos. Als contour kleur zal je hem niet echt kunnen gebruiken want het is een gouden bronzer met heel wat gouden shimmer en glans. Het is meer een bronzer om lichtjes over je gezicht te poederen om die mooie sunkissed glow te krijgen en je gezicht wat meer op te warmen. Als gewone bronzer zal ik hem dus niet snel gebruiken.

Hieronder vindt je alle oogschaduwkleurtjes op mijn arm geswatched.

Van links naar rechts: Amour/ Fleur/ Je t'aime/ Moi/ Chérie/ Tout Suite

En zo ziet de bronzer kleur eruit. Zoals je kan zien niet echt een contour kleur. Wel prachtig gepigmenteerd.


Zoals je hieronder kan zien hebben sommige kleurtje last van een enorme fallout!


Het tweede palletje is groen van kleur en is er eentje voor de liefhebbers van aardetinten.


Deze palette heeft namelijk een collectie van voornamelijk bruintinten.


Laten we beginnen met de eerste rij. De lichtste kleur (Pot Du Crème) is opnieuw een matte kleur en goed gepigmenteerd zonder fallout! De middelste kleur (Fifi) is een lichtbruine, matte kleur. De rechtste kleur bovenaan (La femme) is ook mat en geweldig goed gepigmenteerd! De ganse bovenste rij zijn dus allemaal matte kleurtjes.


Op de tweede rij vinden we de metallic en shimmer kleuren. Als eerste links hebben we een bruin/gouden metallic kleur (Bonjour) en wauw, wat is hij prachtig en geweldig gepigmenteerd! Absoluut mijn favoriete kleur. De middelste kleur (Merci) is iets meer bruiner van kleur dan de vorige, maar is even prachtig! De laatste kleur is een zwarte kleur met gouden shimmer (Oui). Leuk voor een feestje. Jammer genoeg heeft ook deze laatste kleur een enorme fallout.

Als laatste zit er deze keer geen bronzer, maar een mooie blush in de palette (Mademoiselle). Deze blush heeft een matte perzik/koraalkleur en staat bij iedereen prachtig! Gelukkig heeft deze blush geen fallout, want deze is te mooi!


Hieronder de swatches van de oogschaduwkleurtjes van de oogschaduw kleurtjes uit de tweede palette. De kleur Bonjour is prachtig!

Van links naar rechts: Pot du crème/ Fifi/ La femme/ Bonjour/ Merci/ Oui

En natuurlijk ook de blush kleur geswatched...


De derde en laatste palette is gehuld in een zwarte kleur en roze strik.



Deze palette heeft wat lichte kleuren en ook donkerdere, een perfecte mix. De eerste rij heeft opnieuw om te beginnen een witte highlighter kleur (Le Marais) maar wanneer je hem van een bepaalde hoek bekijkt en swatched op je hand zie je een heel erg mooie roze glans. Een speciaal kleurtje. Leuk!
Het middelste kleur (Rendezvous) is een mooie taupe kleur die je in de crease als overgangskleur kan gebruiken. De rechtse kleur is een erg mooie paarse kleur (Provence).


De tweede rij heeft aan de linkerkant een mooie beige kleur met een prachtige metallic glans (Parfait). Ik houd van zulke kleurtjes. De middelste kleur is zwart en heeft roze glitters (Très Chique) erin zitten. Dit zie je niet al te vaak. Als laatste hebben we ook nog een gewone matte zwarte kleur (Noir). Alle kleurtjes van deze palette hebben dan weer weinig of geen fallout!

En als laatste hebben we nog een prachtige barbie roze blush (Très Fab). Ik had een enorme pigmentatie van deze blush verwacht, maar raar genoeg komt er weinig kleur vanaf. Wil je wat meer pigment zal je de kleur moeten opbouwen door verschillende laagjes te gebruiken. Gelukkig heeft deze geen fallout.


Hieronder de swatches van de derde en laatste palette...

Van links naar rechts: Le Marais/ Rendezvous/ Provence/ Parfait/ Très chique/ Noir

En de blush kleur...


Een erg verdeelde mening over de kwaliteit van de oogschaduwkleurtjes. Sommigen hebben veel fallout en anderen totaal niet. De bronzer zou ik gebruiken als allover kleur en niet als contour kleur. De blushes zijn beide prachtig. Ik ben in het geheel best tevreden.

Naast deze 3 palletjes zat er ook een miniatuurversie van de "Better than sex" mascara in het doosje.
Ook deze heb ik voor jullie even getest.

De verpakking is mooi lichtroze met de zwarte letters erop. Niks speciaals...


Ook aan het borsteltje valt niet veel speciaals te ontdekken.


Ik heb al vrij lange wimpers van mezelf dus in de lengte zal ik nooit veel verschil merken. Wat een goed punt is voor mezelf! Een heel erg speciale mascara vind ik het niet echt. Zoals je kan zien klontert de mascara en daardoor blijven de haartjes allemaal aan elkaar kleven en krijg je snel spinnenpoten. Deze zou ik niet opnieuw kopen.


Zoek je dus hét ideale kerstcadeau, ga dan zeker even naar de webshop! Dit doosje is wel wat aan de prijzige kant, maar het is een Limited Editie en enkel te koop tijdens de winter dus wees er zeker snel bij! Je betaald voor dit doosje €89,95. Erg prijzig, maar ik wou hem absoluut in mijn collectie omwille van de verpakking. Ik ben er alvast verliefd op! Wat vinden jullie?

xx Kimberley

Reacties

Unknown zei…
Wauw de verpakking is prachtig, mooie Palette's en het pigment is super!
X

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)