Too Faced - Peach Perfect Comfort Matte Foundation

De sweet peach collectie van Too Faced ziet er helemaal geweldig uit en er stonden heel wat producten van die collectie op mijn verlanglijstje, maar veel van de producten waren momenteel uitverkocht. Het enige wat ik heb kunnen scoren is deze Peach perfect comfort matte foundation in de kleur Porcelain, de 2de lichtste kleur uit het assortiment.


De Sweet peach collectie heeft standaard deze roze verpakking die in ombre overloopt en is afgewerkt met glanzende gouden details. En natuurlijk staat er een perzik op de verpakking weergegeven. 


De foundation heeft een handige tube en komt met een pompflacon wat erg fijn is. Dit werkt makkelijker bij de verdeling van het product en het is ook nog eens een stuk hygiënischer! Ook de dop is afgewerkt met glanzende gouden details. Heel erg mooi.


 Zoals je kan zien is de kleur Porcelain nog veel te donker voor mijn huidskleur. Ik ben namelijk heel erg bleek. Gelukkig valt het allemaal goed mee eens ik het heb aangebracht, maar het zal een foundation zijn die ik deze zomer zal moeten dragen. De lichtste kleur was namelijk uitverkocht en ik dacht dat deze ook wel goed zou zijn.



Hieronder heb ik op de linker helft van mijn gezicht de foundation aangebracht en rechts heb ik helemaal niks aan om jullie het verschil te kunnen laten zien.

De foundation is een redelijke mix van een vaste en vloeibare textuur en ruikt naar zoete perzik en vijgenextract. De foundation heeft een matte finish en werkt zo een 14-tal uren. Ook heeft de foundation als pluspunt dat deze een fotogenieke afwerking heeft en hij heeft ook een fluweelachtig en comfortabel effect.

Verder is deze foundation oil-free en ook oil-controlling. Van een glans op je huid zou je toch geen last mogen hebben met deze foundation. Ook zou hij geen overdracht op kleren, enz.. mogen geven.

links fdt/ rechts niks

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een droge huid heb en dat een matte foundation dan geen goede foundation daarvoor is. Gelukkig had ik al enkele reviews gekeken op You tube en er waren ook meiden bij die een droge huid hadden en die ook geweldig fan waren van deze foundation.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door dit product. Hij brengt makkelijk aan (met een beautyblender) en heeft een lichte tot medium dekking. Op plaatsen met roodheden breng je best nog een beetje extra foundation aan want hier en daar zie je er nog plekjes doorheen.

links fdt/ rechts niks


De foundation voelt prettig aan en heeft geen plakkerig gevoel aan de huid. Ook al is de foundation iets te donker, toch kom ik er nog mee weg, maar ik zal deze voornamelijk in de lente/zomer beginnen dragen.


Ik vindt dit een prima foundation als je niet superveel dekking nodig hebt en een matte finish wilt. Deze kan je hier verkrijgen in 12 verschillende tinten en deze kost €37,50. De link die ik hier heb gezet is van de franse sephora dus geen douanekosten (binnen Europa)!

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)