Urban Decay x Kristen Leanne - Daydream Eyeshadow Palette

De laatste tijd ben ik heel kritisch gaan kijken op het gebied van make-up kopen. Ik kocht in het verleden vaak producten voor de hype zonder ook nog maar te kijken naar reviews online Ook dacht ik er niet over na of ik die producten ook echt nodig had of dat ik iets soortgelijks al in mijn collectie had zitten.

Op dat gebied ben ik al een stuk veranderd, maar het kan natuurlijk nog altijd beter. Soms koop ik nog eens spullen en denk ik achteraf van had ik dit nu echt nodig. Het goede nieuws is dat ik eraan werk en dat ik meer nadenk nu over wat ik koop.



Een product dat op mijn verlanglijstje stond is dit palletje van Urban Decay in samenwerking met Kristen Leanne, een beauty guru op You tube. Deze palette heet de Daydream eyeshadow palette. Samen met nog een andere palette, een highlighter palletje, enkele lipsticks en nog wat andere producten vormen deze een ganse collectie. De overige producten waren ook erg mooi, maar ik had deze echt niet nodig in mijn stash.


Persoonlijk kende ik haar niet voor ik de palette kocht. Het waren de kleuren in de palette die mij heel erg aanspraken. Achteraf gezien kon ik het ook zonder de palette doen aangezien ik deze kleurtjes in andere palettes heb zitten.

De vormgeving van de palette is heel erg mooi. Er zit een neon roze plastic sleeve over de palette heen die het allemaal wat opvallender maakt. 



Op de voorzijde staat er een afbeelding van gesmolten lipstick die is uitgesmeerd in het roze met daarop het logo van de samenwerking. Op de achterzijde van de sleeve staat er wat uitleg over de palette met daaronder een afbeelding van de kleuren en de kwast die in de palette zit met daaronder hun naam.


Ook de binnenzijde van de verpakking is heel erg mooi afgewerkt. Over de gehele binnenkant van de palette zie je de afbeelding van bloemen. Deze palette is zeker en vast geschikt voor de lente die nu wel heel erg dichtbij komt! De vormgeving is alvast geslaagd!


De palette bevat 5 verschillende kleurtjes en je krijgt er ook een dubbelzijdige kwast bij. Ik ben tegenwoordig heel erg fan van warme tinten en dit palletje is daar ideaal voor! Heel erg handig om mee te nemen onderweg!


Ook zit er een handig spiegeltje in de palette verwerkt met de quote 'Stay Gold' in de onderste hoek. Leuke details!


De pigmentatie van de kleuren zijn geweldig! Zelf de lichtste kleur komt heel goed over! Ook hebben alle kleuren een matte finish! Heb je dus graag wat shimmers, dan zal je deze uit een ander palletje moeten halen! Of je kan natuurlijk je highlighter als topper gebruiken.

v.l.n.r. Lucy/ Daydream/ 12/12 / Subscribe/ Eight

Het jammere aan de oogschaduws is wel dat ze enorm veel kickback hebben. Van zodra ik met mijn kwast in de oogschaduw dep, komt er heel wat poeder los. Goed je kwast aftikken voor het aanbrengen is dus een must! Eens je het product dan aanbrengt, mag je normaal gezien geen fallout meer hebben. 


Het kwastje in de palette heeft aan de ene kant een blendingkwast en aan de andere zijde een gewone, platte oogschaduwkwast. Niet echt mijn ding, maar wel handig als je je eigen kwast bent vergeten. Als ik kan gebruik ik liever mijn eigen kwasten.



Met de kleurtjes kan je echt alle kanten op. Of je gaat voor een donkerdere look of net voor een naturelle zoals ik hieronder heb gedaan. Het is echt een leuk palletje die je elke dag kan gebruiken.



Ik ben fan van dit palletje, niettemin dat ik deze echt nodig had, maar dat terzijde! Ben je op zoek naar ene klein palletje voor alledaags gebruik of om mee te nemen onderweg die enkel warme tinten heeft dan is deze zeker iets voor jou. Deze kan je hier  op de site van Ici Paris XL vinden voor €29!

Wat vinden jullie van deze collectie? Hebben jullie een producten van deze collectie gekocht? Welke en wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)