Limecrime - Venus XL eyeshadow palette

Als er één palette is die wel bovenaan mijn wishlist stond, dan is het deze Venus XL oogshaduw palette van Limecrime wel. Deze prachtige palette is onlangs gereleased en ik heb deze via een vriendin op de dag van de release zelf gekocht. 

Toen ik de foto's online zag van deze palette was ik meteen verkocht. Zowel de binnen- als de buitenkant zijn prachtig! Op de voorzijde van de palette staat Venus afgebeeld net zoals op de andere Venus palette. Deze heeft natuurlijk een groter formaat en deze heeft een prachtige roze achtergrond die afgewerkt is met gouden, glanzende details.


Aan de binnenkant zit er een handige grote spiegel die ook rondom is afgewerkt met gouden details en de naam van de palette. Ik moet zeggen dat de palette redelijk zwaar is en heel goed van kwaliteit maar natuurlijk is ze daardoor niet zo handig om ze mee te nemen onderweg.


De palette bevat maar liefst 18 verschillende kleuren, een groot verschil met de kleinere palettes die elk maar 8 tinten bevatten. Voor diegenen die graag warme tinten dragen is dit zeker en vast een palette die hun zeker zal bevallen. Dit is ook één van de redenen waarom ik deze palette heb gekocht.


De pigmentatie van de oogschaduws is geweldig goed. Wel hebben ze kickback wanneer je ze probeert op te nemen met je kwast. Je kan dus zeker en vast fallout verwachten, maar door je kwast goed af te tikken kan dit zo voorkomen zijn.

Ook wanneer ik de kleuren swatch hebben de kleuren een poederige textuur, maar éénmaal uitgeblend is dit verdwenen. In totaal zitten er 4 verschillende soorten finishes in de palette verwerkt. Zo zitten er matte tinten in de palette (die boterzacht zijn en helemaal mat), dan hebben we ook matte glanzende tinten (zelfde matte formule maar met glitters in verwerkt). Ook zitten er glanzende tinten in (zachte, glanzende finish. Geen satin en ook geen shimmer maar een mooie glow!) en als laatste ook nog metallic kleuren (met een ultra glanzende shimmer).

Sommige tinten zijn inderdaad super zacht, andere dan weer eerder stroef als je ze swatched, maar eens je ze met een kwast aanbrengt hebben ze allemaal hetzelfde resultaat, ze werken namelijk geweldig! Een prachtige pigmentatie hebben ze zeker en ze blenden ook geweldig op de huid. Ik ben zeker en vast een fan van deze palette!

v.l.n.r. Eden/ Love/ Passion/ Fresca/ Inspire/ Idolized

v.l.n.r. Aphrodite/ Nu classic/ Burnt Gold/ Flora/ Scallop/ Celestial

v.l.n.r. Ethereal/ Triumph/ Supreme/ Blank canvas/ Boticelli/ Goddess

Ik maakte deze mooie paars/roze ooglook met de palette. Nu moet ik wel zeggen dat ik op het bewegend ooglid graag een soort van glanzende, gouden tint draag en die miste ik wel in de palette. Een lichte, glanzende tint ontbreekt er wel. Daarom gebruikte ik mijn mary-lou manizer highlighter als topper!



Verder is de palette prachtig en zeker een aanrader. Je kan deze hier op de site van Limecrime kopen voor 56$.

Wat vinden jullie van deze palette?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)