Nyx - Ultimate Shadow Palette - Warm Neutrals

Deze Warm Neutrals palette van Nyx stond al een hele poos op mijn verlanglijstje, maar elke keer wanneer ik bij de Nyx counter in Gent binnenstapte was deze elke keer uitverkocht. Uiteindelijk heb ik deze kunnen scoren bij de Nyx stand op het I love beauty event in Utrecht afgelopen maart.

Deze palette is niet de enige uit de reeks, er zijn ook nog andere palettes beschikbaar. Zo zijn er nog een Cool neutrals, Smokey en Brights palette verkrijgbaar. 

De vormgeving van de palette is simpel maar handig. Het vierkanten doosje komt in een zwart, glanzende verpakking en heeft aan de voorzijde een doorzichtig deksel zodat je de kleuren goed kan zien zitten. Handig als je haast hebt en je snel een palette moet zoeken.



Er zitten in totaal 16 verschillende oogschaduwkleuren in de palette. Er zitten veel neutrale en warme tinten in de palette zoals de naam al deed vermoeden. Veel van mijn favoriete tinten zitten in deze palette. 

Jammer genoeg geven de lichte oogschaduwkleuren maar weinig kleur af. Ook hebben de matte tinten wat last van fallout, let dus op dat je niet te hard met je kwast in de productjes drukt zodat je niet nog meer last krijgt ervan! Goed aftikken is dan ook de boodschap! Ze hebben een zachte textuur dus de fallout is mede daaraan te danken! 

De metallic kleuren hebben al wat meer pigmentatie dan sommige anderen. De palette heeft dus een gemengde prestatie. 



De kleuren hebben geen namen maar ik heb heb ze voor jullie per rij van links naar rechts geswatched!

Rij 1


Rij 2


Rij 3


Rij 4


Ik maakte een ooglook met de mooie rode tinten.





Het is een leuk palletje en sommige kleuren zijn echt heel goed, andere wat minder. Je kan er wel een degelijke ooglook mee maken maar echt een wauw-effect heeft deze niet. Het palletje kost €18,95 en is wel wat aan de duurdere kant, zeker voor de matige kwaliteit. Voor die prijs heb ik al betere palettes getest.

Deze zijn te koop bij de Nyx filialen

Wat vinden jullie?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)