Makeup Revolution - Mint chocolate palette - Dupe Abh - Subculture palette?!

Jullie hebben vast de drama over de Subculture palette van Anastasia Beverly Hills gehoord de laatste paar maanden. Enorm veel fallout, de kleuren blenden niet mooi en maakten vlekken. Meningen waren helemaal verdeeld over de palette. Sommigen vonden die palette helemaal niks, andere vonden deze geweldig.

Zelf durfde ik het risico niet nemen om deze aan te schaffen aangezien ik geen 49€ wou betalen voor een palette waarvan ik niet zeker wist of deze wel zou werken. Een tijdje daarna zag ik ook in een review op You tube dat de Androgyny palette van Jeffree Star ook kleuren bevat die ook in de subculture palette zitten. Daarom kocht ik deze dan ook niet aangezien ik de Androgyny palette in mijn bezig heb. 

Nu zag ik deze Mint Chocolate palette van Makeup Revolution en ik moest meteen denken aan de Subculture palette. Nadat ik op de site keek bleek het inderdaad een dupe te zijn. Natuurlijk kon ik deze voor €9,95 niet laten liggen en heb ik deze dan ook besteld.


De palette komt in een groene, kartonnen verpakking met aan de voorzijde een doorzichtige opening waardoor je de palette al een stukje kan zien zitten.


Op de achterzijde van de kartonnen verpakking kan je al de kleurtjes zien. 


Natuurlijk heeft de palette deze keer een mint groene en bruine verpakking. Deze ziet er zo fel maar leuk uit! Ik moet zeggen dat de felle kleur wel wat misleidend kan zijn. Zo zou je denken dat er heel wat felle kleuren in de verpakking zitten, wat niet zo is. Wel is het een kleurrijke verpakking, maar niet naar de felle kant. De kleuren doen mij echt denken aan herfst! Ik hou van dit soort tinten!


Bovenop de oogschaduwkleuren ligt de gebruikelijke plastic folie met daarop de namen geprint. Jammer dat de namen niet in de palette zelf geprint staan aangezien deze plastic folies snel verloren gaan. Ook zit er zoals in elke chocolade palette een handige spiegel in het deksel.

Rij 1: Sugarcoated/ Engaged/ Tea/ Lust/ Poison Ivy
Rij 2: Secret/ World's apart/ Distorted/ Rivals/ Interupted/ Compromise
Rij 3: Awaken/ Disturbance/ Commotion/ High standards/ Confession

De palette bevat in totaal 16 verschillende kleuren, waarvan 9 shimmer kleuren en 7 matte tinten. Een mooie mix van verschillende finishes. De oogschaduws hebben een zachte textuur en ze hebben een goede pigmentatie maar toch zijn er sommige tinten die wat zijn tegengevallen. Sommige matte tinten hebben wat meerdere laagjes nodig, maar voor de rest zijn deze prima.

De oogschaduws hebben geen fallout en ze blenden heel makkelijk. 


Ik wou eens een andere ooglook maken met kleuren die ik anders niet gebruik, maar ik vindt het resultaat wat tegenvallen. De groene kleur met de bordeaux kleur geblend ziet er niet zo mooi uit eerlijk gezegd. Het lijkt net of ik een blauw oog heb op foto. Andere tinten uit deze palette samen zien er heel wat mooier uit, maar ik wou ook even tonen dat het niet altijd even goed kan lukken...


Niet mijn favoriete ooglook dus, maar het palette zelf is wel erg fijn.


Een leuke budget palette die heel fijn werkt. Je kan deze kopen via de webshop beauty88 voor €9,95.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)