Lorac - Pro 3 Palette

Het merk Lorac is populair in de beautywereld, maar bij ons is het nog steeds moeilijk te verkrijgen. Je kan deze online via de Amerikaanse site Ulta vinden, maar deze verzend niet naar ons landje. Via wat omwegen kan je er ook aan geraken als je kennissen hebt in Amerika, maar makkelijk is het niet.

Nu heb ik een vriendin die zo lief was om deze voor mij te bestellen via een kennis in Amerika. Je kan wel via de site Unitedmakeuplovers.nl je bestellingen doorgeven en zij bestellen dan voor jou!

Ik bestelde via mijn vriendin deze Lorac Pro 3 palette waar ik al een tijdje een oogje op had. Nu ik er kon aan geraken heb ik dan ook mijn kans niet laten liggen. Het palette komt in een beige kartonnen verpakking en je krijgt er ook een gratis primer bij, die je al kan zien zitten door het venstertje in de verpakking.



Wanneer ik de palette uit de verpakking haal, zie je dat deze net dezelfde kleur heeft als de kartonnen sleeve. Op de voorzijde staat enkel de naam van de palette in zilveren tekst. Simpele maar mooie verpakking. Wat wel fijn is aan deze verpakking, is dat deze enorm dun is en dat ze daardoor handig is om mee te nemen onderweg en om om te bergen.

De palette heeft aan de buitenzijde een zachte verpakking, een beetje te vergelijken met de rubberen verpakking van NARS.



De palette bevat 16 verschillende oogschaduwkleuren, waarvan de bovenste helft van de palette matte tinten zijn en de onderste hebben een shimmery finish. De palette heeft een handige spiegel wat ook een pluspunt is.

Over de oogschaduwkleuren ligt er een plastic beschermlaagje om ze te beschermen tijdens transport.


De textuur van de oogschaduws is heel erg zacht. Jammer genoeg een beetje te zacht, want van zodra je de oogschaduws aanraakt krijg je al meteen heel wat fallout. Je tikt dus zeker en vast je kwast heel goed af wanneer je de kleuren opneemt. Let ook op voor je kledij wanneer je deze palette gebruikt, want knoeien zal je zeker doen!

De pigmentatie is dan wel weer heel goed en de kleuren blenden ook mooi met elkaar. Ook de kleurenmix van de palette is goed gekozen. Een mooie verdeling qua tinten (zowel lichte-, donkere- en overgangskleuren en ook qua finishes) in deze palette. Een fijne palette voor onderweg.


De namen van de kleuren staan op de palette zelf gedrukt in zilveren letters, wat altijd fijn is. Ik haat het wanneer merken een plastic folie op de oogschaduwkleuren leggen met daarop de namen. Het is onhandig en je verliest ze meteen.

Doordat de kleuren zo poederig zijn en overal komen te zitten, wordt de palette ook snel smerig wat jammer is, want het is een mooie palette.


Swatches

Rij 1


Blanc/ Canvas/ Cool Taupe/ Pink Nude/ Clay/ Terracotta/ DK. Brown/ Jet Black

Rij 2


LT. Gold/ Almond Pearl/ Medallion/ LT. Pewter/ Amethyst/ Rose Bronze/ DK. Mocha/ Truffle

Wanneer je Lorac oogschaduws gebruikt raad ik je aan om je ooglook eerst te doen en daarna pas je gezichtsmake-up, want fallout op het gezicht is zeker niet te vermijden.


Ik maakte een simpele bruine ooglook met deze palette...





Voor deze palette betaalde ik €44 (zonder verzendkosten), nu moet ik eerlijk toegeven dat er heel wat betere palettes zijn voor een goedkopere prijs zoals die van Juvia's Place! De palette is niet slecht, maar er zijn betere en goedkopere op de markt en voor die prijs zou deze geen fallout mogen hebben.

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)