Fenty Beauty - Pro Filt'r foundation, Ivisimatte blotting powder & Match Stick Concealer

Zangeres Rihanna heeft nu ook een eigen make-up lijn uitgebracht onder de naam Fenty Beauty (Fenty is haar familienaam). Velen reageerden al enthousiast op de producten en je kon hier ook al een artikel lezen over een Killawatt highlighter die ik eerder al kocht en enthousiast over was.

Nu was ik ook benieuwd naar de andere producten die te koop waren en daarom heb ik vandaag 3 producten om aan jullie te laten zien. Ik kocht namelijk de Fenty Beauty - Pro Filt'r Soft matte longwear foundation in de kleur 110, de Fenty Beauty - Invisimatte blotting powder in de kleur Universal en de Fenty Beauty - Matchstix matte skinstick (concealer) in de kleur Porcelain

 
De verpakking van de normale collectie is wit/zwart en alles komt in een kartonnen verpakking met verschillende prints. Simpel maar mooi. Onlangs kwam ze ook met een LE collectie uit waarbij alles een holografische verpakking heeft! Heel erg mooi, maar de producten van die collectie waren niet mijn ding.


Alle producten hebben een witte/zachtroze tint en de verpakking ziet er ook simpel uit. Wel hebben ze daardoor een wat luxueuzere uitstraling dan normaal.

Als eerste hebben we de Pro Filt'r Foundation in de kleur 110. Er zijn heel wat kleuren in dit assortiment verkrijgbaar en je zoekt dus beter even op welke kleur goed bij je past. Er is nog één kleur lichter dan deze en een heleboel donkerdere tinten. Aangezien ik een enorm lichte huidskleur heb, heb ik één van de lichtste kleuren genomen, die verrassend genoeg nog iets te licht is voor mij. Hoera! Want meestal heb ik steeds de lichtste kleur en is deze nog te donker! Qua kleurassortiment zit je alvast goed bij deze producten!


De foundation heeft een mooie glazen verpakking die een matte tint heeft. Verder heeft de foundation een witte dop en een handig pompje zodat het product makkelijk te verdelen is en het blijft ook gesloten en hygiënisch.


Dit product is een matte foundation en daar heb ik mij dan ook een beetje in vergist toen ik deze kocht. Ik heb namelijk een enorm droge huid en dan is het ook niet verstandig om een matte foundation te kopen.

De foundation heeft een erg lopende textuur dus let op dat het niet helemaal afloopt op je kledij!


Aangezien ik een enorm droge huid heb en het een matte foundation heb is het resultaat helaas niet zo goed meegevallen. De foundation accentueert mijn droge plekjes (ook na eerst een moisturizer aan te brengen). Op mijn huid ziet het er dan ook niet zo mooi meer uit. Vooral rondom mijn neus, aan mijn ogen, kin en voorhoofd zie je de plekjes. Ook ziet mijn huid er niet mooi egaal uit. 


Jammer genoeg komt dit doordat ik een droge huid heb. Dit ligt niet aan de foundation. Ik had beter moeten opletten en gezien hebben dat deze een matte finish heeft.




De foundation kost €33 en is verkrijgbaar in 40 verschillende kleuren!

Dan hebben we als tweede product deze Invisimatte blotting powder in de kleur Universal, waarvan er momenteel geen andere te koop zijn. Deze komt in deze mooie, glanzende witte en strakke verpakking met daarop de naam Fenty Beauty. Simpel maar mooi.


Aan de onderzijde is het doosje zo ontworpen dat deze een inkeping heeft. Het is de bedoeling dat je je gezichtskwastje (kleine reisversie) uit de collectie (los aan te kopen, wat jammer is dat deze niet is inbegrepen) er magnetisch aan vastklikt. Leuk ontworpen maar wel wat aan de dure kant. Ook is het kwastje te klein voor mij om te gebruiken. Ik gebruik liever een grote, fluffy kwast.


Het product heeft aan de binnenzijde een handig spiegeltje en een klein make-up doekje om je poeder aan te brengen, wat ik nooit gebruik. Wel leuk dat ze het erbij stoppen.



De poeder heeft een lichte, witte kleur maar wanneer je deze aanbrengt is deze transparant op de huid. Het poeder matteert en zorgt ervoor dat alle glans en olie geabsorbeerd wordt en je een mooie matte finish geeft. Perfect voor meiden met een vette huid!


Een fijn product waar je wel €31 voor mag neertellen. Persoonlijk vindt ik dat ze daarom het kwastje er wel mochten bijgestoken hebben. Daar mag je apart nog eens €22,50 voor neertellen, wat enorm veel en belachelijk is.

Als laatste kocht ik ook nog een Match Stick Concealer in de kleur Porcelain. De verpakkingen van deze sticks is heel erg leuk. Deze hebben een zeshoekige vorm en komen in een mooie zachtroze kleur met de merknaam in het wit.


Op de dop ook nog eens het logo weergegeven. Opnieuw strak en simpel maar mooi! De producten hebben een luxueuze uitstraling.


Op de onderzijde staat de naam weergegeven.



De kleur is jammer genoeg een beetje te geel is uitgevallen voor mijn lichte huidskleur. Ik wou deze gebruiken om mijn donkere kringen onder mijn ogen weg te werken, wat niet echt goed gelukt is.



Het product heeft een dikke, creamy textuur maar blend wel mooi uit op de huid. Het enige nadeel is, is dat deze bij het aanbrengen mijn foundation verplaatste en daarbij werd de dekking gewoon weggeveegd.

Als je enkel concealer zou gebruiken is het geen probleem, maar met een ander product gaat deze niet goed samen, wat jammer is.



Voor de combo foundation en concealer stick ben ik niet te vinden...


Ook dit product accentueert opnieuw droge plekjes en oneffenheden en ook al is deze wat dikker, een dekkend effect geeft deze niet echt.



De gezichtsproducten van Fenty Beauty zijn met deze matte finishes niet echt iets voor mij behalve het gezichtspoeder. De concealer stick kost €24 en is in verschillende tinten verkrijgbaar. Alle producten zijn verkrijgbaar bij de Franse Sephora die je hier kan vinden (geen douanekosten).

Hebben jullie deze al getest? Wat vinden jullie ervan?

xx Kimberley

Reacties

Populaire posts van deze blog

Empties/Opgemaakt April 2020

Hema - B.A.E. collectie shoplog + Review

Wet 'n Wild - Coloricon Eyeshadow Palettes (nieuwe formule)